خانه بررسی و مقایسه 7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه

7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه

توسط داور ملودی
773 بازدید
7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه

چگونه در خانه به آرامی درام آکوستیک بنوازیم؟

درامز های آکوستیک برای قلب های ضعیف یا دیوار های نازک ساخته نشدند. این ساز با ابهت در اصل برای جنگ، پخش دستورات راهپیمایی به نیروها و ایجاد ترس در نیروهای مخالف ساخته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که استفاده از این ساز پرهیاهو در شرایط زندگی قرن بیست و یکم مانند خانه یا آپارتمان شما، سخت باشد. اگر هر کجا که شروع به نواختن می کنید، چه در خانه، چه در صحنه یا پلتفرم های موزیک ، سطح صدا برایتان نگران کننده می باشد آنگاه تعداد زیادی محصول در بازار وجود دارد که صرفاً به منظور مهار SPL طراحی شده اند. در ادامه هفت راه حل مورد علاقه خودمان را برای کنترل کردن صدای درامز لیست کرده ایم تا بتوانید بیشتر تمرین کنید، دیوار ها را به لرزه در آورید وهیچ نگرانی بابت ایجاد مزاحمت برای دیگران نداشته باشید.

 7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه

چوب های خود را عوض کنید

تعویض چوب و تکنیک نوازندگی نقطه شروعی است برای کم کردن صدای درامز شما. همانطور که Nick D’Virgilio خاطرنشان می کند، در پایان روز، به عنوان یک درامر وظیفه شما تنظیم دینامیکی درامز می باشد. حتی با وجود کمبود فضا باز باید درامز خود تنطیم دینامیکی کنیم؟ جواب بله می باشد. حتی اگر آمپ نوازنده گیتار خیلی کوچک باشد؟ پاسخ باز هم مثبت می باشد. اگر مایل به تغییر تکنیک خود نمی باشید، پس می توانید با همسایگان و هم گروهان خود به یک توافق برسید. میله ها (rute ها)، برس ها و mallet ها برای کم کردن دسی بل ها از ضربه های درام شما عالی هستند. همچنین این میله ها ، برس ها و …. می توانند راه های جدیدی برای رسیدن به صدایی بی نظیر در یک محیط اجرای نرمال را باز کنند.

مجهز کردن پوسته(Shells) به ژل

گاهی اوقات، کاهش طنین درام های شما می تواند منجر به صدایی شود که شاید آرامتر نباشد اما حداقل گوش دادن به آن راحت تر است. این امر به طور سنتی با استفاده از نوار چسب، پیراهن و حوله به دور پوسته (Shells )محقق می شد. اما امروز یک گزینه ظریف تر مانند ژل ها وجود دارد. محصولاتی مانند RTOM Moongel برای دهه ها یک عضو مخفی در کیف ابزار درامرها و مهندسان صدا بوده است. امروزه برای پوشاندن پوسته ها از گزینه هایی مانند Revolution TruTones، Drumdots، Meinl Drum Honeys، Remo Crown Control Gels و Studio Lab Drumtacs می توان استفاده کرد. اگرچه بعضی از ژل ها برای کارهای خاص مناسب ترند، اما همه آنها از پس کنترل نقطه ای و حلقه ای رزونانس بر می آیند بدون اینکه لکه های چسبناکی باقی بزارند یا سطح نوازندگی درام های شما را کم کنند.

 7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه
 7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه

استفاده از صدا گیر(Muffler)

صدا گیر ها نسبت به ژل ها از دردسر کم تری برخوردارند. مانند ژل ها، این حلقه های پلاستیکی بر اساس نیاز شما روی درام ها قرار گرفته تا مشکلات آکوستیمی شما را برطرف کند. اما برخلاف ژل ها، صدا گیر ها برای کار کردن به تمیزکاری و نگهداری نیاز ندارند. خبر خوب دیگر این است که شما می توانید به آسانی و با سرعتی بالا این صدا گیر ها را از درام خود جدا کنید . Evans E Rings، Remo Tone Control Rings و BFSD Steve’s Donut جز بهترین صدا گیر ها بوده و موردعلاقه ما نیز هستند.

استفاده از برخی Mute ها

Mute ها زمانی به کار می آیند که احساس کنید سطح صدا درام آکوستیک شما در حال کاهش یافتن است. این محصولات بازدارنده با پوشش کامل به طور معمول از فوم، پارچه یا لاستیک با چگالی بالا ساخته می شوند تا انرژی سر( head ) و پوسته( shell )شما را مهار کنند. در مقایسه با ژل ها و صدا گیر ها، Mute درام های آکوستیک کاهش چشمگیری در میزان صدا ایجاد می کنند، تا حدی که میزان صدا برای تمرین بسیار مناسب تر می باشد . مجموعه کامل از راه حل هایی تا حالا که پیشنهاد کرده ایم شامل Vic Firth Drum Mutes، Evans SoundOffs و Ahead Drum Silencers است. این mute های head و cymbal به راحتی بر روی درامز قرار گرفته و به راحتی بر روی hi-hat ها ، crash ها و ride ها نصب می شوند. اگر kick drum شما دارای صدای ناهنجاری می باشد، پس mute های درام های باس Evans SoundOff و Aquarian Super Pad در دسترس هستند. آنها مقدار زیادی از صدا و ضرب یک kick drum آکوستیک را کاهش می دهند. از نظر دسته بندی TAMA Soft Sound Rings جایی میان mute ها و حلقه های صدا گیر دارند. این mute ها مرکز head شما را تحت پوشش قرار نمی دهند و فقط با کاهش ناچیز میزان صدا، پاسخ طبیعی تری را ارائه دهند و همچنین این mute ها برای ضبط صدا نیز بسیار ایده آل می باشند .

 7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه
 7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه

کم کردن head ها

برای حل مشکلات درامز در طولانی مدت، یکی از راه حل های اساسی headdrum های mesh منحصر به فردند که می توانند تغییرعظیم دسی بل را بدون تغییر چشمگیر صدای درامز شما ایجاد کنند ، به صورتی که شما هنوز هم قادر خواهید بود صدای غرش snaredrum خود را شنیده و به لرزه در آمدن زمین را حس کنید . مجموعه Remo Silentstrokes و Aquarian Super Mesh مقرون بصرفه اند و به بودجه ی شما فشاری وارد نمی کنند و برای طبل های خاصی که دارای صدای ناهنجاری هستند و باعث مزاحمت دیگران نیز می شوند، می توانید پوسته های درام خود با head های جداگانه مجموعه هایی که در بالا اشاره کردیم را در کنار مجموعه های Reaction Pintech، Evans SoundOff و Roland PowerPly ، بپوشانید.

به کار گرفتن سپرها

سپر های اکریلیک درام می توانند به شما کمک کنند تا میزان صدای اضافی را کاهش داده و به گوش دیگران آسیبی نرسانید. این سپرهای شفاف و احاطه کننده (معروف بهfishbowls ) صدای با فرکانس بالای سنج (cymbal) و ضرب یک snare را از گوش شنوندگان به دیوار پشت سر شما منحرف می کند. بر روی استیج، این سپرها می توانند به تنهایی معجزه کنند. اما، وقتی نوبت به درمان مشکلات آکوستیکی در منزل می رسد، شما احتمالاً نشت کردن صدا را با نصب bass trap ها و پنل های جذب کننده با باند پهن در پشت دیوارهای محافظ و در اطراف محیط اتاق، تا حد ممکن از بین می برید. این روش های درمانی به تنهایی باعث کاهش صدا درامز شما نمی شوند، اما مطمئناً می توانند بیس اضافی و جهت دهی (directionality) را جذب کنند.

 7 راه حل برای آرام تر نواختن درامز آکوستیک در خانه

وقتی هیچ کدام از این گزینه ها به کارتان نیامدند، به درامز های الکترونیکی روی بیاورید
به گفته شمار بسیاری از دارمرها ، آنها ترجیح می دهند که آکاردئون به دست بگیرند تا درام الکترونیکی بنوازند. اما به ما اعتماد کنید حتی فروشنده های درام آکوستیک قدیمی در داورملودی به شما می گویند داشتن مجموعه ای از درام الکترونیکی، اگر فقط برای تمرین در خانه باشد، می تواند فواید زیادی هم برای شما و هم اطرافینتان داشته باشد و چه کسی می داند؟ وقتی می نشینید تمرین کنید و ممکن است الهام تازه ای بگیرید. چه بخواهید خود را به چالش بکشید و یا ضبط کردن آسان را از طریق ضبط مستقیم و ضبط MIDI کشف کنید، با درامز الکترونیکی هیجان کم سر و صدایی وجود دارد که می توانید کشف کنید .

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران