خانه اخبار بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

توسط Davarmelody
476 بازدید
بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019 مخصوص نوازندگان مبتدی

تهیه یک لیست با عنوان بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019 قطعا کار دشواری است چرا که امروزه تنوع بسیار گسترده‌ای از امپ‌ها در بازار وجود دارند که هر یک به نوبه خود دارای خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند. به همین دلیل است که انتخاب برترین مدل متناسب با نیاز و سلیقه شخصی تمام افراد مبتدی بسیار پیچیده و گیج‌ کننده به ‌نظر می‌رسد.

با این حال در این بخش لیستی از امپ‌های محبوب را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید برای شروع این راه، یک انتخاب آگاهانه داشته باشید.

Fender Rumble LT25

آمپلی‌فایرFender Rumble LT25  با ویژگی‌های فراوانی که دارد می‌تواند نظر بسیاری از نوازندگان آماتور گیتار بیس را، حتی با سلیقه‌های متفاوت به خود جلب کند. این دستگاه‌ در بدنه‌ای بسیار منسجم طراحی شده و دارای کومبو بِیسی با توان خروجی ۲۵ وات می‌باشد. در این امپ یک اسپیکر 8 اینچی تعبیه شده و وزن بسیار سبکی دارد و برای استفاده در استودیوهای خانگی بسیار مناسب می‌باشد. LT25 به نسبت ویژگی‌ها و امکانات فراوانی که ارائه می‌دهد، با قیمتی بسیار به‌صرفه عرضه می‌شود.

این مدل دارای یک اکولایزر استاندارد است که می‌تواند تن صدای مورد نظر شما را تولید کند. به‌علاوه 50 پریسِت صوتی در این امپ در نظر گرفته شده که شما می‌توانید متناسب با هر ژانر و سبکی که کار می‌کنید، از این پریسِت‌ها استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که در چه سبکی می‌نوازید، در هر صورت می‌توانید با استفاده از این امپ‌ها در سیستم صوتی خود، از نواختن بیشتر لذت ببرید.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

کمپانی Fender در طراحی امپ Rumble LT25 به کاربران این امکان را داده تا بتوانند پریسِت دلخواه خود را از میان 50 گزینه‌ای که وجو دارند انتخاب نموده و از طریق حالت Edit Control آن را متناسب با سلیقه خود ویرایش نمایند. انجام این کار بسیار ساده می‌باشد. شما می‌توانید بعد از آنکه یک پریسِت را انتخاب کردید، هر تعداد تنی که می‌خواهید روی آن اعمال کنید.

اگر در این کار تازه‌ وارد هستید مطمئن باشید که با استفاده از امپ‌ Fender Rumble LT25 می‌توانید شروعی بسیار دلنشین و لذت ‌بخش داشته باشید.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

Ashdown Studio 8

کمپانی Ashdpwn سری امپ‌های گیتار بیس Studio 8 را به امکاناتی مجهز کرده که هر نوازنده‌ای را شیفته خود می‌کند. این امپ در سایزی تقریبا کوچک و وزنی بسیار سبک ساخته شده و امکانات بسیاری را از آن خود کرده است. Studio 8 یک امپ تک کانالی است که حداکثر 6 کیلوگرم وزن دارد. اما فریب این وزن سبک را نخورید.

یک اسپیکر 8 اینچی با توان خروجی 30 وات به‌ طور اختصاصی از طریق کمپانی Ashdown برای این امپ طراحی و تعبیه شده است. به‌علاوه یک اکولایزر 3 باند و امکان کنترل line-mix به شما کمک می‌کند تا به تن صدای مورد نظر خود نزدیک شوید. همچنین این دستگاه دارای یک خروجی هدفون 1/8 اینچی است که از این طریق می‌توانید بدون آنکه برای اطرافیان و ساکنین منزل مزاحمت ایجاد کنید، در خانه با ساز خود به تمرین بپردازید.

امپ Studio 8 ظاهری کلاسیک دارد و در جلوی بدنه آن یک مشبکه نقره‌ای رنگ قرار گرفته شده است. پوشش بدنه از جنس Tolex سیاه‌ رنگ می‌باشد و گوشه‌های این دستگاه دارای محافظ‌هایی از جنس کروم است که به ظاهر این امپ جلوه‌ای بسیار زیبا بخشیده است.

Studio 8 می‌تواند صدایی با شفافیت و کیفیت بسیار بالایی به شما ارائه دهد به‌ طوری که قادرید ساعت‌ها بدون خستگی بنوازید و لذت ببرید.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

Orange Crush Bass 25

آمپلی‌ فایر Orange Crush Bass 25 دارای ظاهری بسیار زیبا و دلنشین است. این دستگاه به یک اسپیکر 8 اینچی مجهز شده و دارای توان خروجی 25 وات کومبو بیس می‌باشد و قادر است صدایی کاملا گرم، حجیم و پر قدرت همچون امپ‌های کلاسیک Orange به شما ارائه دهد.

این دستکاه دارای یک اکولایزر اکتیو 3 باند می‌باشد و کنترلرهایی برای تغییر فرکانس‌های بازه میدرنج دارد و شما می‌توانید از این طریق به‌ صورت دستی، تُن دلخواه خود را روی صدای سازتان اعمال کنید. به‌علاوه این امپ دارای یک خروجی هدفون است که قطعا در تمرین کردن داخل منزل کمک فراوانی به شما می‌کند. یک ورودی Aux نیز روی بدنه قرار گرفته تا بتوانید امپ‌ را به تلفن همراه یا دیگر تجهیزات صوتی مانند MP3 player متصل کنید.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

همچنین در این دستگاه یک ‌Tuner قرار داده شده است. از این رو دیگر نیازی نیست که هر بار برای تیون کردن ساز خود مجبور شوید تا آن را از دستگاه جدا کرده و از یک Tuner اکسترنال استفاده کنید. کمپانی Orange به‌طور کامل با ویژگی‌هایی که یک امپ‌ خوب باید داشته باشد آشناست و مانند دیگر محصولاتش، Orange Crush Bass 25 را نیز به تمامی این امکانات مجهز کرده و آن را به وسیله‌ ای بسیار کاربردی متناسب با نیازهای شما در استودیو‌های خانگی تبدیل کرده است.
<

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

Ampeg BA-110

کمپانی Ampeg حدود 50 سال است که فعالیت خود را در تولید امپ‌های گیتار آغاز کرده و تا به حال توانسته امپ‌های پر قدرتی به بازار عرضه کند که حتی توجه حرفه‌ای ترین نوازندگان را هم به سوی خود جلب کرده‌اند. این کمپانی امپ‌هایی می‌سازد که دل کندن از آن‌ها سخت است و مطمئن باشید بعد از تهیه یک مدل از این امپ‌ها تا سالیان طولانی به آن وابسته خواهید بود.

این مدل دارای یک اسپیکر 10 اینچی با طراحی مخصوص کمپانی Ampeg می‌باشد که تا 40 وات قدرت خروجی دارد و صدای خوبی از تُن‌های باس را به گوش می‌رساند. اگر مبتدی هستید و نواختن گیتار بیس را به تازگی شروع کرده‌اید، این امپ‌ کوچک یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در تمرین‌های خانگی شما کمک بزرگی به حساب می‌آید. حتی اگر در این حرفه به قدر کافی مهارت به‌دست آوردید که بتوانید به همراه یک گروه بنوازید،‌این امپ همچنان می‌تواند در تمرین‌های گروهی و اجراهایی که در سالن‌های کوچک برگزار می‌شوند، همراه بسیار خوبی در کنار ساز شما باشد.

Ampeg BA-110 دارای یک پری‌امپ Legacy Ampeg، اکولایزر 3 باندی و اُوردرایو به‌نام این شرکت، Bass Scrambler می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون اینکه به کیفیت صدا آسیبی وارد شود، ولوم را تا میزان دلخواه بالا ببرید.

همچنین یک خروجی برای هدفون و یک ورودی Aux نیز روی دستگاه تعبیه شده تا به راحتی بتوانید امپ‌ را در کنار iPod و یا تلفن همراه خود استفاده کنید. بدنه BA-110 به طور کامل از استیل ساخته شده و دولایه ضخیم با رنگ مشکی از جنس Tolex روی آن را پوشانده است. همین ویژگی دوام و طول عمر این دستگاه را بسیار بالا برده است. این امپ به نسبت دیگر امپ‌های نام‌برده شده در این لیست دارای برتری بیشتری می‌باشد و با اینکه حدود 15 کیلو گرم وزن دارد اما همچنان برای جابه‌جایی بسیار مناسب می‌باشد.

Hartke HD15

امپ‌های Hartke HD15 به ظاهر بسیار کوچک به‌نظر می‌رسند، اما ویژگی‌های بسیاری دارن که قطعا شما را به خود علاقه ‌مند می‌کنند. این امپ دارای یک اسپیکر 6.5 اینچی با قدرت خروجی 15 وات است که برای تمرین‌هایی که داخل منزل انجام می‌دهید بسیار مناسب هستند.

طراحی منحصر به فردی که برای اسپیکر این مدل در نظر گرفته شده، امپ Hartke HD15 را از دیگر مدل‌های موجود در بازار متمایز کرده است. جنس ووفر از جنس کاغذ است تا بتواند تُن صدایی گرم و کلاسیک ارائه دهد و قسمت داخلی آن از جنس آلمینیوم است که باعث می‌شود صدای این امپ پانچی باشد (صدای میدرنجی که در آن فرکانس‌های زیر نیز شنیده می‌شوند). از دیگر امکانات این امپ می‌توان به یک اکولایزر 3 باندی، خروجی هدفون و ورودی Aux برای اتصال دستگاه‌های استریو line-level مانند iPod و تلفن همراه اشاره کرد.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

همچنین یک لیمیتر در داخل دستگاه تعبیه شده که کنترل بیشتری روی ولوم در اختیار شما قرار می‌دهد. Hartke HD15 وزن بسیار سبکی دارد و جابه‌جا کردن این امپ کوچک بسیار آسان است که به نسبت حجم بالای ولومی که ارائه می‌دهد توانسته طرفداران خود را مجذوب کند.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

Blackstar Fly 3 Bass

میان امپ‌هایی که در این بخش معرفی کرده‌ایم، Blackstar Fly 3 Bass کوچکترین بدنه را دارد. این امپ بسیار کوچک وزنی کمتر از 1 کیلوگرم دارد و دارای دو کانال و یک اسپیکر 3 اینچی با 3 وات توان خروجی می‌باشد و می‌تواند از طریق 6 باتری AA راه‌اندازی شود.

این امپ چنان کوچک است که می‌توانید آن را هرجایی به همراه خود حمل کنید. Blackstar Fly 3 Bass دارای یک Compression است و کنترل بیشتری در تنظیم تُن در اختیار شما قرار می‌دهد و یک کانال اوردرایو دارد که از طریق ‌آن می‌توانید شدت فرکانس‌های پایین را هرکجا که لازم باشد، تغییر دهید. همچنین یک خروجی اسپیکر نیز روی بده قرار داده شده تا بتوانید سیستم صوتی خود را از طریق دیگر اسپیکرها ارتقا دهید.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

Vox Pathfinder Bass 10

حدود 60 سال است که کمپانی Vox امپ‌هایی مخصوص گیتار تولید می‌کند که با کیفیت صدای منحصری که دارند شهرت بسیاری پیدا کرده‌اند. حال با تولید مدل Pathfinder Bass 10 امپ‌های خود را در اختیار افراد تازه‌ کار قرار داده است. این مدل نیز از طراحی کلاسیک و به خصوص شرکت Vox بهره برده است.

جلوی بدنه یک پوشش با مشبکه‌های لوزی شکل قرار گرفته شده و اطراف بدنه از چرم است. برای کنترل بیشتر روی صدا تعدادی ناب نیز تعبیه شده است. یک جفت اسپیکر 5 اینچی Bulldog با قدرت خروجی 10 وات نیز در داخل این امپ قرار داده شده که قادرند صداهای کلاسیک امپ‌های کمپانی Vox را انتقال دهند. تمام این امکانات در بدنه‌ای با سایزی بسیار کوچک و قابل حمل قرار گرفته شده تا Pathfinder Bass 10 یک همراه همیشگی در سفرهای شما به حساب آید. این امپ برای تمرین‌های گروهی و اجراهای کوچک مناسب است.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

کنترلرهای drive، treble وbass به شما این امکان را می‌دهند تا افکت‌های دلخواهتان را روی صدای ساز خود اعمال کنید. این امپ نیز دارای یگ خروجی هدفون و یک ورودی برای اتصال دستگاه‌های line-level می‌باشد.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

Ampeg Micro-CL

امپ Ampeg Micro-CL برای نوازندگانی آماتوری که در اندازه‌ای آمادگی دارند تا بتوانند در تمرین‌های گروهی شرکت کنند، مناسب می‌باشد. این دستگاه دارای یک head با قدرت خروجی 100 وات و یک کابینت 100-watt 8-ohm می‌باشد که قدرت و توان کافی برای اجراهای زنده را تامین می‌کنند.

اما با تمام این ویژگی‌ها، این امپ همچنان برای جابه‌جایی بسیار راحت و مناسب می‌باشد و تنها حدود 23 کیلوگرم وزن دارد. یک اکولایزر 3 باندی برای این امپ در نظر گرفته شده که از این طریق می‌توانید به تن دلخواه مدنظرتان نزدیک شوید. به‌علاوه یک ورودی استریو لاین و یک خروجی هدفون نیز در نظر گرفته شده تا با این قدرت و ولومی که Ampeg Micro-CL دارد، تمرین کردن شما برای اطرافیان مزاحمت ایجاد نکند.

Blackstar U60

امپ Blackstar U60 دارای یک اسپیکر Eminence Opus 10 اینچی با 60 وات قدرت خروجی می‌باشد. در این دستگاه یک اکولایزر 3 باندی و نیز کنترلرهایی برای تنظیم فرکانس‌های میدرنج قرار داده شده است تا بتوانید صدای ساز خود را در تون دلخواه بشنوید. همچنین به یک Compression و چندین افک Chorus نیز دسترسی دارید تا عمق و حجم بیشتری به صدای ساز خود ببخشید. به علاوه یک ورودی MP3/line و یک پد -10dB نیز تعبیه شده است. این امپ دارای یک سوئیچ ground-lift می‌باشد که نویزهای ایجاد شده از طریق زمین را از بین می‌برد.

بهترین آمپ‌های گیتار بیس در سال 2019

توجه داشته باشید که امروزه آمپلی فایرهای گیتار بیس در تنوع بسیار گوناگونی عرضه می‌شوند که هر یک قیمت متفاوتی دارد و این لیست تنها شامل تعدادی از امپ‌هایی برای افراد آماتور و مبتدی است که طرفداران بیشتری دارند اما همه آنها را شامل نمی‌شود.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران