خانه بررسی و مقایسه چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟

چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟

توسط داور ملودی
195 بازدید
چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟

چرا وقت ارتقا گیتار بیس شما فرا رسیده است ؟

اگر زمان زیادی است که از یک گیتار بیس برای نواختن در اجرا استفاده می‌کنید، زمان ارتقا آن فرا رسیده است. چه بخواهید گیتار بیس خود را در قالب‌های جدید بسازید، چه بخواهید آن را یک پله بالاتر ببرید. کارشناسان ما در داور ملودی برای تصمیم ‌گیری درست به شما کمک خواهند کرد.
اگر به سادگی نمی‌توانید از دستگاه‌هایی که برای ساخت موسیقی استفاده می‌کنید جدا شوید، داور ملودی طیف گسترده‌ای از تجهیزات و قطعات مورد نیاز شما اعم از پیکاپ و… که دارای ظاهر و صدایی کاملا جدید و شگفت‌انگیز است را در اختیار شما قرار خواهد داد. از سوی دیگ، اگر مدل جدیدی مورد نیاز شما قرار گرفته است، ما می‌توانیم تعداد زیادی گیتار در اختیار شما قرار دهیم که مکمل‌هایی عالی و قدرتمند برای شما و سبک‌هایی مانند متال، بلوگراس، جاز و… هستند.

 چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟

چرا ارتقا ؟

به عنوان یک نوازنده بیس، گاهی هدف افزایش میزان بیس نیست بلکه نیاز به اضافه کردن دیگر اجزای موسیقی دارید. برای مثال، می‌توانید قابلیت‌های Tone و شکل دهی به آهنگ (Tone-Shaping) را به گونه ‌ای متفاوت به گیتار بیس خود اضافه کنید. اگر اجرای شما با استفاده از پک Single-Coil انجام می‌گردد، اضافه کردن گیتار باس که به هامباکر (Bumbucker) مجهز است می‌تواند بُعد جدیدی به صدای شما ببخشد. همه ما به دسته سه‌گانه Single-Coilها علاقه‌مند هستیم؛ اما هامباکرها (Humbucker) می‌توانند موسیقی‌ را به صورت گرم و عمیق به شما ارائه کنند. اگر نمی‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید، با هر دو آن‌ها گیتار بیس بگیرید.
امکان یک Tonal دیگر؟ فعال یا غیر فعال بودن الکترونیک. الکترونیک فعال به معنای استفاده از قدرت باتری است. همچنین آن‌ها فضای Headroom بالاتر و قابلیت‌های پیچیده ‌تری برای شکل دادن به صدا (Tone-Shaping) به شما ارائه می‌دهند. درمقابل، الکترونیک غیرفعال با حساسیت باورنکردنی و غیرقابل پیشبینی شروع به نواختن پویا می‌کند. بنابراین نوازندگانی که تمرکز و دقت بالا بر روی هارمونیک‌های ظریف دارند علاقه ‌مند خواهند شد.
افزودن یک برند متفاوت به حافظه پنهان (Cache) گیتار بیس می‌تواند به متنوع شدن آهنگ‌های شما کمک بسیار کند. به عنوان مثال سیم Earnie Ball Music Man StingRay می‌تواند Attack، پاسخ (Response)، Sustain و Tone متفاوتی نسبت به Fender Mustang ایجاد کند.

قدیمی اما با ارزش مانند طلا

مانند بسیاری دیگر از نوازندگان بیس، ممکن است شما نیز یک نقطه نرم (Soft Spot) برای بیس خود داشته باشید. کاهش حس فرسودگی ابزارهایی که متناسب با نیاز سبک و ویژگی‌های نوازندگی شما است کاری سخت و دشوار است، مهم نیست اجراهای شما چقدر عجیب و خوب صورت گیرند. گاهی اوقات آن‌ها فقط به کمی TLC نیاز دارند و با پانچ‌های بهتر از قبل، Tone و Sustain، به حالت استاندارد برمی‌گردند. ایجاد بیس مجدد در ابتدا ممکن است ایده ‌ای عجیب به نظر برسد، اما اگر عملکردی کمتر از نیاز شما ارائه دهد می‌توانید با اضافه کردن تجهیزات الکترونیکی، سخت افزاری و لوازمی جانبی جدید سطح عملکرد خود را بالا برده و نیازهایتان را براورده کنید.

 چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟
 چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟

پیکاپ‌ها

قبل از هرچیز باید درمورد پیکاپ‌ها صحبت کنیم. قبل از شروع باید تمامی جنبه‌های آن را در نظر بگیرید. باید نوع Tone مورد نیاز خود را انتخاب کنید. حتی ممکن است شامل فکر کردن به این باشد که چگونه صدای پیکاپ جدید شما با صدای باس و قابلیت‌های شکل دهی به صدا (Tone Shaping) ادغام شوند. اگر نوازنده ‌ای با یک تیم حرفه‌ای هستید احتمالا به سمت پیکاپ‌هایی گرم با Tone یکنواخت در که به صورت کامل در طیف باس هستند متمایل خواهید شد. برای Metal، برخی پیکاپ‌های ضخیم ‌تر به خوبی می‌توانند به شما کمک کنند. Jazz، Rock و Blues با پیکاپ‌های چاق (Fat)، گرد (Round) و Earthy هماهنگ می‌شوند.

الکترونیک

برای اینکه بتوانید صدایی بیشتر تولید کنید، وضوح صدا را چند برابر کرده و بیس خود را مطابق با مشخصات خود تغییر دهید، برای تولید Toneهایی بلندتر، به چند برابر وضوح صدا نیاز دارید، همچنین می‌توانید بیس مورد نیاز خود را مطابق با خصوصیات خود شخصی‌سازی کنید.
آیا می‌خواهید بیشترین استفاده را از Tonewood داشته باشید؟ یک پل (Bridge) جدید می‌تواند برای اضافه کردن بیشتر رزونانس، پایداری (Sustain) بهتر و Attack پیشرفته مسیر طولانی را طی کند.

 چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟
 چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟

سخت افزار

سخت افزار به راحتی نادیده گرفته می‌شود، ظاهر زیبای یک گیتار باس می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند و حتی تعامل شما را با ساز خود افزایش دهد. از این گذشته، نوازندگان علاقه به پخش سازهایی دارند که جالب به نظر می‌رسند. به جای اینکه کل سیستم باس را جایگزین کنید، می‌توانید با اضافه کردن یک Gear، Bridge Cover، Knob و یا حتی یک نک جدید، به تمامی نیازهای خود دست پیدا کنید.

برای ارتقا و شخصی‌سازی گیتار باس شما، امکانات و قابلیت‌ها بی‌پایان هستند. ما تنها در ارتباط با آن صحبت می‌کنیم. تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که با داورملودی در ارتباط باشید تا تیم متخصص ما بتواند باس شما را ارتقا داده و تمامی نیازهای شما را برآورده کند.

ارتقا به یک گیتار بیس جدید

شکی نیست که اولین گیتار بیس ها، به ما خدمت کرده‌اند و ابزارهایی برای تمرین، حرفه‌ای شدن و پیشرفت ما بوده‌اند، لازم به ذکر نیست که آن‌ها پس از مدتی مانند دوستان قدیمی خواهند شد. این ابزارهای ضروری اول به ما کمک می‌کنند تا درمورد تکنیک‌های خود، در مورد Toneهایی که دوست داریم و در مورد نوع Body که احساس راحتی داریم یاد بگیریم. در مقابل آن‌ها همیشه به عنوان سازهای عملکردی به ما خدمت نمی‌کنند. شاید Tone نتواند گروه را از بین ببرد، شاید حد ما را کاهش دهد.

 چه زمانی گیتار بیس خود را ارتقا دهیم؟

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران