خانه بررسی و مقایسه بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟

بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟

توسط داور ملودی
608 بازدید
بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟

بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ

هنگامی که در استودیو هستید، اسپیکر مانیتورینگ ها از مهم‌ترین ابزارها و پرتال‌های اصلی در موسیقی شما می‌باشند، بنابراین، داشتن اسپیکر مانیتورینگ‌های خوب از اولویت‌ها برای شما می‌باشد. در هر حال، اگر شما نتوانید کارها و آنچه که انجام می‌دهید را بشنوید، میکس و مسترینگ برای شما غیرممکن خواهد شد. سوالی که مشتریان اکثرا از کارشناسان فروش می‌پرسند: “بهترین اسپیکر مانیتور استودیویی چیست ؟”
این یک سوال بسیار سخت است مخصوصا زمانی که شما بودجه‌ای خاص را به این امر اختصاص داده‌اید. مهم‌ترین خاصیت هر مانیتور، اطمینان حاصل کردن از پخش موسیقی به صورت کاملا شفاف و رسا در سیستم‌های پخش مختلف اعم از هندزفری‌ها، هدفون، اسپیکر‌ها و بلندگوها، کامپیوتر، سیستم صوتی خودرو و‌… است. همچنین باید صدای خروجی مورد پسند شما باشد. علاوه بر آن، شما باید بتوانید تا حتی مدت زمان‌های طولانی به آن‌ها گوش بسپارید.

خوشبختانه تیم داورملودی به دلیل داشتن متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای، پیشنهاداتی بسیار معقول و مقرون به صرفه به شما ارائه خواهد کرد تا علاوه بر دریافت صدای مورد نیاز خود، با هزینه‌ای کمتر و قیمت‌های مقرون به صرفه نیازهای خود را براورده کنید و از ساخت موسیقی و سپری کردن لحظات خود نهایت استفاده و لذت را ببرید.

 بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟

اسپیکر مانیتور JBL LSR305

اسپیکر مانیتورینگ جی بی ال JBL LSR305 گزینه‌ ای بسیار مناسب برای میکس کردن موسیقی‌ها، ویرایش ویدئو و یا انجام کارهای نظیر این است که توانایی ارائه صدایی بسیار عالی و دقیق با جزئیات بالا را دارد. LSR305 دارای یک ووفر 5 اینچی با قدرت 41 وات و یک توئیتر 1 اینچی با قدرت 41 وات است که در کنار ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته از سیستم پرچمدار JBL M2 است.

راهنمای موج کنترل تصویر اختصاصی JBL، یک پانوراما گسترده با مرکز فانتومی Rock-Solid ایجاد می‌کند. همچنین صدایی با دقت بسیار بالا و پخش جزئیات قدرتمند دارد تا کارکردن با آن را برای شما بسیار آسان سازد. LSR305 یک اسپیکر مانیتورینگ با عملکرد قوی و برتر است که این امر باعث بدست آوردن تحسین مهندسانی مشهور مانند فرانک فیلیپتی شده است.

اسپیکر مانیتور KRK Rokit 5

اسپیکر مانیتورینگ‌های KRK بسیار محبوب بوده و در سراسر جهان مورد قبول استفاده کنندگان قرار گرفته است. مانیتورهای KRK دارای یک ووفر زرد رنگ هستند که آن‌ها را از دیگر اسپیکرهای مانیتورینگ در همه جا متمایز می‌سازد. KRK ROKIT 5 مجهز به یک آمپلی فایر در کلاس AB هست که همراه با یک ووفر 5 اینچی با توان خروجی 31 وات و از جنس کامپوزیت به شما ارائه خواهد شد. علاوه بر ووفر، یک توئیتر یک اینچی از جنس Soft-Dome با توان خروجی 20 وات نیز برای شما قرار گرفته است تا عملکردی بی‌نظیر در کنار نوسانات صدا و فرکانسی بسیار پایین را در اختیار داشته باشید و تمامی موسیقی‌های خود را همراه با جزئیات بسیار دقیق بشنوید. ROKIT 5 در میان تولیدکنندگان EDM و هیپ‌هاپ محدودیت بالایی دارد.

 بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟
 بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟

اسپیکر مانیتور Yamaha HS5

اسپیکر مانیتورینگ‌های NearField یاماها با ووفرهای مخروطی شکل خود که به رنگ سفید هستند، از زمان تولید NS-10 پایه اصلی برای تمامی استودیوها بوده‌اند. اسپیکر مانیتورینگ یاماها Yamaha HS5 طرح‌هایی که توسط کمپانی Pioneer تولید شده‌اند را بهبود بخشیده است و از درایورهای تقویت شده و همچنین یک محفظه با پورت‌های مورد نیاز شما بهره می‌برد. دقت شگفت‌انگیز و طراحی سطوح مختلف به صورت حرفه‌ای و قابل تشخیص، زیبایی چشمگیری را برای شما به ارمغان می‌آورد. HS5 با داشتن یک ووفر 5 اینچی از جنس Cone با توان خروجی 45 وات و توئیتر 1 اینچی از جنس Dome با توان خروجی 25 وات، امکان میکس در مجموعه‌ای بسیار حرفه‌ای را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید صدایی با کیفیت و شفاف در همه‌ی لحظات داشته باشید.

اسپیکر مانیتور Mackie MR5 MK3

در دهه 90 میلادی، کمپانی Mackie با تولید Mackie MR5MK3 کتاب اسپیکرهای مانیتورینگ‌ NearField را بازنویسی کرد که آخرین محصول آن‌ها نیز می‌باشد. WaveGuide بهبود یافته آن، Spot گسترده‌تری را در اختیار شما قرار خواهد داد؛ این در حالی است که پورت پشتی به صورت سفارشی و برای تولید بیس صاف و طولانی طراحی و تنظیم شده است. علاوه بر این، کنترل‌های قابل تنظیم فرکانس، پاسخ را متناسب با فضای شما تنظیم و به شما ارائه خواهد کرد. اسپیکر مانیتور Mackie MR5 Mk3 با داشتن ووفر 5.25 اینچی از جنس Cone پلی پروپیلن با توان خروجی 30 وات و توئیتر 1 اینچی از جنس Silk-Dome با توان خروجی 20 وات، انتخابی عالی برای استودیوهای شما هستند.

 بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟
 بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟

اسپیکر مانیتور Presonus Eris E5

اسپیکر مانیتورینگ پریسونوس PreSonus Eris E5 قیمتی بالا مانند اسپیکرهای High-End و Multimedia دارند، اما شباهت‌های دیگر وجود دارد. هر اسپیکر مانیتورینگ با یک آمپلی فایر کلاس AB با توان خروجی 70 وات مجهز شده است. همچنین از یک ووفر قدرتمند 5.25 اینچی از جنس Kevlar نیز بهره می‌برد. این ووفر توانایی تولید فرکانس‌های Low به صورت بدون نوسان را دارد. ترکیب این ووفر با توئیتر 1 اینچی Solk-Dome، صداهایی بلند و متعادل در نهایت کیفیت و شفافیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد. کنترل‌های تنظیم آکوستیک، باعث آسانی کانتور کردن پاسخ فرکانسی برای شما می‌شود و باعث در شما خواهد شد.

اسپیکر مانیتور Focal Alpha 50

البته که Focal Alpha 50 کمی بیشتر از 500 دلار قیمت دارد اما به دلیل کیفیت بالای قفسه (Shelf)، شایسته ذکر است. توئیترهای 1 اینچ 20 واتی از جنس Dome، تمامی ضعف‌های صدای شما را نشان خواهد داد؛ این درحالی است که ووفر‌های 5 اینچ 35 واتی از جنس Cone پلی‌گلس (Polyglass) به صورت بی عیب و نقص فرکانس‌های Low را برای شما بازتولید خواهد کرد. Focal Alpha 50 به دلیل وجود حالت آماده به کار خودکار خود، در صورت عدم فعالیت به مدت 30 دقیقه، برق را قطع می‌کند. با یک ظاهر زیبا و عملکرد قوی، می‌توانید به خط تولید Focal Alpha اعتماد کنید تا بارها و بارها شما را شگفت زده کند.

 بهترین اسپیکر مانیتورینگ‌های استودیویی 5 اینچ کدامند؟

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران