خانه بررسی و مقایسه کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟

کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟

توسط داور ملودی
719 بازدید
کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟

معرفی تعدادی از کمپرسورهای معروف دنیای موسیقی

هر مهندس صدا به کمپرسور در مجموعه ابزار خود نیاز دارد، چه در حال تولید آهنگ های موسیقی، چه در حال آماده سازی صدا برای پخش، یا ترکیب اجرای زنده در زمان واقعی باشید. هر کمپرسور یا محدود کننده، هدف یکسانی را در نظر گرفته است، به شما این امکان را می دهد تا دامنه داینامیکی صدا را کنترل کنید. به نظر می رسد طیف وسیعی از گزینه ها که باید در نظر بگیرید وجود دارد.
از آنجا که هیچ “بهترین” کمپرسور وجود ندارد (این بستگی به برنامه شما و آنچه شما سعی می کنید به صورت صوتی به آن برسید) ، بیایید نگاهی به کمپرسورهای برتر در سطح جهانی بیندازیم که برتری صوتی آنها در انواع برنامه های کاربردی بارها و بارها ثابت شده است.

 کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟

کمپرسور منلی Manley Slam

این کمپرسور مجهز به الکترواپتیکال و محدود کننده مبتنی بر FET، پری آمپلی فایرهای میکروفون دوال تیوب و ترانسفورماتورهای سفارشی برای ایجاد صدایی با کیفیت استریو می باشد.
با این نسخه مسترینگ ویژه، کنترل های مرحله ای دقیق مورد نیاز خود را برای میکس و مسترینگ در سطح جهانی خواهید داشت و دارای کنترل های غیرفعال برای فراخوانی آسان، فاکتورها و حالت های محدود کننده بیشتر، هارد وایرینگ بای پس و بسیاری موارد دیگر.
نقاط قوت کمپرسور Manley Slam : مسترینگ، ضبط صدا، DI
Universal Audio Teletronix LA-2Aکمپرسور یونیورسال آدیو
شما آن را در ضبط های بی شماری شنیده اید. کمپرسور Teletronix LA-2A یکی از معتبرترین ابزارهای استودیویی از دهه 60 به دلایل خوب بوده است.

این شهرت به دلیل توانایی فشرده سازی یا محدود کردن صداها (یا هر چیز دیگر) با شفافیت کامل، شهرت خود را به دست آورد. مجموعه کنترل ساده آن تضمین می کند که به سرعت نتایج فوق العاده ای خواهید گرفت.
اگر از هر کسی در سوال کنید عملاً غیرممکن است که بگوید LA-2A بد به نظر می رسد..

کمپرسور وس آدیو WesAudio ngBusComp

WesAudio ngBusComp (کمپرسور نسل بعدی) ترکیبی از 100٪ سیگنال آنالوگ ممتاز با کنترل دیجیتالی کامل می باشد.
Stem و Mixes های استریو جایی است که ngBusComp واقعاً می درخشد.
توانایی آن در پیوند دادن پارامترهای نسبی، حالت های تشخیص متعدد آن و منحنی های EQ sidechain مخصوص آن همه ترکیب شده و ngBusComp را به یکی از جامع ترین و همه کاره ترین کمپرسور اطرف خودش تبدیل می کند.
نقاط قوت این کمپرسور : گیتار الکتریک و گیتار باس، استریو Stem، فشرده سازی استریو باس

 کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟
 کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟

کمپرسور استریو ای پی آی API 2500 Plus

بسیاری از تولید کنندگان موسیقی، API 2500 Plus را کمپرسوری برای مخلوط های راک و متال می دانند. بخش عمده ای از جذابیت آن کنترل رانش برای عملکردهای وابسته به فرکانس است، که برای بیرون آوردن خواننده و گیتار اصلی , بدون ایجاد صدای ناخواسته از بیس و درامز مناسب است.
کنترل مخلوط آن به شما امکان می دهد سیگنال خشک را با سیگنال فشرده ترکیب کنید و
دو حالت ترکیبی برای انعطاف پذیری صوتی بیشتر انتخاب کنید. اگر می خواهید مخلوط هایی با مزیت کیفیت برتر برای آنها ایجاد شود ، از API 2500 Plus لذت خواهید برد.

نقاط قوت این کمپرسو: Stem گیتار ، stem درام ، فشرده سازی استریو باس

کمپرسور نیو Neve 33609/N Discrete Stereo Compressor/Limiter
این کمپرسور که مطابق استانداردهای کنسول های افسانه ای Neve 70s ساخته شده است، کمپرسور باس واقعی به سبک کنسولهای قدیمی را ارائه می دهد. یک کمپرسور و محدود کننده مستقل برای هر کانالی که انعطاف پذیری زیادی را در طول کار ارائه می دهد.
با استفاده از Stem درام و سایر برنامه های استریو، از صدای گسترده و بیش تر از حد تصور Neve لذت ببرید.

کمپرسور Tube-Tech SMC 2BM

در حالی که Tube-Tech بیشتر به دلیل کمپرسور نوری CL 1B مشهور است، SMC 2BM به عنوان تنها کمپرسور چند باند تمام تیوبی جهان شناخته می شود.
شما سه باند مجزا برای کار دارید، هر کدام دارای نقاط متغیر متقاطع هستند. این صدا همانطور که از Tube-Tech انتظار دارید عالی (صدای حماسی) است و به شما این امکان را می دهد تا میکس های کاملی را با یک شخصیت صوتی پر جنب و جوش و جذاب ایجاد کنید.
کنترل های دقیق غیرفعال به این نسخه Mastering قابلیت تکرارپذیری را می دهد که مهندسان حرفه ای، به آن نیاز دارند.

 کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟
 کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟

کمپرسور TChandler Limited TG12413 Zener Limiter

بر اساس محدود کننده های اصلی EMI از استودیوهای افسانه ای Abbey Road ، Chandler Limited TG12413 Zener Limiter تناژ قدیمی را با انعطاف پذیری مدرن ترکیب می کند. پیشرفتهای قابل توجه نسبت به سخت افزار اصلی شامل امپدانس ورودی قابل تنظیم برای تطبیق پذیری صوتی ، فیلتر sidechain برای کنترل داینامیک شفاف تر و کمپرس های متعدد و حالتهای محدود کننده است. Chandler Limited TG12413 Zener Limiter با ویژگی های صوتی غیرقابل انکار، کنترل های مرحله ای و حالت های استریو و مونو، یک راه حل عالی برای Tracking ، میکس و mastering است.

کمپرسور Rupert Neve Designs Portico II Master Buss Processor

Rupert Neve Designs’ 5088 Mixer and Portico II Channel به دلیل طراحی های ولتاژ بالا ، کلاس A مشهور هستند و این چیزی است که در پردازنده Master Buss Portico II نیز خواهید یافت. علاوه بر صدای نمادین کنسول Neve ، می توانید نسبت هارمونیک و شخصیت تونال هر کانال را با حالت Silk وSilk Plus کنترل کنید.
برای تطبیق پذیری بیشتر، بین VCA feed-forward و feed-back سویچ کنید (به ترتیب برای صدای مدرن تر یا قدیمی) ، RMS یا دیتکشن Peak/RMS را برای تنظیم دقیق پاسخ تغییر دهید و و فیلتر sidechain را برای جلوگیری از کمپرس فرکانس های باس درگیر کنید.

 کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟
 کمپرسورهای معروف دنیا کدامند؟

کمپرسور SPL Iron

طراحی کاملاً منحصر به فرد و ویژگی های بسیار نوآورانه ، SPL Iron را در میان کمپرسورهای حرفه ای مدرن برجسته می کند. طراحی تیوب موازی آن هنگامی که سه حالت بایاس تیوب و شش مدار اصلاح کننده قابل انتخاب را بررسی می کنید، با ایجاد حالت بیشتر صدا توسط دو حالت EQ منفعل ، تنوع صوتی قابل توجهی را ارائه می دهد.
آنچه واقعاً کمپرسور اصلی SPL Iron را متمایز می کند عملکرد بای پس خودکار آن است که دور زدن کمپرسور را به طور خودکار روشن و خاموش می کند. به عبارت دیگر ، Iron مقایسه A/B را برای شما انجام می دهد در حالی که نشسته اید و گوش می دهید.
وقتی به کنترل داینامیکی جامع ، گزینه های ظریف شکل دهی، لحن و گردش سریع نیاز دارید ، تحت تأثیر کمپرسور اصلی SPL Iron قرار خواهید گرفت.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران