خانه نکته ها و ترفندها چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید

چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید

توسط داور ملودی
489 بازدید
چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید

چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید

در سال 1994، ریورس کوومو عضو گروه معروف Weezer در یکی از آهنگ های خود تجربه جالبی را با شنونگان خود به اشتراک گذاشت. او در این آهنگ تجربه مشترک موسیقی دانان را با جزئیات کامل توصیف کرد که چگونه یک گاراژ می تواند یک مکان امن برای کشف خلاقیت باشد، مکانی دور از جهان که شما آزادانه می توانید، بدون قضاوت، به تنهایی یا با هم گروهان خود، به جستجو پرداخته و موزیک بسازید. وقتی فضای محدودی دارید، گاراژها گزینه بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یک استودیو حرفه ای هستند. در سراسر جهان ، بسیاری از هنرمندان و تولیدکنندگان از گاراژهای خود به عنوان فضای تمرین و استودیوی ضبط استفاده می کنند. خبر خوب این است که راه اندازی گاراژ به عنوان فضای تمرین یا استودیوی ضبط نیاز به کمی تدبیر دارد تا بهترین نتیجه بدست آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تبدیل گاراژ خود به اتاق موسیقی نهایی، ادامه مطلب را بخوانید!

 چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید

قدم اول : تعیین هدف

اولین سوالی که هنگام تبدیل گاراژ به اتاق موسیقی باید از خود بپرسید این است: “هدف از بازسازی این اتاق چیست” به عنوان مثال، آیا قصد شما استفاده از آن به عنوان فضای ضبط، فضای تمرین یا هر دو می باشد؟ اگر هدف شما این است که از گاراژ به عنوان فضای ضبط استفاده کنید، پس بر روی ایجاد تنظیماتی تمرکز کنید که جریان کار ضبط شما را تکمیل کرده، آکوستیک مناسبی داشته و برای کار با ساعتهای طولانی مساعد باشد. نکته دیگر این است که باید میز خوبی را انتخاب کنید که فضای آن برای کامپیوتر، کارت صدا و هر سخت افزاری که می خواهید در دسترستان بوده، ایده آل باشد.

ما در داورملودی میزهای استودیویی و workstation های مختلفی با قیمت های متنوع را ارائه می دهیم که می توانند هر تنظیماتی را اعم از ساده یا پیچیده در خود جای دهند. در مرحله بعدی ، فضای خود را با وسایل لازم ضبط، از جمله کارت صدا، میکروفون، اسپیکر مانیتورینگ، هدفون و البته سازها، مجهز کنید. اگر برای خرید تجهیزات مناسب به کمک نیاز دارید، می توانید با شماره ی 02162036 تماس گرفته و یا به سایت ما مراجعه بفرمایید. با این حال، اگر قصد ایجاد یک فضای تمرین برای گروه خود را دارید، نکات دیگری وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. شما نه تنها به چیدمانی نیاز خواهید داشت که از نظر شخصی راحت باشید بلکه باید ترتیب هم گروه خود را نیز در نظر داشته باشید. برای ایجاد فضاهای تمرین تقویت همکاری از اهمیت بالایی برخورداراست. گفته می شود، هنگام بررسی فضای خود ، از هم گروهی های خود نظر خواهی کنید و زمانی را اختصاص دهید تا برای هر یک از آنها با توجه به ارگونومی و صدا، مکانی را درست کنید.

هنگام تنظیم فضای خود موضوع مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که بین اعضای گروه رابطه چشمی برقرار باشد زیرا ارتباط چشمی بسیار مهم است. شما باید انعطاف پذیری کافی در چیدمان خود داشته باشید تا بتوانید مانند اینکه بر روی استیج هستید تمرین کنید تا نگاه کردن به جعمیت برای همه اعضای بند راحت تر باشد. مانیتورینگ برای داشتن تمرینات پر ثمر بسیار مهم بوده و خوسبختانه گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. برای سازهای اصلی شما، از جمله گیتار الکتریک، گیتار بیس و کیبورد، آمپلی فایرهای استیج تقریباً دارای صدای کافی برای فضای تمرین می باشند. ما توصیه می کنیم که میزان صدا را کاهش دهید، نه تنها برای محافظت از گوش و خوشحال نگه داشتن همسایگان، بلکه به این دلیل که نواختن با صدای متوسط ارزیابی عملکرد را آسان می کند. برای vocal ها ، یک سیستم PA قابل حمل، مانند سیستم Bose L1 Compact یا بلندگوی قابل حمل JBL EON One Compact، ایده آل می باشد.

مشکلات آکوستیکی فضای خود را در نظر بگیرید

در نهایت چه از گاراژ به عنوان یک استودیوی خانگی استفاده شود و چه به عنوان یک مکان تمرین، مطمئناً به مقداری تجهیزات آکوستیکی نیاز دارد. چرا؟ از آنجا که در طراحی گاراژ، آکوستیک در نظر گرفته نشده است. در واقع گاراژ شما به دلیل کف بتونی، ساخت دیوار موازی و سقف های کوتاه، بدترین آکوستیک را در خانه شما دارد. اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا با کمی تغییرات آکوستیکی، می توانید برخی از مشکلاتی که با آن روبرو خواهید شد مانند پژواک لرزشی (flutter echo)، امواج ایستاده (standing wave) و تجمع بیس (bass buildup) را کاهش دهید.

 چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید

راه حل های مشکلات آکوستیکی

ما مجموعه ای جامع از راه حل های مشکلات آکوستیکی شامل پنل های جذب کننده و انتشار دهنده (diffusion)، bass trap ها و سیستم های کامل اتاق را ارائه می دهیم. در اینجا مجموعه ای از گزینه های آکوستیکی وجود دارد .

 چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید
  • Primacoustic London 16 Acoustic Room Kit
  • Auralex Deluxe Plus Roominator Kit
  • Auralex Project 2 Roominator Kit
  • Auralex Alpha-DST Roominator
  • پنل های آکوستیکی از جنس فوم
  • Auralex 2-inch Studiofoam Wedgies 1×1-foot Acoustic Panel 24-pack
  • Auralex 2-inch Studiofoam Pyramids 2×4-foot Acoustic Panel 12-pack
  • Bass Traps
  • Auralex LENRD 1x1x2-foot Studiofoam Bass Trap 4-pack
  • Auralex ATOM-12 Bass Trap System
  • Primacoustic 2-inch London Bass Trap Kit 24×48-inch Panel 2-pack
  • Vocal Isolation
  • sE Electronics Reflexion Filter X Portable Vocal Booth
  • Aston Microphones Halo Portable Microphone Reflection Filter
  • ISOVOX 2 Home Vocal Booth

علاوه بر اصلاح صوتی، ممکن است شما تمایل داشته باشید که گاراژ خود را عایق صوتی کنید. روش هایی وجود دارد که می تواند میزان صدایی را که از گاراژ شما به بیرون می رود را کاهش دهد. با این حال، عایق کردن یک اتاق به درستی نیاز به ساخت و ساز دارد که به طور معمول با ساخت یک اتاق شناور درون اتاق امکان پذیر است. در آخر، توصیه ما به شما این است که از ابزار های مخصوص اصلاح مشکلات آکوستیکی استفاده کنید تا فضای موسیقی گاراژ شما در حین نواختن با صدایی نرمال به بهترین شکل ممکن به گوش برسد. شاید تعجب کنید که حتی رفع تعداد محدودی از این مشکلات، صدای گروه شما را تا چه اندازه تغییر داده و فوق العاده خواهد کرد.

مرتب کردن فضای اطراف

هرگز تاثیر محیط را بر احساسات دست کم نگیرید . هنگامی که تجهیزات خود را در جای شان قرار دادید و مشکلات آکوستیکی را رفع کردید، وقت آن است که محیط اطراف را مرتب کنید. زیبا سازی محیط می تواند به سادگی تزئین فضای خود با وسایل موسیقی شیک، انتخاب فرش های جذاب و افزودن وسایل راحتی مانند یخچال کوچک یا صندلی های دنج باشد. یکی دیگر از مهمترین موارد ایجاد حال و هوای خوب این است که با مرتب کردن وسایل خود، داشتن پایه های گیتار و کیبورد کافی و استفاده از سازمان دهنده های کابل، فضای خود را نسبتاً مرتب نگه دارید. برای به روز رسانی محیط، چند چراغ رنگی به اطراف اضافه کنید. شما می توانید با قیمتی مناسب لامپ های تغییر رنگ دهنده که از طریق اپلیکیشن کنترل شده را بصورت آنلاین یا از فروشگاه سخت افزار محلی خود خریداری کنید، که به شما این امکان را می دهد تا صحنه های رنگی مختلفی را متناسب با محیط خود و یا هر بخشی از روند کاری ایجاد و ذخیره کنید. اگر جلوه ای نمایشی تر می خواهید، به دنبال یک پکیج نورانی (نوعی که دی جی هایی در حال حرکت استفاده می کنند) باشید. این پکیج ها قطعاً یک گزینه گران قیمت محسوب می شوند، اما هنگام نواختن در مکانهای کوچک که سیستم روشنایی منحصر به فردی ندارند، می توانند تفاوت های بزرگی ایجاد کرده و دل هر بیننده ای را بربایند.

 چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید

برای جلوگیری از آلودگی صوتی، اغلب توصیه می شود از اتصال قطعات صوتی و روشنایی به سوکت هایی که مدار مشابهی دارند، خودداری کنید. با این حال، طبق تجربه ما، این مشکل زمانی به وجود می آید که چراغ های شما بر روی یکسو کننده کنترل شده با سیلیکون (SCR) قرار دارند. کم نور کننده های SCR با شکستن شکل موج کار می کنند، که برای لامپ های ارزان موثر است، اما می تواند باعث شود لامپ های رشته ای هنگام کم نور بودن دچار نوسان شوند . اگر شما از مشکلات نویز رنج می برید و سیستم روشنایتان مشکلی ندارد، بنابراین ممکن است از خرید یک power conditioner با فیلتر نویز برای تجهیزات صوتی خود، مانند rackmount Black Lion Audio PG XLM لذت ببرید .

 چگونه گاراژ خود را به یک استودیوی موسیقی حرفه ای تبدیل کنید

نگهداری از تجهیزات استودیویی

نکته دیگری که هنگام تبدیل گاراژ خود به فضای موسیقی باید به آن فکر کنید، محافظت از وسایلتان در برابر تغییرات دما و رطوبت است. در یک گاراژ با شرایط ایده آل، این مسئله دیگر نگران کننده نیست. اما، اگر گاراژ شما فاقد عایق بندی کامل بوده و یا دارای پنجره ها و درهای بدون عایق می باشد، احتمالاً وسایل خود را در معرض خطر قرار می دهید. با این حال، اگر تنها گزینه شما استفاده از یک گاراژ ناتمام به عنوان فضای موسیقی است، حداقل کاری باید انجام دهید مهر و موم کردن پنجره ها و درها می باشد و اگر در آب و هوای مرطوب هستید، برای خشک نگه داشتن وسایل خود از یک دستگاه رطوبت گیر استفاده کنید. اگر گاراژ شما در زمستان سرد می شود، مطمئن شوید که قبل از استفاده همه وسایل برقی خود را گرم کنید. سرانجام، ظریف ترین و حساس ترین ابزارها از جمله میکروفون ها و سخت افزارهای خود را در داخل خانه نگهداری کنید.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران