خانه بررسی و مقایسه سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

توسط Davarmelody
504 بازدید
سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد سوئیچرهای Mini Loop

در این بخش می‌خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟ همه می‌دانیم که این وسیله تا چه اندازه کاربردی می‌باشد و می‌تواند به صورت شگفت آوری کار با پدال را برای شما آسان کند و راه ‌های جدید و خلاقانه‌ای برای استفاده از افکت‌ها در اختیار شما قرار دهد. سوئیچرهای mini loop کمک می‌کنند تا مدیریت و کنترل شما روی پدال بورد بیش از پیش آسان و همه جانبه شود.

این تجهیزات طوری ساخته شده اند تا بتوانند به خوبی مشخصه‌هایی همچون میزان بلندی صدا و آمپدانس را که از جمله المان‌های تاثیر گذار روی تُن و حس صدای گیتار می‌باشند را کنترل کنند. در واقع‌ این سوئیچرها قادرند تا پردازش سیگنال ها را تا به بهترین شکل ممکن تمیز انجام دهند و از این رو نه تنها کار را برای شما راحت تر می‌کنند بلکه سطح کیفی صدای سازتان را نیز ارتقا می‌دهند.

تعداد پدال‌های خود را افزایش دهید

آیا وقتی به صورت سولو می‌نوازید همیشه از ترکیب سه پدال متفاوت مثلا compressor، distortion و delay استفاده می‌کنید؟ در این صورت شما می‌توانید سیگنال‌های ورودی از هر کدام از پدال‌ها را به یک loop تکی بفرستید و همه‌ آنها را به طور همزمان سوئیچ کنید تا بهترین تُن را در لحظه ایجاد کرده باشید. یک loop دیگر را با پدال‌هایی تنظیم کنید که شامل شفاف‌ ترین صداها می‌باشند، به عنوان مثال EQ، chorus و reverb و سپس به راحتی هر کدام از این لوپ‌ها را که می‌خواهید انتخاب کنید و از صداهای زیبایی که دارند استفاده کنید.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

یکی از نکاتی که باعث شده تا سوئیچرهای mini loop از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشند این است که اندازه‌ بدنه‌ چنان بزرگی ندارند و دارای عملکرد پیچیده‌ای هم نمی‌باشند اما با این حال تمام امکاناتی که برای تغییر لوپ‌ها احتیاج دارید را در دسترس شما قرار می‌دهند. یک سوئیچر Mini loop باید شامل تعدادی loop و تعدادی سوئیچ باشد و از طرفی نباید طوری ساخته شده باشد که شما مجبور شوید تا برای استفاده از آن کل سیستم پدال بوردتان را از نو تنظیم کنید.

خوشبختانه تعدادی از برندها سوئیچرهایی بر مبنای همین ویژگی‌ها طراحی و وارد بازار نموده‌اند که هر کدام دارای آپشن‌های مختص به خود می‌باشند. بعضی از این محصولات دارای طراحی بسیار ساده و پایه‌ای می‌باشند و شامل تنها یک عدد ورودی، یک عدد خروجی و دو لوپ تغییر پذیر هستند. محصولات دیگر شامل تعداد بیشتری ورودی و خروجی می‌باشند و آپشن‌های متنوعی برای پردازش سیگنال‌ها ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با استفاده از این سوئیچرهای mini loop توانایی و ظرفیت پدال بوردتان را ارتقا دهید.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

JHS Switchback

این وسیله که شامل یک عدد ورودی، یک عدد خروجی و دو عدد لوپ می‌باشد، این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید از طریق یک سوئیچر حرفه‌ای بین هر دو لوپ جابه‌جا شوید. یکی از نکات مثبتی که از فواید استفاده از JHS Switchback به شمار می‌آید آن است که شما می‌توانید یک ریموت footswitch مانند JHS Red Remote را به سوئیچر خود وصل نمایید و از این طریق می‌توانید Switchback را به راحتی روی پدال بورد نصب کنید.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

Electro-Harmonix Switchblade Pro

این پدال دارای دو عدد لوپ، یک عدد ورودی و یک عدد خروجی می‌باشد و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به دلخواه خود یا هیچ کدام از لوپ‌ها را راه اندازی نکنید و یا یکی از آنها و هر دو را به طور همزمان فراخوانی کنید. همچنین می‌توانید هر کدام از لوپ‌ها را یا پشت سر هم و یا به طور موازی پردازش کنید.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

در حالتی که لوپ‌ها به طور پشت هم پردازش می‌شوند، می توانید ترتیب لوپ‌ها را با footswitch تعیین کنید و یا از لوپ A وارد لوپ B شوید و یا به عکس از لوپ B به لوپ A بروید. هر دو لوپ دارای کنترل‌هایی برای تعیین سطح می‌باشند که تا بیش از 6 دسی بل سیگنال‌ها را ارتقا می‌دهند، و دارای یک کنترل برای blend کردن سیگنال‌های خام و بدون افکت می‌باشند. شما می‌توانید از Switchblade Pro هم به عنوان یک multi amplifier و هم به عنوان سوئیچر برای ساز استفاده کنید.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

LehleD.LoopSGoS

این پدال 2 لوپی بسیار با کیفیت دارای یک عدد بافر تغییر پذیر با قابلیت تنظیم می‌باشد که تا بیش از 12 دسی بل میزان gain را تقویت می‌کند. زمانی که از کانکتورهای TRS استفاده شود الگوی کلی سیگنال‌ها به شکل استریومی‌شود. همچنین امکان اتصال کابل‌های MIDI نیز به این دستگاه وجود دارد.

سیستم footswitch سه تایی دارای سه حالت متفاوت است که شامل حالتی می‌باشد که قابلیت برنامه ریزی دارد و می‌توانید از این طریق بافر و لوپ‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید.

Radial BigShot EFX

اگر در پردازش و اتصال سیگنال‌ها دچار مشکل می‌شوید، بهترین راه چاره برای شما استفاده از Radial BigShot EFX می‌باشد. این سوئیچر 2 لوپه‌ی ساده هم می‌تواند یکی از لوپ‌ها را راه اندازی کند و یا هر دو را خاموش و روشن کند. هر کدام از لوپ‌ها به طور جداگانه دارای یک سوئیچ ground-lift می‌باشند که کمک می‌کند تا صداها و نویزهای ایجاد شده از زمین برطرف گردند.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

Analog Alien EPI

EPI یک سوئیچر 2 لوپی است که دارای چندین ورودی و خروجی می‌باشد که هر کدام به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه شامل جک‌های 4/1 اینچی، XLR و RCA است که هر دو نوع سیگنال‌های لاین و ساز را می‌پذیرد. حتی می‌توانید آن را به دستگاه‌های دیگری همچون تلفن‌های همراه متصل کنید و از این طریق میزان آمپدانس و سطح صدا را کنترل کنید تا صدای گیتار شما به خوبی شنیده شود.

موارد استفاده از EPI بسیار زیاد است و امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. از این دستگاه می‌توانید به عنوان یک تعویض کننده لوپ (loop switcher)، جدا کننده 4 مسیره (4-way splitter)، DI، re-amp box، A/B/Y و یا به عنوان راهی برای اتصال پدال‌هایتان به کنسول‌ها، دستگاه‌های ضبط و یا کارت صدا استفاده کنید.

Control Black Loop و White Loop Flash

هر دو این پدال‌ها سوئیچرهایی 2 لوپی هستند و هر یک به منظور خاصی برای بهینه کردن سوئیچ‌ها طراحی شده اند. White Loop Flash دارای یک footswitch است که از میان لوپ‌ها یکی را انتخاب می‌کند و یک footswitch دیگر دارد که کل سیستم را راه می‌اندازد.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

از طریق سوئیچ‌های دوتایی Black Loop نیز یا یکی از لوپ‌ها انتخاب می‌شود، یا هر دو mute می‌شوند و یا همزمان هر دو راه اندازی می‌گردند.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

EarthQuaker Devices Swiss Things

در حالی که این دستگاه یک سوئیچر 2 لوپی می‌باشد، قابلیت‌ ارائه بسیار دیگری از امکانات را نیز دارد. EQD این آپشن را “pedalboard reconciler” (به معنای هماهنگ ساز پدال بورد) می‌نامد. چندین footswitch جداگانه در این دستگاه وجود دارد که برای راه اندازی هر کدام از لوپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به منظور نگه داشتن سیگنال ‌ها در تمیز ترین حالت ممکن یک ورودی اکسپرشن پدال نیز روی این دستگاه تعبیه شده تا در حین مدتی که می‌نوازید روی میزان ولوم صدا به طور کامل کنترل داشته باشید. Swiss Things به آپشن Flexi-Switch نیز مجهز شده است.

سوئیچرهای Mini Loop چه کاربردهایی دارد؟

سوئیچرهای دیگری همچون Electro-Harmonix Tri Parallel Mixer, One Control Salamandra Tail Loop Effects Switching Systemو Morley ABC Pro 3-Button Switcher/Combiner Pedal و ABY MIX 2-Button Signal Combiner Pedal در بازار وجود دارند که همگی از سری سوئیچرهای پر کاربرد محسوب می‌شوند.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران