خانه بررسی و مقایسه کارت صدا جدید کمپانی فوکوسرایت Focusrite Clarett Plus

کارت صدا جدید کمپانی فوکوسرایت Focusrite Clarett Plus

توسط داور ملودی
451 بازدید
focusrite-clarett-plus

بررسی کارت صدا فوکوسرایت مدل Clarett Plus

شرکت Focusrite نسل جدیدی از کارت صدای مجهزبه USB معروف Clarett خود را منتشر کرده است. کارت صدای Clarett Plus که به تازگی ساخته شده بر اساس عملکرد برتر طیف قبلی Clarett ساخته شده اند و دارای ویژگی های ارتقا یافته ای هستند که منجر به بهترین صدای Claretts می شود. سری Clarett Plus شامل سه مدل است که اساساً بر اساس ورودی و خروجی موجود متفاوت هستند. بنابراین، چه شما استودیوی خانگی داشته باشید یا یک مهندس حرفه ای که با گروهای بزرگ همکاری می کند، یک Clarett Plus برای شما وجود دارد.

 کارت صدا جدید کمپانی فوکوسرایت

انواع کارت صدا فوکوسرایت Clarett Plus

همانند مجموعه قبلی Clarett، سری Clarett Plus 3 نوع مختلف ارائه می دهد که برای پشتیبانی در محیط های تولید خاص طراحی شده اند.

ابتدا کارت صدا Clarett Plus 2Pre جمع و جورترین کارت صدا ازاین گروه سه نفره است و برای استودیوهای کوچک خانگی، نوازندگان انفرادی و سازندگان محتوا ایده آل است. این دستگاه دارای دو تقویت کننده (پری آمپ میکروفون) Clarett Plus mic ، دو ورودی ابزار JFET، چهار خروجی آنالوگ ، 5 پین ورودی و خروجیMIDI و یک ورودی کابل نوری برای افزایش تعداد ورودی ها است.

نوع دوم آن Clarett Plus 4Pre که علاوه بر قابلیت تغذیه از طریق USB دارای تمام ویژگی های Clarett Plus 2Pre است، اما تعداد تقویت کننده (پری آمپ میکروفون) را به چهار افزایش می دهد و چهار خط خروجی اضافی ،ورودی و خروجی S/PDIF و یک جک هدفون دوم با کنترل صدای مستقل اضافه می کند. کارت صدا Clarett Plus 4Pre برای ضبط گروه های کوچک خوب عمل می کند و تولیدکنندگان موسیقی الکترونیکی نیز از آن برای ضبط زنده چندین Synth سخت افزاری استفاده کرده اند.

و در آخر برای استودیوهای پروژه پیشرفته تر و برنامه های حرفه ای، می بایست کارت صدا فوکوسرایت Clarett Plus 8Pre را بررسی کنید. این مدل، تعداد کانال ها را به هشت تقویت کننده (پری آمپ میکروفون) Clarett Plus افزایش داده است. علاوه بر این، هشت خروجی لاین آنالوگ، خروجی Clock و LED متر در پنل جلویی را ارائه می دهد.

بهبود قابلیت های صوتی و عملکرد آنالوگ

از زمان انتشار اولیه در سال 2015 ، Clarett به طور مداوم بهبود یافته است و سری Clarett Plus نیز از این مقوله جدا نیست. آخرین نسخه این لاین بسیار معتبر، دارای برخی از به روز رسانی های قابل توجه از جمله بهبود مبدل های AD/DA مستقل و خروجی های هدفون ارتقا یافته است. مبدلهای DA جدید کارت صداهای Clarett Plus دامنه داینامیکی گسترده و وضوح صوتی را افزایش می دهند. علاوه بر این، Noise کمتر به این معنی است که حتی در هنگام ضبط منابع صوتی آرام تر، نتایج عالی دریافت خواهید کرد.

 کارت صدا جدید کمپانی فوکوسرایت
 کارت صدا جدید کمپانی فوکوسرایت

Clarett Plus مدار پری آمپ کلاسیک را به مجموعه اش اضافه کرده است

ما افتخار می کنیم که Focusrite مدار AIR را که در مدلهای قبلی Clarett بود را نیز ارتقاء داده است.
یک شبیه سازی آنالوگ از پردازنده میکروفون Focusrite ISA One طراحی شده توسط Neve، وقتی که Air Circuit فعال میشود، امپدانس ورودی پری آمپ را تغییر می دهد و یک فیلتر آنالوگ با شیب ملایم با افزایش ۳ دسی بل در ۲۴ کیلوهرتز و کاهش ۳ دسی بل در فرکانس ۳۳۵ هرتز اضافه می کند. ما دریافتیم که Air Circuit به وضوح آواز کمک می کند. شفافیت را به انواع گیتار آکوستیک، انواع پیانو و سنج ها می افزاید و به synth ها، درام ها و دیگر آلات الکترونیکی درخشش hi-fi می بخشد.
علاوه بر این، کارت صداهای Clarett Plus دارای یک بسته نرم افزاری چشمگیر هستند که شامل Bocworld bx_console Focusrite SC است. شبیه سازی ماژول اکولایزر ISA 110 و ماژول ادینامیک ISA 130 ، Focusrite SC Brainworx bx_console به نظر می رسد که با Air Circuit به خوبی در هم آمیخته اند.

نتیجه این که

کارت های صوتی Focusrite Clarett Plus طراوت شگفت انگیزی از سری این محصولات فوق العاده را ارائه می دهند. در مورد سهولت استفاده و قابلیت اطمینان، کارت های صوتی Clarett Plus نمرات بالایی را به دست می آورند و صداگذاری ارتقاء یاقته شان آنها را به انتخابی مطلوب برای هنرمندان در هر سطح تبدیل می کند.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران