خانه بررسی و مقایسه 7 آمپ گیتار قابل حمل

7 آمپ گیتار قابل حمل

توسط Davarmelody
1545 بازدید
7 آمپ گیتار قابل حمل

معرفی 7 آمپ گیتار قابل حمل

گیتاریست‌ها علاقه خاصی به تجهیزات مربوط به امپ‌های گیتارشان دارند،‌ اما گاهی اوقات مسئله سبکی و اندازه این امپ‌ها می‌باشد چرا که زیاد اتفاق می‌افتد که نوازنده مجبور می‌شود تا تجهیزات خود را جابه‌جا کند. خوشبختانه، به مرور زمان امپ‌ها پیشرفته ‌تر شده و از طرفی در اندازه‌های کوچک ‌تری تولید می‌شوند. در این بخش، 7 آمپ گیتار قابل حمل را معرفی می‌کنیم که هر یک در اندازه‌های ایده‌آلی ساخته شده‌اند تا بتوانید آنها را همراه خود در سفرها و رفت وآمدهایتان حمل کنید.

Roland JC-22 Jazz Chorus

یک آمپلی فایر استریویی با توان خروجی 30 وات و دو اسپیکر 6.5 اینچی

کومبو امپ Roland JC-22 محصولی از کمپانی Roland می‌باشد. دو اسپیکر 6.5 اینچی داخل بدنه این دستگاه تعبیه شده که توسط دو امپ مجزا که هریک قدرتی برابر 15 وات دارند،‌ راه اندازی می‌شوند. همچنین با استفاده از این آمپلی‌ فایر به افکت‌های استریویی FX loop نیز دسترسی خواهید داشت که افکت‌های پدالی متنوعی در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید از طریق مجموعه پریست‌های معروف Dimensional Space Chorus صداهایی سه بعدی ایجاد کنید.

7 آمپ گیتار قابل حمل

حتی اگر فقط به‌خاطر headroom، stereo reverb و chorus از این امپ استفاده می‌کنید، JC-22 هر ژانری را پوشش می‌دهد. همچنین یک خروجی هدفون نیز روی دستگاه تعبیه شده تا بتوانید بدون آنکه برای اطرافیان مزاحمت ایجاد کنید، به راحتی و بدون ایجاد سر و صدا در منزل ساز بزنید و تمرین کنید.

BOSS Katana Air

یک امپ mini-head وایرلس با اسپیکرهای استریویی

امپ Katana Air محصولی از کمپانی BOSS است که آخرین نسل از سری آمپلی‌ فایرهای حرفه‌ای Katana است، که از دسته امپ‌های head به‌شمار می‌آید. این امپ اولین آمپلی فایر گیتار است که کاملا به ‌طور وایرلس عمل می‌کند. قدرت این دستگاه از طریق باتری تامین می‌شود و دیگر از سیم‌ها و کابل‌های بلند و دردسر سازی که باید به پریز متصل شوند خبری نیست. امپ Katana Air صدا را کاملا بدون تاخیر انتقال می‌دهد و با سیستم وایرلسی که دارد دیگر مجبور نیستید هنگام نواختن درگیر کابل‌های بلند باشید که گیتار را به امپ متصل می‌کنند.

7 آمپ گیتار قابل حمل

BOSS Katana Air

یک امپ mini-head وایرلس با اسپیکرهای استریویی

امپ Katana Air محصولی از کمپانی BOSS است که آخرین نسل از سری آمپلی‌ فایرهای حرفه‌ای Katana است، که از دسته امپ‌های head به‌شمار می‌آید. این امپ اولین آمپلی فایر گیتار است که کاملا به ‌طور وایرلس عمل می‌کند. قدرت این دستگاه از طریق باتری تامین می‌شود و دیگر از سیم‌ها و کابل‌های بلند و دردسر سازی که باید به پریز متصل شوند خبری نیست. امپ Katana Air صدا را کاملا بدون تاخیر انتقال می‌دهد و با سیستم وایرلسی که دارد دیگر مجبور نیستید هنگام نواختن درگیر کابل‌های بلند باشید که گیتار را به امپ متصل می‌کنند.

استفاده از این امپ به معنای واقعی آسان است و زحمتی جز جابه‌جایی برای شما ندارند. در داخل بدنه این دستگاه دو عدد اسپیکر استریویی 3 اینچی، بیش از 50 افکت BOSS FX، و 5 امپ مدل شده با کیفیتی عالی و گین بالا تعبیه شده است. با ناب‌های Booster/Mod ، Delay/FX ‌و Reverb می‌توانید افکت‌های دلخواهتان را روی موزیک بیاورید و پریست‌های (presets) مورد علاقه خود را انتخاب کنید. به‌علاوه این آمپلی فایر دارای درگاه USB و خروجی‌های متنوع می‌باشد و از این جهت می‌تواند یک وسیله پرکاربرد میان تجهیزات سیستم صوتی شما به حساب آید.

آپشن بلوتوث نیز برای امپ‌ ‌Katana Air در نظر گرفته شده که از این طریق می‌توانید تلفن همراه،‌ تبلت و کامپیوتر خود را به دستگاه متصل کنید و از طریق نرم‌افزار Tone Studio تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید. 8 عدد باتری AA، تامین انرژی این آمپلی فایر را به عهده دارند و سیستم وایرلس آن تا بالای هفت ساعت شارژ را نگه می‌دارد که این زمان برای یک روز تمرین و اجرا کافی می‌باشد. البته اگر به انرژی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید دستگاه را از طریق AC power شارژ نگه دارید.

7 آمپ گیتار قابل حمل

Friedman Pink Taco Mini

یک آمپلی فایر دستیِ tube-combo در اندازه 1 x 10″

امری واضح است که تمام محصولات کمپانی Friedman صدایی بی‌نظیر ارائه‌ می‌دهند. امپ Pink Taco Mini نیز از این قانون مستثنی نیست. امکانات بسیاری که این امپ دستی با اندازه کوچکی که دارد، ارائه می‌کند همه را تحت تاثیر قرار داده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. Pink Taco Mini، یک امپ تیوبِ کومبو است که دارای توان خروجی به قدرت 20 وات و اسپیکر  1 x 10“ می‌باشد.

این امپِ تک کاناله ساخت آمریکا می‌باشد و به تیوب 12AX7/EL84 مجهز شده که به زیبایی قادر است بازه گسترده‌ای از انواع فرکانس‌ها ارائه دهد، بدون اینکه به کیفیت صدا آسیبی وارد کند. اکولایزر 3 بانده که در ساخت این امپ استفاده شده به خوبی با ساختار پشت باز اسپیکر 10 اینچی از مدل Celestion Greenback سازگار است. با این‌ حال تعدادی خروجی برای اسپیکرهای دیگر نیز روی دستگاه تعبیه شده تا از این طریق زمانی که به حجم صدای بیشتری نیاز دارید، بتوانید با اضافه کردن تعداد بیشتری اسپیکر، قدرت صدا را تا میزان دلخواه بالا ببرید.

7 آمپ گیتار قابل حمل

علاوه بر ویژگی‌هایی که گفته شد، دو آپشن دیگر برای Pink Taco Mini در نظر گرفته شده که نظر طرفداران را به سمت خود کشانده است. یکی ساختار 3-way سوئیچِ گین (gain) است که انواع مختلف صدا، از toneهای کلاسیک و وینتِیج گرفته تا صداهای مدرن را به‌خوبی پخش می‌کند. آپشن دیگر FX loop است که به شما این امکان را می‌دهد تا پدال‌های Reverb و rack gear فقط روی سیگنال‌هایی که در نظر دارید، قرار دهید.

جدا از کیفیت صوت فوق‌العاده‌ای که از طریق این آمپلی فایر دریافت می‌کنید، از ظاهر زیبایی که دارد نیز بسیار لذت خواهید برد. اطراف بدنه Pink Taco Mini از جنس Tolex مشکی رنگ است که لوگوی طلایی رنگش بیشتر به چشم می‌آید و از طرفی دوام و طول عمر دستگاه را بالا برده است.

7 آمپ گیتار قابل حمل

Orange Rocker 15

یک امپ تیوب 2 کاناله همراه با tube FX loop

تیوب امپ Orange Rocker 15 در بدنه‌ای بسیار کوچک طراحی شده که به سادگی قابل حمل است و یکی از بهترین امپ‌هایی است که می‌توانید در خانه نیز از آن استفاده کنید. این آمپلی فایرِ دو کاناله با اسپیکری 10 اینچی صدای گیتار را درست همانند آنچه نواخته می‌شود، با کیفیتی عالی و قدرت بالا انتقال می‌دهد. علاوه بر بازه گسترده‌ای که از gain ارائه می‌‌دهد دارای آپشن power scaling می‌باشد که از این طریق یک خروجی با توان 15 وات را به میزان ½ وات کاهش می‌دهد، و در میان آن وقفه‌هایی ایجاد می‌کند که حتی پخش موزیکی مانند heavy metal را هم برای اطرافیان قابل تحمل می‌کند.

همچنین از طریق ناب reverb به افکت‌های بافر loop که با tube ایجاد شده‌اند دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آمبیانس دلخواهتان را روی صدای ساز خود اعمال کنید. امپ Orange Rocker 15 جدا از امکانات بخصوصی که در اختیار شما قرار می‌دهد، به نسبت دارای قیمت مناسب و به‌ صرفه‌ای نیز می ‌باشد و در دو رنگ نارنجی و مشکی عرضه می‌شود.

Fender ’65 Princeton Reverb

کومبو امپِ  ’65 Princeton Reverb تنها حدود 15 کیلوگرم وزن دارد و با این حال وقتی فقط یکبار از این آمپلی فایرِ کوچک 12 اینچی استفاده کنید متوجه می‌شوید که چه برای اجراهای زنده روی استیج و چه برای استودیو، بهترین انتخاب می‌باشد. توان خروجی این امپ قدرتی به میزان 15 وات دارد. همچنین 7 تیوب متفاوت و یک اسپیکر 12 اینچی از مدل Cannabis Rex در بدنه این دستگاه تعبیه شده که کارایی آن را چندین برابر کرده است.

به‌علاوه افکت‌هایی نیز برای کاربران این دستگاه در نظر گرفته شده است. سوئیچ‌های reverb و vibrato که روی پنل بالایی دستگاه قرار گرفته‌اند،‌ این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا هر ژانری که می‌خواهید از بلوز گرفته تا راک اند رول، بنوازید و مطابق آن رنگ موزیک خود را تنظیم کنید. این آمپلی فایر با کابینتی پشت باز و مشبکه‌ای طلایی رنگ که جلوی دستگاه را پوشانده،‌ یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در استودیو خود داشته باشید.

7 آمپ گیتار قابل حمل

Blackstar Fly 3

دارای باتری، بازه گسترده‌ای از صداها، حمل بسیار آسان

آمپلی فایر Blackstar Fly 3 کوچکترین امپی است که در این لیست قرار دارد. ممکن است که این دستگاه برای استفاده در اجراهایی که در سالن‌ها بزرگ برگزار می‌شود، قدرت کافی نداشته باشد، اما بدون شک برای تمرین‌های خانگی گزینه‌‌ای فوق‌العاده می‌باشد. از ویژگی‌های برتر این آمپلی فایر کنترل و تنظیمات ساده آن می‌باشد.

تمام آپشن‌هایی که برای امپ Blackstar Fly 3 در نظر گرفته شده، همگی با نابی مخصوص به خود که روی پنل فوقانی دستگاه تعبیه شده‌اند، به‌طور دستی قابل کنترل می‌باشند. این امپ از صداهای پانچی‌طور (صدای میدرنجی که در آن فرکانس‌های زیر نیز شنیده می‌شوند) تا بازه گسترده‌ای از صداهایی با distortion متنوع را ساپورت می‌کند.

7 آمپ گیتار قابل حمل

با کنترلر EQ به ISF control وابسته به کمپانی Blackstar دسترسی خواهید داشت که از این طریق می‌توانید فرکانس‌ها را در بازه‌های میدرنج با toneهای متفاوت در امپ‌های آمریکاییِ high-gain یا mid-boost بریتانیایی را داشته باشید. همچنین یک ورودی 8/1 اینچی aux نیز روی دستگاه تعبیه شده که به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه را به گوشی یا تبلت متصل کرده و روی Trackهای دلخواهتان ساز بزنید. از طرفی توسط یک خروجی که برای هدفون قرار داده شده،‌ می‌توانید در سکوت بدون آنکه برای اطرافیان در منزل مزاحمتی ایجاد کنید، با خیالی آسوده تمرین کنید.

7 آمپ گیتار قابل حمل

Yamaha THR10 Standard

سری امپ‌های THR10 ساخت کمپانی Yamaha می‌باشند که همگی دارای توان خروجی 10 وات،‌ افکت‌های حرفه‌ای و اسپیکرهای استریویی 3 اینچی می‌باشند. چه زمانی که می‌خواهید این آمپلی فایرها را میکروفون گذاری کنید، چه زمانی که آنها را از طریق درگاه USB به کامپیوتر وصل می‌کنید تا راحت‌تر ضبط بگیرید و یا چه وقتی می‌خواهید فضای استودیو و سالن را با حجم صدای ساز خود پر کنید، در همه حال سری امپ‌های THR10 اجرای فوق‌العاده‌ای در خانه، استودیو یا روی استیج در اختیار شما قرار خواهند داد.

در میان این سری از امپلی فایر‌های برند Yamaha پیشنهاد ما به شما، امپ THR10 Standard است که بازه گسترده‌ای از صداها را پوشش می‌دهد و کاربرد فراوانی دارد. این امپ امکاناتی در دسترس شما می‌گذارد که می‌توانید انواع ‌toneهای متفاوت را همچون صداهای chunky، American clean، صداهای کلاسیک بریتانیایی، mid-scoopهای مدرن آمریکایی داشته باشید و قادر باشید تا در هر سبکی بنوازید. همچنین ورژن‌های Classic و High-gain از امپ THR10 نیز موجود است که هرکدام شامل کنترلرهایی برای تنظیمات ریورب، delay، chorus و غیره می‌باشند.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران