خانه راهنمای خرید راهنمای خرید گیتار بیس

راهنمای خرید گیتار بیس

توسط داور ملودی
279 بازدید
راهنمای خرید گیتار بیس

آشنایی با گیتار بیس

گیتار ها به عنوان یکی از پر مصرف ترین ادوات موسیقی در انواع مختلف و تنوع بالا در بازار موجود می باشند. مدل های مختلف گیتار با کیفیت و کارایی متفاوت طیف مصرفی آن ها را فوق العاده گسترده کرده است. گیتار های ساده، کلاسیک، الکتریکی و… از جمله گیتار هایی هستند که به صورت عمومی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. اما گیتار هایی مانند گیتار بیس با کارکرد و ویژگی های منحصربفردی که ارائه می کند صرفا قشر مصرفی خاصی را هدف قرار داده و اغلب در کار های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. این گیتار ها به لطف ویژگی های متفاوتی که ارائه کرده اند به یکی از رایج ترین محصولات بازار برای کاربران حرفه ای تبدیل شده اند. در راهنمای خرید گیتار بیس به تمام نکات پیرامون این گیتار  برای خریدی دقیق و کارآمد اشاره خواهیم کرد.

گیتار بیس چیست؟

گیتار بیس قطعا یکی از منحصربفرد ترین گیتار های حرفه ای طلقی می شود. این گیتار که صدایش به وسیله تقویت کننده های الکتریکی تقویت می شود، عموما برای تولید صدا هایی با فرکانس پایین مورد استفاده قرار می گیرد. این تعریف نشان دهنده این است که گیتار های بیس مناسب همه مصرف کنندگان نیستند و عموما برای کار های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

گیتار بیس از نظر ساختار شباهت زیادی به گیتار الکتریک دارد. همان ساختار جمع و جور، سبک و ایده آل با همان تقویت کننده هایی که عموما در گیتار های الکتریکی دیده می شود را می توانید در گیتار های بیس مشاهده کنید. البته عموما گیتار های بیس ابعاد بزرگتر و دسته بلندتری نسبت به گیتار های الکتریکی دارند.

مهم ترین ویژگی ها

همانطور که متوجه شدید گیتار های بیس از نظر ظاهری شباهت زیادی به گیتار های الکتریکی دارند. این گیتار ها در مدل های مختلف دارای 4 تا 6 سیم هستند که هر کدام ویژگی های منحصربفرد خودشان را ارائه می کنند اما عموما گیتار های بیس را با 4 سیم می توانید مشاهده کنید.

اگر بدانید که گیتار های بیس آکوستیک هم موجود هستند احتمالا شگفت زده شوید! در واقع رسالتی که گیتار های بیس دارند به تقویت الکتریکی صدای آن ها بر نمی گردد و همانطور که گفتیم مهم ترین ویژگی عملکردی آن ها تولید صدا با فرکانس پایین است و این وظیفه از عهده گیتار هایی با تقویت الکتریکی و یا آکوستیک بر می آید.

راهنمای خرید گیتار بیس

برجسته ترین تفاوت ها

همانطور که گفتیم مدل های متنوعی از گیتار های بیس در دسترس هستند! اما بارز ترین تفاوت های مدل های مختلف گیتار های بیس با یکدیگر اول به ساختار آن ها و دوم به تقویت کننده شان بر می گردد. گیتار های بیس با جنس بدنه ای متفاوت، ابعادی متنوع و همینطور طول دسته های بلند و یا کوتاه موجود هستند تا کاربران مختلف به راحتی از آن ها استفاده کنند. افزوده بر این انواع گیتار های بیس تقویت کننده های مختلفی دارند که هر کدام به نوعی در تولید صدایی شفاف، ایده آل و با کیفیت تاثیر گذار هستند. به طور کلی این تفاوت ها باعث می شوند تا تنوع قیمت و کارکرد در گیتار های بیس به خوبی دیده شوند.

راهنمای خرید گیتار بیس

کاربرد گیتار بیس، آیا برای من کارآمد است؟

گیتار های بیس بر خلاف سایر گیتار ها عمومیت کمتری دارند. در واقع رسالت گیتار های بیس مبنی بر تولید صدا با فرکانس پایین عملکردی نیست که به درد هر کاربری بخورد. این گیتار ها بیشتر برای اجرا های زنده و یا کار های استودیویی مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی از گیتار های بیس در کار های حرفه ای استفاده می شود و کاربران شخصی از آن ها استفاده نمی کنند.

راهنمای خرید گیتار بیس

راهنمای خرید گیتار بیس

جمع بندی

به طور کلی گیتار های بیس با ساختاری شبیه به گیتار های الکتریکی عرضه می شوند. وظیفه یک گیتار بیس تولید صدا با فرکانس پایین است و این رسالتی است که عموما در کار های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد و کمتر در مصارف شخصی به کار می آید. گیتار های بیس تنوع زیادی دارند که در این تنوع طراحی، جنس بدنه، ابعاد گیتار، طول دسته، تعداد سیم ها و در نهایت نوع تقویت کننده تاثیر مستقیم دارند.

در صورتی که علاقمند به خرید این گیتار ها هستید، توصیه می کنیم به صورت آنلاین اقدام به خرید آن ها کنید چرا که امکان بررسی و مقایسه دقیق را خواهید داشت و بابت اصالت کالا خاطر جمع خواهید بود.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران