خانه نکته ها و ترفندها چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟

چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟

توسط Davarmelody
694 بازدید
چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟

چه کنیم تا یک نوازنده‌ ی موفق در گروه موسیقی باشیم؟

مطمئنا نمی‌توان یک پاسخ قطعی‌ به این سوال بدهیم که چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟ چرا که راه رسیدن به چنین موفقیتی یکتا نیست و روش‌های متفاوتی در این مسیر وجود دارد که بسته به خواست شما و دیدگاهتان به هنر و شغلی که دارید، متغییر است. آیا می‌خواهید در کنار کسی اجرا کنید که باعث شوید تا تنها اجرای او به چشم آید؟ یا نه، شما نوازنده‌ای هستید که اجرای منحصر به خودتان را دارید به ‌طور تک نوازی کار می‌کنید و یا عضوی از یک گروه هستید؟

با وجود اینکه ممکن است راه و روش هر فرد با دیگری متفاوت باشد،‌ در این قسمت مطالبی را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا شاید بتوانیم کمکی باشیم در جهت آنکه از نوازندگی در اجراهای متنوعی که شرکت می‌کنید،‌بیشتر لذت ببرید.

اینکه برای شرکت در اجراها و کنسرت‌های متفاوت سفر کنید و در رفت و آمد باشید می‌تواند بسیار لذت بخش،‌ هیجان‌ انگیز، جذاب، جالب و از طرفی خسته کننده، پر استرس و دشوار باشد. این‌ها تنها تعداد بسیار ناچیزی از صفت‌هایی است که می‌توان به این شغل نسبت داد. در یک کلام، ‌نوازندگی در تورهای متفاوت همان ‌قدر که می‌تواند لذت بخش ترین شغل باشد، ‌می‌تواند بدترین اتفاق برای یک نفر باشد. کلید کار دست خود شماست که چگونه حرفه خود را دست بگیرید و مدیریت کنید تا تنها موفقیت نصیبتان شود.

با موسیقی آشنا باشید

اولین نکته‌ای که همیشه باید به خاطر بسپارید این است که بدانید قرار است در چه ژانری بنوازید‍! به ‌خصوص اگر برای فرد دیگری کار می‌کنید و یا می‌خواهید درآمد بیشتری داشته باشید،‌ ممکن است مجبور باشید تا در سبک‌های متنوعی بنوازید و باید در هر شبی که روی استیج حضور پیدا می‌کنید، کار خود را به بهترین شیوه انجام دهید. روی موسیقی تسلط داشته باشید و زیر و بم آن را بشناسید. هر کسی ممکن است دچار اشتباه شود، مهم این است که شما در حد توان خود، سخت تلاش کنید.

چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟

تعدادی از کارهایی که باید انجام دهید در پایین آورده شده است:

  • برای soundcheck به موقع و سر وقت حاضر باشید.
  • هنگام تمرین گروهی خود را از قبل آماده کرده و به موقع بروید.
  • به هنگام اجرا %100 انرژی خود را بگذارید و از انرژی‌ تماشاچیان استفاده کنید.
  • جوری بنوازید که انگار سالن پر از جمعیت است، حتی اگر جمعیت کم باشد یا سالن کوچک باشد.

اگر سعی کنید تا همه موارد بالا را رعایت کنید،‌ به عنوان فردی که نه ‌تنها کارش را به درستی انجام می‌دهد، ‌بلکه استقلال شخصی نیز دارد شهرت خواهید یافت. این موضوع در این حرفه،‌ تا حد زیادی کار شما را جلو می‌برد، زیرا اکثر مردم (‌از جمله موزیسین‌ها) به خود متکی نیستند و وابسته دیگرانند. باید ارزش خود را به همه ثابت کنید و نشان دهید که دیگران برای اجراهایشان به شما نیاز دارند.

چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟

مراقب سلامت خود باشید

با اینکه به این مورد به عنوان دومین گزینه اشاره شده است،‌ به قدری اهمیت دارد که با گزینه اولی برابری دارد. در طول شب‌های کنسرت باید %100 حواستان به سلامت روحی و جسمی خود باشد. عادت‌های بد را کنار بگذارید. خیلی راحت،‌ یک شب درست نخوابیدن و عدم استراحت کافی قبل از اجرا، انرژی و در نتیجه تمرکز شما را روی استیج می‌گیرد و گاهی می‌تواند به معنای واقعی فاجعه به بار آورد. به سلامت بدن و ذهن خود اهمیت دهید و مطمئن شوید که هر دو در وضعیت خوبی هستند. حتی برنامه غذایی و خوراک شما نیز اهمیت دارد. ممکن است مریض شوید و بعد از آن دیگر ادامه چند شب متوالی روی استیج بودن و نواختن ساز ،‌ قطعا آسان نخواهد بود.

چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟

بیزینس کردن را یاد بگیرید

سومین نکته‌ای که به شما کمک می‌کند تا به یک موزیسین حرفه‌ای و موفق در کنسرت‌ها تبدیل شوید، این است که هر بار‌ جدا از هنر و اجرایی که قرار است ارائه دهید، به مسائل کاری و بیزینسی هم توجه کنید و روند کار را بیاموزید؛ خصوصا اگر شما همان هنرمندی هستید که مردم برای دیدنتان به کنسرت می‌آیند. یاد بگیرید که چطور می‌شود از این راه درآمد کسب کنید. از فروش بلیط،‌ تبلیغات، شیوه اختصاص دادن جایگاه‌های VIP و خیلی از موارد دیگر اطلاع به‌دست آورید و سعی کنید وارد مسیر شغلی خود کنید. خوشبختانه در این مسیر افراد متخصصی هستند که مسئولیت انجام این کارها را به عهده دارند و لازم نیست که خودتان شخصا به همه این موارد بپردازید. اما اگر قرار است به تنهایی اجرا داشته باشید، باید تمام این موارد را رعایت کنید‍!

چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟

بهترین فایده‌ای که دانستن این جزئیات می‌تواند به همراه داشته باشد، این است که خیلی زود یاد می‌گیرید که چه کارهایی نتیجه می‌دهند و چه کارهایی نباید انجام شوند. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا برای کنسرت‌های خود برنامه ریزی کنید و بهترین روش پول درآوردن را پیدا کنید. یافتن روش‌هایی که شما را در این حرفه به موفقیت می‌رساند، مانند قطعات پازل می‌ماند و زمانی که در این شغل کارآزموده شدید، دیگر می‌دانید که این پازل را باید چگونه بچینید.

چگونه نوازنده‌ای موفق در گروه موسیقی باشیم؟

طرفداران خود را بشناسید

آخرین نکته و کلیدی‌ ترین گزینه ‌ای که باید رعایت کنید تا موقعیت کاراکتر خود را تا همیشه فیکس نگه دارید این است که به طرفدارانتان نزدیک شوید و بیشتر با آنها آشنا شوید. این کار حتی باعث می‌شود تا روند کسب درآمد شما نیز پیشرفت کند. کارهای متنوعی می‌توانید در این راه انجام دهید. در بخشی که برای میهمانان VIP قرار می‌دهید، می‌توانید از نزدیک با آنها آشنا شوید. گاهی می‌توانید شرایطی فراهم کنید تا گروهی از هواداران در زمان soundcheck کنار شما حضور پیدا کنند.

امکاناتی برای آنها درنظر بگیرید که این حس را منتقل کند که فقط آن‌هاهستند که این شرایط را دارند، به عنوان مثال T-shirtهایی یک‌ جور بین همه پخش کنید و همگی یک جور لباس بپوشید. راه دیگری برای اینکه ارتباط قوی ‌تری بین خودتان و طرفدارانتان ایجاد کنید این است که بین آنها باشید، بعد از اجرا مکانی را در نظر بگیرید. آنجا باشید، برایشان کارت امضا کنید و همراهشان عکس بگیرید. آنها عاشق این ارتباطات هستند و اینگونه رفتارها را به یاد می‌سپارند. البته هرچه‌ قدر شهرت و محبوبیت شما بیشتر شود، این کارها به مراتب سخت ‌تر می‌گردند،‌ اما نباید کسانی که به شما کمک کردند تا به آن مرحله برسید را فراموش کنید!

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران