خانه راهنمای خرید راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

توسط داور ملودی
502 بازدید
راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

راهنمای جامع خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

آیا نمی دانید کدام کیبورد برای شما مناسب می باشد ؟ یک کیبورد عالی به نوازنده این امکان را می دهد تا موسیقی جذاب و دلنشینی را خلق کرده و صدایی بی نظیر را به گوش مخطبان خود برساند . اما انتخاب کیبوردی متناسب با نیازهای شما نیازمند دقت و بررسی های فراوانی است . با وجود صدها سازنده و هزاران مدل برای انتخاب ، شناخت نیازهای شخصی خود می تواند به شما کمک کند تا بهترین کیبورد را خریداری کنید .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

حس کلاویه ها در زیر انگشتانتان

آیا به کیبورد با کلاویه های سنگینی مانند پیانوی آکوستیک علاقه مند هستید یا کلاویه های سینت و یا نیمه سنگین را ترجیح می‌دهید ؟ آیا کنترل aftertouch به کارتان می آید ؟ حس کیبورد و محدوده داینامیکی آن باعث شکوفایی خلاقیت شما می شود ؟

صدا

آیا به کیبوردی که دارای انواع صداهاست ، نیاز دارید ؟ آیا برای شما اهمیتی دارد که هنگام تغییر از یک صدا به صدای دیگر، gap لحظه ایی و شنیدنی وجود داشته باشد؟

عملکرد

آیا نیاز دارید که کیبورد شما لوپ ها ، سیستم ضبط و یا استفاده از ابزارهای مجازی را کنترل کند ؟ آیا نیاز دارید که کیبورد خود را به کامپیوتر متصل کرده و برنامه ها یا patch ها را دانلود کنید ؟ آیا به گزینه هایی مانند پدال ، بلندگوهای داخلی یا پایه موزیک احتیاج دارید؟

قابلیت حمل و نقل

آیا بیشتر وقت خود را در سفر سپری می کنید و به کیبوردی نیاز دارید که از دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده تا بتواند سختی های جاده را تحمل کند ؟ آیا به اندازه و وزن کیبورد خود اهمییت می دهید ؟

منحنی یادگیری (سرعت یادگیری)

آیا شما جزء آن دسته از افرادی هستید که سرعت یادگیری بالایی دارند ؟ و یا ممکن است که تعداد بالای اسلایدرها و دکمه‌ها شما را گیج کنند ؟ پس از خرید کیبورد ، از چه نوع آموزشی استفاده خواهید کرد ؟

بودجه

قیمت کیبوردها بسیار متنوع است و از چند صد دلار شروع شده و به چند هزار دلار نیز می رسد . با این حال ، در نظر داشتن کیبوردی خاص در ذهن ممکن است باعث شود تا گزینه های مقرون به صرفه تر را ( که نیازهای شما نیز را برآورده می کنند ) نادیده بگیرید . از طرف دیگر ، ممکن است متوجه بشوید که کیبوردی که مناسب شما و نیازهایتان است ، حتی ارزش وام گرفتن هم دارد .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

پیانوهای دیجیتال

پیانوهای دیجیتال در عین شباهت ، تفاوت های بسیاری نیز با انواع کیبورد ها دارند . زیرا ، در حالی که طیف وسیعی از صداها و ویژگی‌ها را در اختیار نوازندگان قرار می دهند ، کلاویه های پیانوهای دیجیتال به شکل سنگین طراحی شدند تا حسی مانند پیانو آکوستیک به نوازنده بدهند . در ادامه 5 مورد از بهترین پیانوهای دیجیتال معرفی شده اند .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

کیبورد Nord Stage 3 88 Stage

برخی موزیسین‌های حرفه‌ای بر این باورند که داشتن حداقل یکی از کیبوردهای Nord در استودیو ، ضروری است . در این محصول صفحه کلید به ۳ بخش پیانو ، سینت و ارگان تقسیم شده است . مموری این کیبورد برای بهره‌ گیری از سمپل‌های با کیفیتِ بالاتر از پیانو و سینت ، افزایش یافته که به این معنی است که صدای کیبورد stage 3 شفاف تر ، با کیفیت تر و در مجموع گوش نواز می باشد . کلاویه های این مدل از نوع سنگین و اکشن hammer بوده که به شما اطمینان می دهیم شاید نتوانید کیبورد دیگری با این نوع کلاویه ها پیدا کنید . کیبورد stage 3 از سینتی سایزر با سمپل پلی بک ، یک ارگ فوق العاده ، قابلیت‌های MIDI و مجموعه ایی کامل از افکت‌ها و کنترل‌ها را برخوردار بوده که در مجموع هر آنچه که برای ساخت موزیک و شکوفا کردن استعدادهای خود را نیاز دارید ، در اختیارتان قرار می دهد . نواختن با این کیبورد برای نوازندگان مبتدی ممکن است کمی سخت باشد . خبر خوب این است که علاوه بر آموزش های آنلاین فراوانی که کار کردن با این کیبورد به خوبی آموزش می دهند ، کمپانی Nord طیف گسترده ای از مدل ها را ارائه داده که در نوع خود ابزار باکیفیتی برای یادگیری هستند .

پیانو وینتج Korg SV2-SP 88-key Stage

پیانو SV2-SP پرچمدار برند Korg است که طیف گسترده ای از صداها را در بدنه ایی متفاوت با کلاویه های سنگین و اکشن hammer و همچنین سیستم اسپیکر استریو داخلی در اختیار شما قرار می دهد . رابط کاربری ساده ، نواختن با این پیانو را برای نوازندگان تازه کار راحتتر کرده است . همانند صدا هایی که در این محصول قرار گرفته ، افکت های این محصول نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و این موضوع باعث می شود تا بتوانید به راحتی به صدای مورد نظر خود دست پیدا کنید . گزینه‌های افکت‌ها شامل تیوب 12AX7A با صدایی گرم دلنشین ، transposition و… می باشد . وجود این ویژگی ها ، پیانو Korg SV2 SP را به یکی از بهترین پیانوهای دیجیتال بازار تبدیل کرده است .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر
 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

پیانو Roland RD-2000 88-key Stage

پیانوی Roland’s RD 2000 88 مجموعه ایی وسیع از صداهای آکوستیک و سینت ها ، افکت ها و عملکرد قابل ارتقا را برای شما به ارمغان می آورد . کلاویه های چوبی اکشن حسی خارق العاده و sustain بی نظیری را در زیر انگشتان شما قرار می دهند . در حالی که این پیانو دیجیتال رولند برای اجراهای زنده طراحی شده ، رابط کاربری آن شامل ورک استیشن-MIDI ، سینتی سایزر نرم افزاری و کنترل‌های راحت DAW است که RD 2000 را به یک پیانو قدرتمند برای هر موقعیتی تبدیل می کند(اگر پیانو دیجیتال RD 2000 را دوست دارید اما به ورک استیشنی با قابلیت های فراوان نیازمندید ، ورک استیشن Roland’s FATHOM 8 انتخاب مناسب تری برای شما می باشد).

پیانو دیجیتال Studiologic Numa X Piano GT

پیانو دیجیتال Numa X Piano GT محصول جدیدی از کمپانی Studiologic می باشد که مجموعه ایی وسیع از صداهای پیانوی آکوستیک و الکتریک را با کلاویه های سنگین Fatar TP/400 در اختیار شما قرار داده تا بهترین تجربه نواختن پیانو را داشته باشید . علاوه بر رابط کاربری آسان ، افکت های آنبورد ، قابلیت MIDI و مجموعه ایی از صداهای فوق العاده ، پیانو دیجیتال Numa X دارای یک میکسر 4 کاناله مناسب برای میکروفون و یا سایر سازها در حین اجرای زنده می باشد . در حالی که این مدل مقرون به صرفه ترین پیانو دیجیتال در این لیست است ، وجود ویژگی های بی نظیری مانند صدای عالی و قابلیت اجرای بالا ، Numa X را به یک پیانوی دیجیتال محشر برای اجراهای زنده تبدیل کرده است .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر
 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

پیانو Yamaha CP88 88-key Stage

CP88 بهترین پیانو برای بندها ، ترانه‌سراها ، تهیه‌کنندگان و اجراهای زنده می باشد. در کنار حرفه‌ای بودن ، پیانوCP88 از یک طراحی ساده و شیک بهره‌مند است . چیزی که این پیانو را از رقبای خود متمایز می‌کند ، استفاده از سمپل‌های با کیفیت و دقیق پیانوهای گرند CFX و S700 یاماها و همچنین پیانوهای Upright مدل‌های U1 و SU7 یاماها ، می باشد .

مانند Roland RD-2000 ، این پیانو هم دارای صداهای گوناگون و شگفت‌انگیزی (از سینتی سایزرها گرفته تا صدای سازهای زهی ) می‌باشد . اما صداهای پیانو الکتریک و پیانو معمولی این مدل بیشتر از هر صدای دیگری مورد توجه قرار می گیرد . از سمپل‌های بسیار با کیفیت پیانوهای الکتریک CP70 و CP80 برای با هر چه بهتر شدن صدای این پیانو ، استفاده شده است . آخرین مطلبی که در رابطه با پیانو CP88می توانیم به آن اشاره کنیم ، بهره‌گیری این محصول از فناوری VCM جهت ارائه صدایی بهتر و گوش‌نوازتر است .

ورک استیشن ها

ورک استیشن ها اغلب دارای ویژگی‌هایی مانند پیانوی دیجیتال هستند که همراه با ویژگی های دیگری مانند صداهای سینت سایزر، افکت‌ها و ابزارهای پیشرفته ویرایش و sequencing ، طراحی و تولید می شوند . کلاویه های به کار رفته در ورک استیشن ها ممکن است که سنگین و یا نیمه سنگین باشند . در ادامه 7 تا از بهترین ورک استیشن ها معرفی شده اند .

ورک استیشن Korg Nautilus 88 88-key Synthesizer

با خرید ورک استیشن nautilus 88 88 key synthesizer korg می‌توانید از مجموعه ایی از صداهای بی نظیر مانند پیانو سینت ها و صداهای دیگر به صورت جداگانه و یا با هم استفاده کرده و استعداد خود را شکوفا کنید . همچنین می‌توانید صداهای جدیدی را بر اساس sampling صدای اکسترنال و اینترنال بسازید و در حین کار با نمایشگر لمسی رنگی ، sequenceها و arpeggiation های خود را ایجاد کنید . به لطف کلاویه های اکشن به کار رفته در ورک استیشن Nautilus 88 ، از آن به عنوان یک کیبورد برای اجرای موسیقی نیز می توان استفاده کرد و در عین حال به دلیل یکپارچگی کامل با DAW ، تولید آهنگ های استودیویی را برای شما آسان می کند .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر
 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

ورک استیشن Korg Krome EX 88-key Synthesizer

اگر به ورک استیشن Nautilus 88 علاقه مند هستید اما به دنبال کنترلر با بدنه ایی جمع و جور تر نیز می باشید ، ورک استیشنKrome EX 88 Korg’s Key synthesizer انتخابی مناسب برای شما است . اگرچه این مدل مقرون بصرفه ترین ورک استیشن این لیست است اما ویژگی و قابلیت های فراوانی مانند ورک استیشن Nautilus 88 را در دسترس شما قرار می دهد .

ورک استیشن Kurzweil K2700 88-key Synthesizer

ورک استیشن/ سینتی سایزر K2700 88 Kurzweil با مجموعه ی عظیمی از قابلیت ها که شامل کلاویه های سبک Fatar TP40L و تعداد زیادی کنترلر از جمله کنترل‌های DAW و پدهای درام/صفحه‌کلید و … به بازار عرضه شده است . در حالی که می‌توانید از آن به تنهایی به عنوان پیانوی دیجیتال استفاده کنید ، وجود ویژگی هایی مانند موتور سینت ، sequencer ، آرپگیاتورها و افکت ها داخلی ، ورک استیشن K2700 را به ابزاری قدرتمند برای آهنگ‌سازی ، تنظیم و طراحی صدا تبدیل کرده است .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر
 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

کنترلر Kurzweil PC4 SE 88-key Performance

کنترلر Kurzweil PC4همه ویژگی هایی که کنترلر K2700 محبوب کرده ، با قیمتی مقرون بصرفه در خود جای داده است . اگرچه PC4 SE به عنوان یک کنترلر طراحی و تولید شده ، اما قابلیت ها ، preset ها و افکت های موجود در این کنترلر باعث شده تا جایی میان ورک استیشن ها برای خود پیدا کند .

کیبورد Roland FANTOM-8 Music Workstation

ورک استیشن FANTOM-8 پرچمدار کمپانی Roland می باشد . این ورک استیشن به شکلی طراحی شده با DAW سازگاری کامل داشته باشد تا شما بتوانید با استفاده از تعداد زیادی کنترلر و صداها، ترک هایتان را به هر شکلی که می‌خواهید ترکیب و تغییر دهید . ورک استیشن FANTOM 8 از فناوری مدل‌سازی پیانو مشابه با پیانوی دیجیتال پرچم‌دار رولند RD 2000 (که شامل ویژگی هایی مانند عملکرد کلاویه ها و قابلیت aftertouch بوده) بهره برده است . به لطف طراحی فوق العاده ی این محصول در کنار کنترل های DAW ، این امکان را دارید تا از طریق اتصالات آنالوگ USB دستگاه های دیگر را به این ورک استیشن وصل و کنترل کنید . FANTOM 8 مناسب برای نوازندگانی است که میخواهند در هر موقعیت و مکانی ، چه اجراهای زنده و چه استودیو ، بهترین صداها را تولید کرده و خلاقیت خود را شکوفا کنند .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر
 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

سینت سایزر Yamaha Montage 8 88-key

سینتی سایزر Montage 8 سبک نوازندگی و آهنگسازی شما را متحول خواهد کرد . این سینتی سایزر که بر پایه ی کیبورد افسانه ای یاماها یعنی DX و کیبوردهای سری Motif ساخته شده ، به وسیله ی ماتریس قابل تنظیم Motion Control کار می کند که دسترسی به دو موتور قدرتمند سینتی سایز را برای شما فراهم کرده است . این سینتی سایزر دارای 88 کلاویه ی سنگین چکشی با کیفیت بالا می باشد که دارای قابلیت Aftertouch نیز هست . این سینتی سایزر برای آهنگسازها ، نوازندگان کیبورد ، طراحان صدا و تنظیم کننده ها گزینه ی فوق العاده ایی خواهد بود . این سینتی سایزر دارای مجموعه ‌ایی محشر از افکت هایی با کیفیت بی نظیر مانند ریورب‌ها ، ducking ، bit crushing ، تأخیر، phase ، compression می باشد .

میدی کنترلرها

میدی کنترلرها به شکلی طراحی شده اند که انتقال و دریافت سریع اطلاعات MIDI را به روشی که برای نوازنده حسی شهودی و طبیعی داشته باشد ، به خوبی انجام می دهند . به جای استفاده از صداهای داخلی ، میدی کنترلرها از طریق نرم افزار های خارجی کامپیوتر ، تبلت و حتی تلفن ، کار می کنند . کنترلرها معمولاً مقرون به صرفه‌تر بوده و وزن سبک‌تری نسبت به پیانوهای دیجیتال و ورک استیشن ها دارند . در حالی که هر یک از میدی کنترلرهای نامبرده در این لیست به همراه مجموعه‌ ایی از صدا ها و نرم‌افزارهای مختلف به بازار عرضه شده اند ، شما این امکان را دارید تا از سازهای مجازی نیز استفاده کنید . اگر می خواهید از ساز مجازی مانند Omnisphere 2 برای رکورد ، ایجاد لوپ های درام یا بیس و یا ایجاد صداها یا کنترل تجهیزات دیگر استفاده کنید ، یک میدی کنترلر بهترین گزینه برای شما می باشد .در ادامه 4 تا از بهترین میدی کنترلرهای بازار معرفی شده اند .

میدی کنترلر Arturia KeyLab 88 MkII 88 key Weighted

میدی کنترلر KeyLab 88 MkII 88 Arturia با کلاویه های اکشن چکشی Fatar TP100LR، طیف گسترده ای از کنترلرها و پکیج نرم افزاری ، جایگزین مناسب و مقرون بصرفه ایی برای پیانوهای دیجیتال می باشد .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر
 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

میدی کنترلر هوشمند Native Instruments Komplete Kontrol S88

شاید در نگاه اول کنترلر Komplete Kontrol S88 Native Instruments فقط یک کیبورد معمولی به نظر برسد اما گول ظاهر فریبنده ی این محصول را نخوردید . با وجود ویژگی هایی مانند کلاویه های سنگین Fatar، کنترل‌های DAW، نوار لمسی expression ، یک arpeggiator ، و کنترل‌های مرورگر Native Instruments و پکیج نرم‌افزاری بی نظیر ، این کیبورد کنترلر قطعا شما را متعجب می کند .

کیبورد کنترلر Nektar Impact LX88 Plus

در حالی که کیبورد کنترلر Nektar’s Impact LX88+ 88 مقرون به صرفه ترین کنترلر در این لیست می باشد ، اما از کیفیت فوق العاده ایی برخوردار است . با وجود کلاویه های نیمه سنگین با دقت و عملکرد بالا ، طیف گسترده ایی از کنترلر مانند کنترل های DAW و یک پکیج نرم افزاری برای مانیتور کردن همه چیز ، می توانید اطمینان حاصل کنید که با خرید این کیبورد کنترلر یکی از بهترین تصمیمات را در زندگی حرفه ایی خود گرفته اید .

 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر
 راهنمای خرید پیانو دیجیتال ، ورک استیشن و میدی کنترلر

میدی کنترلر Studiologic SL88 Grand Hammer-action

کنترلر کیبورد Studiologic SL88 بر اساس کیبورد Fatar TP/40WOOD طراحی و تولید شده تا کلاویه هایی از جنس عاج با احساس واقعی مانند پیانوی گرند با محدوده دینامیکی گسترده به همراه ظاهری فوق العاده را در اختیار شما قرار دهد . پیکیج نرم افزاری عرضه شده همراه با این کیبورد ، استفاده و کاربری آسان را در اجراهای زنده و استودیو برای شما فراهم می کند .

به شما اطمینان می دهیم که از امتحان و انتخاب کردن هیچ یک از این کیبوردهای متنوع موجود در این لیست پشیمان نخواهید شد . برای مشاوره با کارشناسان خبره ما در داورملودی می توانید با شماره 02162036 تماس بگیرید .

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران