خانه بررسی و مقایسه دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

توسط Davarmelody
447 بازدید
دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

می خواهید که در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

اگر تصمیم دارید که پروژه ساخت یک پادکست را آغاز کنید، قبل از هر چیزی باید پاسخی برای این سوال در ذهن داشته باشید: به عنوان یک تولید کننده پادکست، دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟ آیا می‌خواهید در زمینه‌های تحقیقاتی پروژه‌ای را آغاز کنید؟ یا به دنبال مسائل پرحاشیه روز هستید و یا قرار است به عنوان یک کمدین برنامه‌ای داشته باشید؟

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

پیش از آنکه بخواهید در مورد تبلیغات و گسترش کار خود نگران باشید، باید برای خودتان مشخص کنید که برنامه شما قرار است حول چه مباحثی بگردد و سپس تجهیزات و لوازمی را که برای ساخت چنین برنامه‌ای احتیاج دارید را تهیه کنید. در این بخش چهار سبک متفاوت را در زمینه ساخت پادکست معرفی کرده و به تجهیزاتی اشاره می‌کنیم که برای ساخت برنامه‌های مرتبط به هر سبکی احتیاج خواهید داشت.

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

مبتدی

زمانی که یک شخص مبتدی برای اولین بار تصمیم به ساخت پادکست می‌گیرد، به جز تلفن همراهش و ایده‌هایی که در ذهن پرورانده، تجهیزات دیگری در اختیار ندارد. اگر شما هم دارای شرایط مشابه هستید، می‌دانید که ایده‌های بزرگ و خلاقانه بدون داشتن ذره‌ای تجربه در زمینه‌هایی همچون میکس و مسترینگ یک قطعه ضبط شده فایده چندانی به همراه ندارد.

اما با تجهیزاتی همچونiZotope Spire Studio می‌توانید انجام این مرحله را برای خود ممکن سازید. Spireبه تعدادیورودی‌ و خروجی‌ مجهز شده‌ که پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. به علاوه یک نرم افزار همه کاره و کاربردی که با این دستگاه سازگاری کاملی دارد نیز برای ارائه امکانات کامل تر در اختیارتان قرار می‌گیرد. این وسیله در اندازه‌ کوچکی طراحی شده است و کاملا پرتابل می‌باشد و از این رو می‌توانید هر جا که می‌روید به راحتی آن را همراه با خود داشته باشید.

از طریق iZotope Spire Studioمی‌توانیداپیزودهای خود را ضبط کنید، داده‌های هر یک را ادیت و ویرایش نمایید و به راحتی به وسیله تلفن همراه یا تبلت هر یک از قسمت‌ها را روی وب سایت خود بارگذاری کنید. اگر مانند هر فرد مبتدی دیگری، برای اولین بار است که می‌خواهید پادکست بسازید، Spire Studio بهترین وسیله‌ای است که هر آنچه می‌خواهید در دسترس شما قرار می‌دهد.

پخش زنده (لایواستریمینگ)

در پخش برنامه‌های زنده، رکورد و اجرا به طور همزمان اتفاق می‌افتند و صدای شما در همان حین که صحبت می‌کنید ضبط می‌شود. اتسریم کردن زنده (ساخت پادکست‌هایی که به طور زنده پخش می‌شوند) در مورد هر مبحثی می‌تواند بسیار جذاب باشد. از طرفی چون امروزه منابع استریمینگ بسیار قوی همچون YouTube، Facebook Live و Twitchوجود دارند که هر یک توانسته‌اند مخاطبین فراوانی برای خود جذب کنند، بستر بسیار خوبی برای برنامه‌های زنده در فضاهای مجازی نیز مهیا شده است.

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

یکی از تجهیزات فوق العاده کاربردی در ساخت برنامه‌های زنده RODECaster Pro است که راه حلی شگفت انگیز در برابر تمام خواسته‌های شما در این زمینه به شمار می‌آید. این دستگاه به ورودی‌های متعددی مجهز گردیده است که امکان اتصال به بیش از چهار وسیله دیگر را فراهم می‌کند. همچنین امکاناتی بسیار کاربردی همچون اتصال بلوتوث برای وصل کردن دستگاه به تلفن همراه و همچنین اتصال ‌USB نیز در ساخت RODECaster Pro تعبیه شده است. با وجود چنین امکانات و آ‍پشن‌های بی نظیری که با استفاده از RODECaster Pro در دسترس شما قرار می‌گیرد می‌توانید به صورت real time و در لحظه ضبط بگیرید و برنامه‌های خود را به طور زنده به اشتراک بگذارید.

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

مصاحبه کردن

به عنوان فردی که در زمینه ساخت پادکست‌هایی فعالیت دارد که شامل مصاحبه با افراد متعددی می‌باشد، باید این نکته را در نظر بگیرید که همیشه مکانی ایده‌ آل و مجهز برای انجام این کار در دسترس نمی‌باشد. گاهی مصاحبه با افراد در مجامع عمومی و یا مراسم‌هایی همچون کنفرانس‌‌ها یا اجراهای زنده انجام می‌شود که در این شرایط یکی از ملزوماتی که واجب است همراه داشته باشید، یک رکوردر دستی می‌باشد که بتوانید در اولین فرصتی که به دست می‌آورید از آنچه می‌خواهید ضبط بگیرید.

به عنوان یکی از تجهیزات بسیار محبوب میان سازندگان پادکست که برنامه‌هایی شامل مصاحبه‌های گوناگون پخش می‌کنند، می‌توان به رکوردر Zoom H6 Handy Recorder اشاره کرد که از جمله رکوردرهای دستی فوق العادهمحبوب میان این دسته از افراد به شمار می‌آید. این رکوردر پرتابل، باتری خور است که همین ویژگی کمک می‌کند تا حمل آن به مراتب آسان تر شود. طراحی بدنه Zoom H6 طوری انجام شده تا شما بتوانید به راحتی رکوردر خود را با یک دست نگه دارید و یا در داخل کیف‌های کوچک قرار دهید.

عملکرد این دستگاه بسیار ساده است و می‌توانید در شرایطی که حتی فرصت کمی در اختیار دارید، از رکوردر خود استفاده کنید. به طور کلی می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که رکوردر دستی Zoom H6 برای همه افرادی که در شرایط سخت و بحرانی مصاحبه می‌گیرند، بهترین امکانات را در اختیار قرار می‌دهد.

پادکست‌هایی با مضمون ماجراجویانه

امروزه این سری از پادکست‌ها از جمله محبوب ترین و پر مخاطب ترین برنامه‌هایی هستند که در فضای مجازی توانسته‌اند طرفداران فراوانی برای خود به دست آورند. از گذشته تا به امروز، شنیدن داستان‌های رمزآلود و پی بردن به وقایع پشت صحنه هر کدام، از موضوعات حساس و بسیار جالب برای مردم بوده است. بازگو کردن وقایع و اتفاقات روز، دلایل آنها و پرداختن به حواشی هر یک به شما کمک می‌کند تا بتوانید حجم زیادی از طرفداران را به سوی خود بکشانید.

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

دوست دارید در چه سبک‌ هایی پادکست بسازید؟

اکثر چنین برنامه‌هایی در قالب پادکست بیشتر مورد پسند مخاطبان قرار می‌گیرد و لذا ضبط هر یک باید به طور حرفه‌ای در استودیو و توسط تجهیزات با کیفیت انجام گیرد. به عنوان مثال یکی از این تجهیزات می‌تواند کارت صدای Scarlett 18i8 باشد. اگر به طور مستقیم و از طریق یک نرم افزار میزبان DAW ضبط بگیرید ، مطمئنا نتیجه‌ای حرفه‌ای با کیفیت صوتی بسیار بالا دریافت می‌کنید. به علاوه با این روش اجازه دارید تا به دفعات رکورد خود را بار دیگر ضبط کنید. کافیست موضوعی جذاب پیدا کنید، مطالب مرتبط به آن را جمع آوری کنید و گفته‌های خود را به سادگی با استفاده از این تجهیزات استودیویی به شکل یک پادکست حرفه‌ای ضبط بگیرید.

بعد از اینکه برای خود مشخص کردید که قرار است پادکست‌های خود را در چه زمینه‌‌ای بسازید، مرحله بعدی تعیین زمان شروع پروژه و همچنین آماده کردن لیست تجهیزاتی می‌باشد که باید تهیه کنید.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران