خانه بررسی و مقایسه نرم افزار میکس و مسترینگ Ozone

نرم افزار میکس و مسترینگ Ozone

توسط Davarmelody
716 بازدید
نرم افزار میکس و مسترینگ Ozone

نگاهی به نرم افزار مخصوص میکس و مسترینگ Ozone 9

هفده سال است که شماری از تکنسین‌ها و متخصصین حرفه‌ای میکس و مستر در سراسر جهان از نرم افزار پر قدرت Ozone که توسط کمپانی iZotope ساخته شده برای زیبا سازی نهایی میکس‌های خود استفاده می‌کنند. نرم افزار میکس و مسترینگ Ozone یک نرم افزار فوق العاده پرکاربرد می‌باشد و به راحتی می‌توان گفت که قادر است تا برای میکس انواع رکوردهای متفاوت، چه آنهایی که ساده‌اند و در استودیوهای کوچک ضبط شده اند و چه میکس‌های پیشرفته‌تر و حرفه‌ای بهترین امکانات ممکن را در اختیار کاربر قرار دهد.

با تمام این اوصاف، کمپانی i Zotopeدر ساخت و برنامه ریزی نسخه نهم نرم افزار Ozone سنگ تمام گذاشته و آپشن‌‌هایی بسیار پرکاربرد به امکانات آن اضافه نموده است که به وضوح دلیل اصلی برتری این نسخه نسبت به نسخه‌های گذشته‌ آن می‌باشد. نسخه نهم نرم افزار Ozone در قالب سه ورژن متفاوت در بازار عرضه می‌گردد: ورژن ارزان تر با نام Ozone 9 Elements، ورژن استودیویی Ozone 9 Standard، و ورژن حرفه‌ای و پیشرفته با نام Ozone 9 Advanced.

Ozone 9 Elements

ورژن ارزان تر و البته ساده تر نسخه نهم نرم افزار Ozone 9 با نام Ozone 9 Elements در بازار عرضه می‌گردد. این نرم افزار تمامی امکانات و ابزارهای ضروری و مورد نیازی را که در انجام پروژه‌های میکس و مسترینگی که در منزل احتیاج دارید را به راحتی در دسترس شما قرار می‌دهد. در این ورژن، ماژول Imager ارتقا یافته است و کمک می‌کند که صداهای کم حجم و ظریف، کاملا واضح و رسا شنیده شوند. همچنین کمپانی iZotope به طور هوشمندانه‌ای آپشن جدیدStereoize II را در تنظیمات این نرم افزار در نظر گرفته که برای ایجاد شفافیت بیشتر در پخش صداهای حجیم تر و پر عمق تر به کار می‌رود.

نرم افزار میکس و مسترینگ Ozone

حالت Stereoize II برای تنظیمات هر باند کنترل‌هایی جداگانه‌ای دارد که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید استریوایمیجی قوی‌تر و با کیفیت‌تر، آنطور که در ذهن دارید ایجاد کنید. همانند همیشه از طریق این نسخه نیز به آپشن محبوب و مشهور MaximizerOzone را نیز دسترسی خواهید داشت که برای بالا بردن یک دست و یکپارچه‌ صدای موزیک کاربرد بسیاری دارد. حتی اگر در استفاده از این برنامه تجربه کافی ندارید، آپشن Master Assistant به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید چگونه کار خود را آغاز کنید. به علاوه تعداد بسیار زیادی ازپریست‌های گوناگون و جذاب که هر کدام توسط افراد حرفه‌ای طراحی شده اند نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

نرم افزار میکس و مسترینگ Ozone

Ozone 9 Standard

با استفاده از ورژن Ozone 9 Standard کیفیت را به موزیکتان هدیه دهید! با وجود تمام امکاناتی که ورژن Ozone 9 Elements به شما ارائه می‌دهد، ورژن پیشرفته‌تر آن دارای ویژگی‌های حرفه‌ای تری می‌باشد که به طور اختصاصی برای انجام پروژه‌های استودیویی طراحی شده‌اند. آپشن Vintageخود به تنهایی باعث می‌شود تا رنگ و جنس صدای موزیک شما چندین برابر ارتقا پیدا کند. گزینه Targets که برای CD و استریمینگ کاربرد دارد و در هر مقیاسی به طور خودکار میزان بلندی صدا را بهینه می‌کند.

در کنار این آپشن امکان دیگری نیز در دسترس دارید، شما می‌توانید یک track را به عنوان Track مرجع تعیین کنید، پس از آن آپشن Master Assistant به طور اتوماتیک المان‌های موزیکی را که در حال پردازش آن می‌باشید با المان‌های track مرجع همگام و مطابق می‌ سازد. علاوه بر تمام این امکانات‌، با استفاده از ورژن Standard نرم افزار Ozone 9 اکولایزر به روز شده و ارتقا یافته Match EQ نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. از این طریق می‌توانید چندین track مختلف را به طور همزمان به عنوان track مرجع قرار دهید. نرم افزار Ozone 9 Standard تمامی ابزارها و امکاناتی که برای یک میکس و مسترینگ کاملا حرفه‌ای احتیاج دارید را شامل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا مسترهایی فوق العاده زیبا و شنیدنی داشته باشید.

Ozone 9 Advanced

قطعا به عنوان یک متخصص حرفه‌ای و ماهر در مسترینگ شما هم به ابزارها و امکانات پیشرفته‌تر و قدرتمند تری احتیاج خواهید داشت که می‌توانید هر کدام را با استفاده از نرم افزار Ozone 9 Advanced در اختیار داشته باشید. تمامی ویژگی‌های مفید و پر قدرت دو ورژن قبلی یعنی Ozone 9 Elements و Ozone 9 Standard در ورژن Ozone 9 Advanced نیز وجود دارند. به علاوه در این ورژن به پردازشگرهایی کاملا پیشرفته و حرفه‌ای دسترسی خواهید داشت که کمک می‌کنند تا بتوانید بسیار سریعتر و البته آسان تر از گذشته نتایج حرفه‌ای تری مطابق با آنچه در ذهن دارید به دست آورید.

نرم افزار میکس و مسترینگ Ozone

آپشن Master Rebalance به راحتی ناهماهنگی‌ها و ایرادهای موجود در میکس را به طور خودکار تصحیح می‌کند. همچنین از طریق آپشن Low End Focus تنها با چند کلیک روی ماوس می‌توانید میکس‌هایی که کمی شلوغ و گرفته هستند را تمیز و شفاف سازید. Ozone 9 Advanced دارای آپشن ارتقا یافته Tonal Balance Control می‌باشد که میزان سرعت اجرای برنامه را افزایش می‌دهد، میترینگ را راحت تر می‌کند و دسترسی به پلاگین‌های داخلی نرم افزار را بسیار آسان تر می‌نماید. و اما برترین ویژگی موجود در نرم افزار Ozone 9 Advanced این است که می‌توانید از آن به سه حالت یعنی اول به عنوان یک پلاگین تکی، دوم به عنوان ترکیبی از چندین پلاگین و در آخر به صورت standalone استفاده کنید.

نرم افزار میکس و مسترینگ Ozone

iZotope Ozone نرم افزاری تخصصی برای مسترینگ، مطابق با استانداردهای جهانی صنعت موسیقی

مسترینگ آخرین مرحله از ساخت و تولید یک قطعه موسیقی و آهنگ به شمار می‌آید. این مرحله دقیقا همان قسمتی است که میزان کیفیت و زیبایی سطح موزیک شما را تعیین می‌کند. اگر می‌خواهید مسترینگی با کیفیت و سطح بالا داشته باشید، قطعا به نرم افزاری قوی که ابزارهای حرفه‌ای در اختیار شما می‌گذارد نیز احتیاج دارید. نرم افزار iZotope Ozone 9 درست همان چیزی است که انتظار دارید و تمامی امکانات برای مسترینگی حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. امروزه در سراسر دنیا استودیوهای پیشرفته و حرفه‌ای برای مسترینگ پروژه‌های خود از نسخه‌های متنوع Ozone 9 استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران