خانه اخبار جذاب‌ ترین تجهیزات ضبط و رکورد سال 2019

جذاب‌ ترین تجهیزات ضبط و رکورد سال 2019

توسط Davarmelody
1069 بازدید
جذاب‌ ترین تجهیزات ضبط و رکورد سال 2019

 تجهیزات جدید و جذاب برای ضبط و رکورد در سال 2019

نظر به توافق اکثر هنرمندان و تکنسین‌های ضبط، سال 2019 یکی از سال‌های پر بار در تولید و ارائه تجهیزات پیشرفته‌ای در صنعت ضبط صدا بوده است. تمامی کمپانی‌های بزرگ و سازنده در ساخت این محصولات، از کارت صداهای حرفه‌ای گرفته تا میکروفون و سازهای مجازی، پیشرفت‌های قابل توجه‌ای را در طراحی آنها اعمال نموده‌اند. در این جا لیستی از جدید ترین محصولاتی را معرفی می‌کنیم که در سال 2019 عرضه شده اند و به عنوان جذاب‌ ترین تجهیزات ضبط و رکورد سال 2019 شناخته می‌شوند.

  • Universal Audio Apollo x4 Thunderbolt 3 Audio Interface
  • Austrian Audio Microphones
  • Reason Studios Reason 11
  • Focusrite Scarlett 3rd Gen USB Audio Interfaces
  • Toontrack Orchestral Percussion SDX
  • Vienna Symphonic Library Smart Orchestra
  • MOTU M4 and M2 USB-C Interfaces
  • Antares Auto-Key
  • iZotope Neutron 3, Nectar 3, and Ozone 9
  • Kali Audio Monitors

جذاب‌ ترین تجهیزات ضبط و رکورد سال 2019

کارت صدای Universal Audio Apollo x4 Thunderbolt 3

امسال کمپانی Universal Audio یکی از پرقدرت ترین و بهترین کارت صداهای خود را با نام  Apollo x4 به بازار عرضه نمود. این دستگاه به اتصال تاندربولت 3 مجهز شده که دارای سرعت بسیار بالایی می‌باشد و باعث شده تا Apollo x4 حتی به هنگام ضبط پروژه‌هایی که تعداد زیادی ترک شامل می‌شوند، در انتقال سیگنال‌ها تاخیر بسیار ناچیزی کمتر از 2 میلی ثانیه داشته باشد. در این دستگاه یک عدد پردازشگر حرفه‌ای و پر قدرت QUAD Core تعبیه شده که فرصت استفاده از پلاگین‌های فوق حرفه‌ای کمپانی UA را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید به منظور پردازش سریع و بی تاخیر، پلاگین‌ها را روی پری آمپ‌های Unison راه اندازی کنید و یا تعدادی از افکت‌های محبوبتان را مانند پری آمپ کلاسیک UAD-powered، کمپرسور، اکولایزر، ریورب و غیره با یکدیگر ترکیب کرده و افکت دلخواه خود را ایجاد نمایید. به علاوه، سری کارت صداهای Apollo X به بهترین و پیشرفته ترین مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ (به اختصار AD/DA) مجهز شده‌اند تا بتوانند صدایی با کیفیت و وضوح بسیار بالا که فوق العاده حقیقی به گوش می‌رسد و عمق و جزئیات بی‌نظیری دارد را تولید کنند. کارت صدای Universal Audio Apollo x4 که به طور اختصاصی به منظور ضبط پروژه‌های استودیویی طراحی و ساخته شده است، محصولی کاملا پیشرفته می‌باشد که استفاده از آن به تنهایی می‌تواند کیفیت ضبط‌های شما را تا چندین مرحله ارتقا دهد.

میکروفون‌های Austrian Audio

کمپانی اتریشی Austrian Audio با بهره گیری از سنت و تجربه‌ 80 ساله‌ای که این کشور در طراحی میکروفون‌های متنوع دارد، میکروفون‌هایی طراحی کرده است که با انقلابی که به راه انداخته توانسته دنیای قدیمی این محصولات را به جهانی مدرن و پیشرفته تبدیل کند. پرچمدار میکروفن‌های این کمپانی، محصولی به نام  OC818 است که میکروفونی کاندنسر فوق‌ العاده حرفه‌ای، با دیافراگمی بزرگ و چند الگویی می‌باشد و قادر است تا از هر منبع صوتی از جمله وکال، گیتار آکوستیک، ست درام، سنج، گیتار بیس، پرکاشن و غیره صدای فوق العاده بی نظیر منحصر به فردی ضبط بگیرد.

این میکروفون دارای یک طراحی منحصر به فرد با خروجی دوگانه می‌باشد که این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا زمانی که از نرم افزار رایگان کمپانی Austrian Audio به نام Polar Designer استفاده می‌کنید، به یک کنترل مخصوص تغییر فرکانس‌ها برای الگوهای قطبی میکروفون دسترسی داشته باشید. این ویژگی را می‌توان به نوعی یک اختراع بسیار باور نکردنی دانست که به تنهایی بازه بسیار گسترده‌ای از امکاناتی بی‌نظیر به شما ارائه می‌دهد.

همچنین شرکت Austrian Audio میکروفون‌های دیگری از جمله میکروفون کاردیئوید و کاندنسر، تک الگویی و به صرفه‌ی OC18 که دارای دیافاراگمی بزرگ است و میکروفون‌های استریویی  OC18 stereo set و OC818 stereo set را به انضمام تعدادی تجهیزات کمکی که شامل یک ریموت بلوتوثی به نام OCR8 Bluetooth Remote است را عرضه کرده تا بدون اینکه مجبور باشید میز خود را ترک کنید، به راحتی تنظیمات چندالگویی را در لایو روم‌ها انجام دهید. میکروفون‌های شرکت Austrian Audio محصولاتی بسیار حرفه‌ای و همه کاره هستند و دوام فوق العاده بالایی دارند و شما می‌توانید با استفاده از آنها سطح کیفی رکوردهای خود را افزایش دهید.

جذاب‌ ترین تجهیزات ضبط و رکورد سال 2019

Reason Studios Reason 11

نرم افزار Reason یکی از متمایزترین و بهترین نرم افزارهای میزبان DAW می‌باشد که طراحی فوق العاده‌ای دارد و امکانات بسیاری ارائه می‌دهد. در سال 2019، نسخه‌ به ‌روز شده‌ی این نرم افزار با نام Reason Studios Reason 11 به بازار عرضه گردید که به نسبت ورژن قبلی برنامه، به ویژگی‌های بسیار جذاب و پرکاربردی مجهز شده است. از جمله‌ این امکانات می‌توان به افکت‌های همه کاره و حرفه‌ای Quartet Chorus Ensemble و Sweeper Modulation Effect اشاره کرد. نرم افزار Reason شامل بیش از 29000 سینت، سمپل، درام کیت، لوپ و افکت‌های دیگر است و از این رو محیطی کاملا حرفه‌ای برای ادیت و میکس صدا در اختیار می‌گذارد. این نرم افزار با امکانات بیشماری که دارد هم برای موزیسین‌ها و متخصصین ساخت موزیک الکترونیک فوق العاده کاربرد دارد و هم گزینه‌ای بسیار حرفه‌ای برای تکنسین‌هایی به صورت زنده صدا را ضبط می‌گیرند، به شمار می‌آید.

نرم افزار Reason به همان اندازه‌ای که شما انتظار داشته باشید می‌تواند ساده باشد و هم پیچیده! همانند دیگر نرم افزارهای DAW وقتی هر کدام از افکت‌ها یا سازهای موجود در نرم افزار Reason را روی یک ترک بیاورید، آنها به طور خودکار سینک می‌شوند. شاید بتوان گفت که آپشن Reason Rack بهترین ویژگی‌ای می‌باشد که در نسخه‌ی Reason 11 آمده است. این آپشن به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون اینکه مجبور شوید از تنظیمات میکس و رکورد مورد علاقه خود دست بکشید، با هر VST و نرم افزار DAW سازگار دیگر کار کنید.

نسل سوم کارت صداهای یواس‌بی Focusrite Scarlett

کمپانی Focusrite تمام امکانات منحصر و ویژه‌ نسخه‌های قبلی از سری کارت صداهای یو‌اس‌بی Scarlett را در سری کارت صداهای Focusrite Scarlett 3rd Gen تعبیه کرده است تا صدایی بی‌نظیر و تحسین‌ شده‌ی این برند را در قالب محصولی با قیمتی مقرون به صرفه، در اختیار همه هنرمندان در تمامی سطوح قرار دهد. این کارت صدا برای خوانندگان و نوازندگان سولو (همچون کارت صدای Scarlett Solo) گرفته تا تکنسین‌های حرفه‌ای که تمام قطعات مربوط به یک بند را ضبط می‌گیرند (مانند کارت صدای Scarlett 18i20) طراحی شده و تمامی امکانات مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

کمپانی Focusrite، پری آمپ موجود در نسخه‌ سوم کارت صدای Scarletts را به مدار Air مجهز نموده است که کمک می‌کند تا صدای پری آمپ‌های کلاسیک شبیه سازی شود و جنس و رنگ صدا زیباتر به گوش برسد. تمامی تجهیزاتی که در ساختار کارت صدای Scarlett 3rd Gen استفاده شده‌اند طوری انتخاب شده‌اند تا به هنگام مانیتورینگ، انتقال سیگنال‌های صوتی با کمترین تاخیر ممکن انجام گیرند و پلاگین‌ها و دیگر افکت‌ها همچون delay و reverb به خوبی روی موزیک اجرا شوند. همچنین کارت صدای Scarlett 3rd Gen با مجموعه‌ای از نرم افزارهای رایگان از جمله Avid، Abelton ، XLN Audio و Softube سازگار است و از این رو با خرید این دستگاه تمام ابزارهای لازم برای پیاده‌ سازی ایده‌های خلاقانه‌ خود را در اختیار خواهید داشت.

جذاب‌ ترین تجهیزات ضبط و رکورد سال 2019

کارت صداهای MOTU M4 & M2 USB-C

کارت صداهای M2 و M4 که محصولی از کمپانی MOTU می‌باشند انتخابی مناسب برای تمام افراد تازه وارد به دنیای ضبط و رکورد موزیک به شمار می‌آیند. البته تکنسین‌هایی که به دنبال کارت صدایی با کیفیت بسیار بالا اما در قالب و اندازه کوچک می گردند می‌توانند این دو کارت صدا را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهند. هر دو کارت صدای M2 و M4 به فناوری ESS Sabre32 Ultra DAC از کمپانی MOTU و همچنین درایورهایی بهینه مجهز شده‌اند و از این طریق قادرند صدایی کاملا منحصر به فرد ارائه دهند که حتی از خیلی از بسیاری از کارت صداهای مشهور موجود در بازار نیز متمایز است.

کارت صداهای M2 و M4 دارای یک صفحه نمایش میترینگ LCD تمام رنگ و کنترل‌هایی بسیار کاربردی می‌باشند که باعث شده تا استفاده از این دو دستگاه را بسیار ساده و آسان نموده‌اند. از طریق این دو کارت صدا می‌توانید به ‌طور مستقیم مانیتورینگی بدون تاخیر داشته باشید. بدین معنا که بین آهنگی که می‌خوانید و یا سازی را که می‌‌نوازید و صدایی که از داخل هدفون می‌شنوید هیچ تاخیری وجود ندارد.

هر دو کارت صدای M2 و M4 دارای آپشن‌های loopback هستند که خروجی آنالوگ کامپیوتر و سیگنال‌های ورودی از طرف شما را باهم ضبط می‌کند و برای ساخت پادکست یا نریشن در اجراهای زنده بسیار ایده‌آل است و کاربرد فراوانی دارد. ویژگی‌ها و عملکرد کارت صداهای M2 و M4 به طور کامل یکسان است. تنها تفاوتی که میان این دو کارت صدا وجود دارد در تعداد ورودی‌ها و خروجی‌هایی است که برای هر کدام تعبیه شده است. از این رو انتخاب در اختیار شماست که موردی را انخاب کنید که به آن نیاز دارید.

Antares Auto-Key

Antares Auto-Key پلاگین بسیار جذابی است که امکانات فراوانی برای تیون کردن خودکار در روند کار شما در اختیار می‌گذارد. کافیست این پلاگین را روی موزیکتان قرار دهید تا خودش به طور اتوماتیک همه جزئیات آن را آنالیز و بررسی نماید و تمامی scale ها و نت‌ها را تشخیص دهد. با کلیک کردن روی گزینه “Send to Auto-Tune” پلاگین Auto-Key به طور خودکار اطلاعاتی را به همه بخش‌های Auto-Tune ارسال می‌کند. از این رو دیگر نیازی نیست که شما برای انجام دستی این کار زمانتان را هدر دهید. پلاگین Auto-Key برای آرتیست‌هایی که روی سمپل‌ها یا لوپ‌ها کار می‌کنند بسیار کاربردی و مفید خواهد بود چراکه مجموعه تمام لوپ‌های موجود را ساده سازی می‌کند و کمک می‌کند تا مدیریت و مرتب کردن لوپ‌های شما مطابق با نت‌ها و scaleها بسیار ساده‌تر انجام گردد.

iZotope Neutron 3, Nectar 3, and Ozone 9

کمپانی iZotope سابقه فوق العاده درخشانی در تولید پردازشگرهای نرم افزاری بسیار خلاق و یکپارچه‌ای دارد که تا به حال برنامه ریزی شده‌اند. این کمپانی امسال به‌ روزرسانی‌های بسیار جذابی برای هر سه پلاگین محبوب خود در نظر گرفت و امکانات گسترده ‌تری در هر کدام لحاظ کرد. این نرم افزارهای به روز شده عبارتند از  iZotope Neutron 3 Advanced Mixing Suite،‌ iZotope Nectar 3 vocal processor و iZotope Ozone 9 Advanced Mastering Suite.

Neutron 3

یک چنل استریپ با هشت ماژول قدرتمند برای ادیت ترک‌هاست که شامل امکاناتی همچون Sculptor، Static/Dynamic EQ به همراه Soft Saturation،‌ Multiband Transient Shaper،‌ دو عدد Multiband Compressor، Gate، Multiband Exciter و True Peak Limiter می‌باشد. Neutron 3 دارای آپشن Mix Assistant است که یک ویژگی هوشمند برای آنالیز و بررسی یک ترک می‌باشد و دارای یک زنجیر پردازشی می‌باشد. این نرم افزار امکاناتی به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید از درهای جدیدی وارد دنیای میکس موزیک شوید.

Nectar 3

شامل محتوای چنل استرپ هوشمند است که آن را روی حساس ترین قسمت موزیک که همان صدای وکال است اعمال می‌کند. درست مانند آپشن Mix Assistant در Neutron 3، آپشن Vocal Assistant نیز قطعات وکال را بررسی می‌کند و به طور خودکار منحنی‌های دینامیکی را کنترل و ادیت می‌کند تا رزونانس پیک‌ها را از بین ببرد و از حجم تغییرات فاهش در نت‌ها بکاهد. Nectar 3 امکانات فوق العاده کاربردی و البته بسیار زیادی برای ارائه بیشترین کنترل روی المان‌های مربوط به صدای وکال در اختیار شما قرار می‌دهد. از طریق Nectar 3 به راحتی صدای نفس‌های وکالیست روی ترک از بین می‌رود و نت‌‌های فالش روی پیچ مربوطه تنظیم می‌شوند. هارمونی‌هایی که صدای طبیعی دارند اضافه می‌گردند و از طریق افکت‌هایی همچون phaser، flanger و chorus به صدای وکال بعد و عمق داده می‌شود.

iZotope Ozone 9 Advanced Mastering Suite

یکی از بهترین برنامه‌هایی است که امکانات فوق العاده کاربردی برای مسترینگ در اختیار تمامی آرتیست‌ها و تکنسین‌ها قرار می‌دهد. کنترل‌هایی خلاقانه، با دسترسی آسان پردازش‌هایی با کیفیت بالا و کاملا تخصصی برای مسترینگ موزیک ارائه می‌دهند. از طریق این برنامه امکانات فراوانی برای زیباسازی موزیک از ماژول‌هایی با صداهای مدرن برای سبک‌هایی همچون پاپ، hip-hop و EDM گرفته تا صداهای وینتیج و قدیمی برای ژانرهایی مانند indie، folk و rock در اختیار شما قرار می‌گیرد. آپشن Master Assistant با استفاده از فناوری مشابه در نرم افزارهای Neutron 3 و Nectar 3 عملکرد مشابهی را اعمال می‌کند و اختیارات بسیاری برای شما ارائه می‌دهد.

اسپیکر مانیتورهای Kali Audio

کمپانی Kali Audio واقع در کالیفورنیا جنوبی، تا به حال با شرکای مختلفی در صنعت موزیک و‌ فیلم کار کرده است تا بتواند مانیتورها و تجهیزات وابسته‌ای طراحی کند که در هر موردی کاربرد دارند. این کمپانی هم برای انجام پروژه‌های تخصصی و هم برای گوش دادن ساده به موزیک، محصولات متنوعی به بازار وارد کرده است. مانیتورهای استودیویی Kali Audio به دلیل بازه فرکانسی یکدست، دیستورشن کمی که دارند در بازار شهرت به خصوصی پیدا کرده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از اسپیکر مانیتورهای این کمپانی میکس‌های قابل اعتمادی تنظیم کنید.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران