خانه بررسی و مقایسه بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

توسط داور ملودی
227 بازدید
بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک  ۲۰۲۳

در بیانی ساده؛ یک آمپلی‌فایر گیتار، سیگنال پیکاپ‌های گیتار الکتریک شما را تقویت می‌کند، و یا پخش و تولید صدا، توسط یک یا چند اِسپیکر و باند را امکان پذیر می‌سازد. اما در بیانی فراتر؛ یک آمپلی‌فایر گیتار با تاکید و عدم تاکید بر فرکانس‌های مختلف، و یا اضافه کردن دیستورشن (Distortion) و ویژگی های صوتی دیگر، به صوت و صدای ساز شما شکل می‌دهد.

در واقع، انتخاب آمپلی‌فایر مناسب برای هر نوازنده گیتار، جزو اصلی و تشکیل‌دهنده‌ی صدای آن است. در این مقاله، بهترین آمپلی‌فایرهای گیتار الکتریک موجود، در محدوده قیمت‌های متفاوت را بررسی خواهیم کرد. همچنین ترکیب‌بندی‌های مختلفی را، از جمله مدل‌ها و انواع مختلف آمپلی‌فایرهای کُمبو (Combo) و هِد (Head) را پوشش خواهیم داد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

فرکانس های high فوق العاده

آمپلی فایر گیتار الکتریک Soldano SLO Mini

آمپلی‌فایر Soldano SLO Mini به دلیل داشتن وزن کم، که نزدیک به دو کیلوگرم می‌باشد، اشتباه گرفتن آن را با یک اسباب بازی، بسیار آسان می‌کند؛ البته تا لحظه‌ای که آن را (به برق) متصل نکنید! این آمپلی‌فایر گیتار الکتریک که تنها یک هِد (Head) کوچک شده می‌باشد، نه تنها ۳۰ وات از صداها و تُن‌های مملو از هارموینک Soldano را ارائه می‌دهد، بلکه کنترل و شکل‌دهی صداهای آشنایی، که بر روی سری ۱۰۰ واتی، با ابعاد کامل SLO قرار دارد را نیز، در اختیار ما قرار می‌دهد.

یک اِفکت لوپ آنبُرد (Onboard)، یک منبع تغذیه جهانی، و همچنین طراحی زیبا و نمادین شرکت Soldano، ویژگی‌های غیر قابل انکار SLO Mini می‌باشند. در نهایت، اگر به دنبال یک آمپلی‌فایر قابل حمل، همراه با صداها و تُن‌های Soldano می‌باشید؛ پس SLO Mini مناسب شما است، که در واقع یک آمپلی‌فایر کامل و قدرتمند، و در ابعاد کوچک می‌باشد.

آمپلی فایر گیتار الکتریک BOSS Katana-50 Mkll

آمپلی‌فایر BOSS Katana-50 MkII EX با توان خروجی ۵۰ وات، صداهای اِلهام گرفته‌شده از ۵ آمپلی‌فایر مختلف، و ۶۰ عدد افکت متفاوت با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد، و همچنین یک آمپلی‌فایر کُمبو (Combo) یکپارچه بوده، که با یک عدد اسپیکر ۱۲ اینچی ترکیب، و در نهایت همراه با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ابزارهای جدید معرفی شده است.

Katana-50 MkII EX هر نوع صدایی را، از تمیز گرفته تا خشن ارائه می‌دهد، و دارای صوت‌های از پیش تعیین شده، مخصوص گیتارهای آکوستیک می‌باشد. شما هر نوع صدایی که لازم داشته باشید را می‌توانید از طریق گِین اختصاصی (Gain)، اِکولایزر (EQ)، و بخش کنترل اِفکت‌ها به دست آورید.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

قابلیت‌هایی همچون: شبیه‌سازی‌های واقعی کابینت (Cabinet)، گسترش فضای استریو (Stereo Expand)، و سازگاری کامل با فوت‌سوئیچ‌های GA-FC و GA-FC EX، گزینه‌های مختلف و بیشتری را برای تغییرات در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت قدرت قابل تنظیم، و ورودی آمپ قدرتمند، آمپلی‌فایر Katana-50 Mkll EX را دستگاهی کامل و قابل اعتماد برای هر گیتاری می‌سازد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

آمپلی فایر گیتار الکتریک Orange Super Crush 100

هر کسی که فکر می‌کند یک آمپلی‌فایر گیتار سالید-اِستیت (Solid-State)، نمی‌تواند صوت و صدای قدرتمند و خوبی را ارائه دهد، هرگز به یک هِد (Head) سالید-اِستیت (Solid-State)، با توان خروجی ۱۰۰ واتی، و درواقع آمپلی‌فایر Orange Super Crush 100 متصل نشده است.

در حقیقت، این آمپلی‌فایر از طریق پری‌آمپ پُر قدرت ۴ مرحله‌ای (4-Stage Preamp)، صداهای فوق‌العاده‌ای که به طور جدّ همه چیز را به آتش می‌کشد و می‌سوزاند را ایجاد می‌کند. آمپلی‌فایر Super Crush 100، دارای کانال‌های قابل تعویض (Footswitchable) برای صداهای Clean و Dirty است، که همراه با اِکولایزر وسیع ۳ بانده (3-Band EQ)، کنترل میزان صدا و وُلوم‌های مستقل (Independent Volume) برای کانال‌ها و خروجی‌های Clean و Dirty، و در نهایت خروجی اصلی (Master Volume) را نیز شامل می‌شود.

اِفکت ریورب گوش نواز، به اجرای شما شکل و بُعد می‌بخشد؛ درحالی که افکت‌های لوپِ بافرشده (Buffered)، به شما امکان متصل کردن آمپلی‌فایر خود به دیگر دستگاه‌‌ها، پردازنده‌ها، و پدال‌های مختلف را می‌دهد. شما همچنین یک مدار شبیه‌سازی کابینت دو حالته (Dual-Mode Cabinet) دریافت می‌کنید، که صداهای واقعی و حقیقی را ارائه می‌کند. در نهایت آمپلی‌فایر Super Crush 100، مملو از صداها و تُن‌های قدیمی (‌Old-School)، خروجی لرزاننده، طراحی نارنجی و ظاهری کلاسیک (Classic Orange Style) می‌باشد، که با چنین ویژگی‌هایی نمی‌توان با آن دچاره اشتباه شد.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Fender Mustang LT25

آمپلی‌فایر ‌Fender Mustang LT25 از نوع کمبو (Combo) با یک عدد اسپیکر ۸ اینچی و توان خروجی ۳۰ وات، شامل ۳۰ عدد از بهترین صداها و تُن‌های گیتار، برای دهه‌ها و قاره‌ها می‌باشد. این آمپلی‌فایر شامل ۲۰ عدد از مدل‌های آمپ دیجیتال، همراه با ۲۵ عدد اِفکت و ۵۰ عدد پریست، به شما صداهایی را که برای جلسات تمرین اِلهام بخش و یا اِجراهای چشمگیر نیاز دارید را فراهم می‌کند.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

اگر چه این آمپلی‌فایر با توان خروجی ۲۵ وات، بیشتر از یک گالُن رنگ وزن دارد؛ اما اسپیکر ۸ اینچی آن، به اندازه‌ای صدای اتاق را پُر می‌کند، که انرژی زیادی به مخاطبان و شنوندگان شما خواهد داد. شما همچنین دارای یک عدد خروجی هدفون، ورودی AUX، و درگاه USB برای اتصال راحت و استفاده در تمرینات، اجرا با آهنگ‌های پشتیبان، و رِکورد و ضبط مستقیم بر روی نرم‌افزارهای میزبان می‌باشید. در نهایت نوازندگانی که به دنبال یک آمپلی‌فایر دیجیتال (Digital Modeling) با صدای عالی هستند، ارزش هزینه‌ای را که بابت Mustang LT25 پرداخت می‌کنند را دریافت خواهند کرد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

آمپلی فایر گیتار الکتریک Yamaha THR30 II

آیا می‌خواهید هر جا که می‌روید، صداها و تُن‌های تیوب (‌Tube) واقعی را با خود ببرید؟ خب؛ با آمپلی‌فایر یاماها مدل THR30 II، از نوع کمبو (Combo) با توان خروجی ۳۰ وات و قابلیت وایرلس، به چنین نتیجه‌ای دست خواهید یافت. این آمپلی‌فایر گیتار قابل حمل و پُرتابل، دارای ویژگی‌های بسیار لذت بخش برای نوازندگان خیابانی (Buskers) است؛ از جمله عملکرد از طریق باتری، شبیه‌سازی‌های گیتار و آمپلی‌فایر باس، و حتی پشتیبانی از انواع مدل‌های میکروفون آکوستیک-اِلکتریک، همه در یک مجموعه (پکیج) را دارا می‌باشد.

همچنین وجود صدای صاف (Flat Voice)، این آمپلی‌فایر را مناسب برای اتصال به هر دستگاه دیگری می‌کند. به لطف پیشرفته‌ترین مدل‌سازی مدار مجازی یاماها (Virtual Circuitry Modeling)، آمپلی‌فایر THR30 II صدا و احساس واقعی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید عملکرد خود را به یک درخشش با کیفیت در عرصه‌های اجرا و نوازندگی، از طریق صدای عالی اِفکت‌های مدولاسیون، اِکو، و ریورب به حقیقت برسانید.

همچنین اگر فرستنده بی سیم Line 6 Relay G10T را در اختیار دارید؛ پشتبیانی آمپلی‌فایر از قابلیت بلوتوث باعث می‌شود، که همراهی با آهنگ‌های پشتیبان آسان گردد، و یک گیرنده بی سیم داخلی عملکرد بدون کابل (وایرلس) را ممکن می‌سازد. در نهایت، چه شما در گوشه خیابان به اجرا بپردازید و چه در وسط مزرعه ذرت، آمپلی‌فایر Yamaha THR30 II آنچه را که برای ارائه یک عملکرد اِلهام بخش لازم دارید را، در اختیار شما قرار می‌دهد.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Marshall ORI50H Origin

آیا در حال و هوای استفاده از صداهای مجلل و قدیمی (Vintage)، با اِلهام از سبک بریتانیایی هستید؟ اگر چنین است، آمپلی‌فایر تیوب هِد (Tube Head) مارشال، مدل ORI50H Origin مناسب شما می‌باشد. این آمپلی‌فایر شگفت انگیز با توان خروجی ۵۰ وات، به سه عدد پری‌آمپ تیوب مدل ECC83، و دو عدد پاور تیوب مدل EL34، برای صداها و تُن‌های واقعی که مستقیم از پری‌آمپ و تیوب ‌می‌آیند، مجهز شده است.

همچنین کنترل دو عدد صدای داخلی، که به ترکیب بهتر بافت‌های روشن و عادی صدا کمک می‌کنند. حضور یک ناب و یک اِکولایزر ۳ بانده (3-Band EQ)، به شما اجازه تولید عالی ترین صداها را می‌دهد، درحالیکه یک تقویت کننده میزان صدا (Gain Boost) از طریق فوت‌سوئیچ (Footswitch)، خروجی صدای شما را برای تکنوازی‌های فوق‌العاده افزایش می‌دهد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

قابلیت تعویض و تغییر توان خروجی، میان توان‌های ۵ وات، ۱۰ وات، و ۵۰ وات،‌ به شما امکان و اجازه خروجی با کیفیت بالا، در هر حجم و میزان صدا (Volume) را فراهم می‌سازد. همچنین وجود اِفکت لوپ، ترکیب و اِدغام آن با پردازنده‌ و دستگاه‌های دیگر را آسان می‌کند. در نهایت چه شما در حال تمرین در اتاقتان باشید، چه در اِستودیو، و یا درحال اِجرای کنسرت؛ آمپلی‌فایر ORI50H به شما صدایی غنی و هارمونیکی را ارائه می‌دهد، که هر نوازنده گیتاری آن را آرزو می‌کند.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

آمپلی فایر گیتار الکتریک Supro Delta King

اگر شما به دنبال صداهایی هستید که مشابه صوت‌های دوران تهاجم بریتانیا باشد، آمپلی‌فایر Super Delta King 12 از نوع کمبو (Combo) با توان خروجی ۱۵ وات و اسپیکر ۱۲ اینچی، همانند چای انگلیسی (Earl Grey)، مناسب شما می‌باشد. این آمپلی‌فایر به شما اجازه اجرای صداهای فوق‌العاده از دهه ۱۹۶۰ میلادی را، تنها با چرخاندن ناب صدای اصلی (Master Volume Knob) می‌دهد.

از ویژگی‌های این آمپلی‌فایر می‌توان به 6L6-Loaded، صداها و تُن‌های فوق‌العاده کلاس اَلف (Class A)، همچنین کنترل‌های ساده، تقویت کننده FET-Driven، و میزان و حجم صدای زیاد در حالت Pigtronix FAT اشاره کرد، که فرکانس‌های میانی مناسب (Midrange) و بافت‌های موسیقی راک را در دستان شما می‌گذارد.

همچنین یک اِفکت ریورب آنالوگ سفارشی شده و گوش نواز در اختیار شما است، که در کنار آن یک خروجی لاین (Line Output) وجود دارد، تا نیاز به متصل کردن میکروفون به آمپ‌های دیگر، برای ضبط و یا اجرای زنده را از بین ببرد. در نهایت آمپلی‌فایر Super Delta King 12 از نوع کُمبو (Combo)، و سبُک وزن می‌باشد، که با صدای سرکش و سبک قدیمی (Old-School) درهم آمیخته شده است.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Roland JC-40 Jazz Chorus

آمپلی‌فایر رولند JC-120 Jazz Chorus از نوع کُمبو (Combo) با توان خروجی ۱۲۰ وات و دو عدد اسپیکر ۱۲ اینچی، صدا و تُن‌های واضح و تمیزی، با نمادین‌ترین اِفکت داخلی کُراس (Chorus)، مخصوص خود کمپانی رولند را ارائه می‌کند.

متاسفانه، این مدل کلاسیک و قدیمی JC-120، وزنی معادل یک سگ با نژاد لابرادور رِتریور (Labrador Retriever) دارد، و در محدوده قیمت این بخش نمی‌گنجد. به علاوه، آن دستگاه کلاسیک، با توان ۱۲۰ واتی که در اختیار دارد، صدای به شدت بلندی را تولید می‌کند، که می‌تواند یک خانه کامل را خراب کند. خب، برمیگردیم به آمپلی‌فایر خودمان. این آمپلی‌فایر شگفت‌انگیز، از نوع کمبو با دو عدد اسپیکر ۱۰ اینچی، شامل صداها و تُن‌های شفاف و تمیزی می‌باشد، که توسط برادر بزرگ‌ترش معروف شده است؛ ولی این ویژگی‌ها را در ابعادی سبُک وزن‌تر و با توان خروجی ۴۰ واتی ارائه می‌دهد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

همچنین شما همان اِفکت‌های داخلی نسخه کلاسیک ۱۲۰ واتی را دریافت خواهید کرد، که شامل اِفکت‌های ویبراتو، دیستورشن، ریورب، کُراس نمادین رولند، و لوپ افکت‌های اِستریو، برای تمامی پردازنده‌های دیگر می‌باشد. شما همچنین ورودی‌های مونو و استریویی (Mono and Stereo) در اختیار دارید، که به شما اجازه استفاده کردن از آمپلی‌فایر JC-40 را با هر گیتار، کیبورد، مولتی اِفکت، و تقریبا هر پردازنده دیگری را می‌دهد. اگر می‌خواهید صداها و تُن‌های کُراس جَز کلاسیک (Classic Jazz Chorus) را بدون ناکارآمدی، و حجم صدای بیش از حد بشنوید، قطعا آمپلی‌فایر رولند JC-40 خوشحالی و لبخند شما را تضمین خواهد کرد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
آمپلی فایر گیتار الکتریک PRS HDRX

جیمی هِندریکس (Jimi Hendrix) بدون شک در نقطه‌ی اوج صداها و تُن‌های گیتار ایستاده است؛ و صوت او، یکی از تاثیرگذارترین صداهای تمام دوران می‌باشد. آمپلی‌فایر PRS HDRX 20، برداشتی از آمپلی‌فایر دوران وودستاک هِندریکس (Hendrix’s Woodstock-era)، با توان خروجی کمتر می‌باشد، که شما را در مسیر دستیابی به صداهای فوق‌العاده، و با رنگ بریتانیایی این نوازنده‌ی با مهارت قرار می‌دهد.

آمپلی‌فایر HDRX 20 با فرضیات و حدسیات افراد تحصیل کرده ساخته نشده است. در واقع افراد شرکت PRS، به هِد آمپلی‌فایر هِندریکس، که اَواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی ساخته شده بود دست یافتند، و مَدار و ساختار آن را با جزئیات و وسواس بسیاری بررسی کردند.

آمپلی فایر HDRX 20، دارای پاور تیوب‌های 5881، با تاثیر گذاری بر روی حجم صداهای کمتر (Lower Volumes)، سه عدد پری‌آمپ تیوب 12AX7، و یک عدد ناب صدای اصلی (Master Volume Knob)، که حجم صدای کم را به واقعیتی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند را شامل می‌شود.

همچنین شما عاشق کنترل‌های ساده، ترکیب کانال‌های اِنعطاف‌پذیر، ویژگی‌های قدرتمند صداسازی (مثل اِکولایزر ۳ بانده)، و کنترل حجم صدا (Gain) می‌شوید. برای تکمیل این ویژگی‌ها، آمپلی‌فایر HDRX 20 شامل کانال‌های پُل‌شده داخلی (Internally Bridged Channels) است، تا نیاز به پَرش‌های خارجی (Extrenal Jumping) را از بین ببرد. در نهایت حتی اگر در محاسبات ریاضی خوب نباشید، تنها با یک جمع‌بندی ساده از ویژگی‌های آمپلی‌فایر HDRX 20، به صداها و تُن‌های جیمی هِندریکس در دوران وودستاک دست خواهید یافت.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Orange OR30

کمپانی Orange، آمپلی‌فایر مدل OR30 30-watt Tube Head خود را، «آمپلی‌فایر همه‌چی تمام» می‌نامد. ادعایی که انکار آن دشوار است. این آمپلی‌فایر دارای توان خروجی ۳۰ وات است، که به شما هنگام افزایش حجم صدا (Gain)، فضای تمیزی (هِدروم مناسب) در فرکانس‌های بَم (Low) می‌دهد.

همچنین نگران بَرهم زدن آرامش دیگران در خانه نباشید، زیرا OR30 می‌تواند با قرار گیری بر روی توان خروجی ۲ وات، از حجم صدای مناسبی برای اتاق‌های شخصی بهره ببرد. آیا اشاره کردیم که OR30 اولین آمپلی‌فایر Orange است، که دارای سوئیچ افزایش شفافیت صدا (Bright Switch) می‌باشد؟ این سوئیچ ۳ جهته، قابلیت شکل‌دِهی صدا را به مراحل بالاتری اِرتقا می‌دهد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

به علاوه، این آمپلی‌فایر هِد (Head)، دارای یک فوت‌سوئیچ تقویت حجم صدا (Footswitchable Volume Boost) می‌باشد، که به شما اجازه انتقال و تغییر سریع، از ریتم‌نوازی به نوازندگی اصلی (Lead) را فقط با یک ضربه (فشار پا) می‌دهد. در نهایت، برای اینکه متوجه شوید OR30 چقدر عالی است، باید خودتان آن را بشنوید و تجربه کنید.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
آمپلی فایر گیتار الکتریک Marshall DSL40CR

اگر شما تشنه صداها و تُن‌های مُدرن بریتانیایی هستید، اما فکر می‌کنید که محصولات کمپانی مارشال (Marshall Stack) برای نیازهای شما زیادی است؛ پس آمپلی‌فایر Marshall DSL40CR، از نوع تیوب کمبو (Tube Combo) با توان خروجی ۴۰ وات، و یک عدد اسپیکر ۱۲ اینچی، شما را فرا می‌خواند.

این آمپلی‌فایر کمبو ۴۰ واتی، با اسپیکر ۱۲ اینچی؛ پس از توقف تولید مدل‌های افسانه‌ای JCM800 و JCM900 شروع به کار کرد، و شما را با دو عدد از کانال‌های صداهای بریتانیایی، که با فوت‌سوئیچ قابل تغییر هستند، مجهز کرده است. علاوه بر این، هر کانال دارای دو حالت است؛ که صداهای واضح و شفاف، تا صداهای خشن و راک، و حتی صداهایی با حجم زیاد را خلق کند.

یک بخش اِکولایزر (EQ) تصحیح شده، و کنترل رِزونانس اِنعطاف پذیر، بر روی شکل‌دِهی صداها تاثیر گذار است؛ در حالی که تمامه قدرت‌ آمپلی‌فایر (High and Low Power Modes) فعال باشد، شما می‌توانید به سطح و حجم صدای مناسب، برای هر موقعیتی دست یابید. شما همچنین یک ریورب درجه یک استودیویی، اِفکت لوپ با قابلیت فعال و غیرفعال کردن، و یک عدد خروجی لاین (Line)، همراه با مدل‌سازی کابینِ طراحی شده توسط ‌Softube را دریافت خواهید کرد.

نوازندگانی که در جست‌وجوی بهترین آمپلی‌فایر تیوب کمبو هستند، باید به Marshall DSL40CR متصل شوند. دلیلی وجود دارد که بسیاری از نوازندگان گیتار، به عنوان آمپلی‌فایری برای استودیو، تمرین، و حتی صحنه اجرا، به DSL40CR اعتماد می‌کنند.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Peavey 6505

علاقه‌مندان به حجم صدای زیاد (High-Gain)، هر آنچه که نیار دارند را در آمپلی‌فایر تیوب هِد (Tube Head) پی‌وی، مدل 6505 1992 Original با توان خروجی ۱۲۰ وات پیدا خواهند کرد. این آمپلی‌فایر هِد، یک نسخه دقیق از مدلی است که در اوایل دهه ۹۰ میلادی، توسط Peavey ساخته شده است، که توان خروجی ۱۲۰ واتی دارد.

همچنین دارای ۵ عدد پری‌آمپ تیوب 12AX7، یک بخش پاور با سوخت 6L6GC، و یک مُبدل خروجی سفارشی شده است. این آمپلی‌فایر دو کاناله، تمام کنترل‌های مورد نیاز برای شکل‌دِهی صداها و تُن‌های مختلف را فراهم می‌کند، و دارای تطبیق‌پذیری کافی برای صداهای مختلف؛ از جمله واضح، شکننده و ظریف (Throaty Crunch)، و حتی ناهنجار و خشن (Cacophony) را دارد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

شما همچنین یک عدد خروجی پری‌آمپ هدفون و اِفکت‌های لوپ حرفه‌ای دریافت می‌کنید. در نهایت، فرقی نمی‌کند اهل موسیقی راک و یا مِتال باشید؛ با آمپلی‌فایر Peavey 6505 1992 Original، آرزو و رویای یک فرد عاشق دیستورشن (Distortion) به حقیقت می‌پیوندد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
آمپلی فایر گیتار الکتریک Vox AC30C2

آمپلی‌فایر تیوب کُمبو (Tube Combo) و کلاسیک Vox AC30، تجلی نوازنده‌های گیتار دوران تهاجم بریتانیا بود، و آمپلی‌فایر تیوب کُمبو Vox AC30C2، همان صدا را به درجه‌های بالاتر ارتقا داد. این آمپلی‌فایر کُمبو با توان خروجی ۳۰ وات، به دو عدد اسپیکر ۱۲ اینچی از نوع Celestion G12M Greenback مجهز شده است، که کانال‌های معمولی (اصلی) و تقویت‌شده (Top-Boost) را ارائه ‌می‌دهد، و هرکدام دارای کنترل‌های مستقل صدا می‌باشند.

بخش تقویت‌شده (Top-Boost)، دارای یک اِکولایزر دو بانده (2-band EQ) است؛ در حالی که بخش اصلی، شامل کنترل‌های کاهش صدا (Tone-Cut) و ناب تنظیم صدا (Volume Knobs) می‌باشد. شما اِفکت‌های ریورب و ترمولو، به علاوه اِفکت لوپ با قابلیت فعال و غیرفعال کردن (True-Bypass)، برای متصل کردن پدال‌‌ها و سایر تجهیزات شکل‌دِهی صدا را دریافت خواهید کرد.

یک سیستم گیتار بزرگ‌تر می‌خواهید؟ چه کسی نمی‌خواهد؟ کمپانی Vox این موضوع را حل کرده است؛ بنابراین یک خروجی قابل تغییر ۸ و ۱۶ اُهم برای اِتصال اسپیکرهای خارجی (External Speakers)، و یک خروجی ۱۶ اُهم متناسب برای یک کابین اضافی (Extra Cab)، علاوه بر بلندگوهای داخلی، برای شما قرار داده است. چه شما بخواهید صدایی همانند گروه بیتلز (Beatles) داشته باشید، و یا مثل برایان مِی (Brian May) بنوازید، یا جلوه صوتی مانند اِج (Edge) خلق کنید؛ آمپلی‌فایر Vox AC30C2 مناسب خواسته و آرزوهای شما است.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Friedman PT V2

آمپلی‌فایر Friedman PT V2، صدای تحسین شده مدل BE-100 را، در یک تیوب هِد کوچک (Mini Tube Head) ۲۰ پوندی قرار داده است، که از توان خروجی ۲۰ واتی برخوردار بوده، و از تیوب EL84 بهره می‌برد. این آمپلی‌فایر تیوب کم وزن، حال و هوای برادر بزرگ‌تر خود را به خوبی ایجاد می‌کند، و زنگ صدای موسیقی کلاسیک-راک، هارد-راک، و هِوی-مِتال را دارد، که در نهایت نسخه اصلی را به یک نسخه کلاسیک مُدرن تبدیل کرده است.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

گرچه PT V2 دارای طراحی تک کاناله می‌باشد، اما اصلا به همین‌ بخش خلاصه نمی‌شود؛ اِکولایزر ۳ بانده (3-Band EQ)، سوئیچ Fat، سوئیچ Sat، و سوئیچ S سه حالته، به شما تمام اِنعطاف پذیری صوتی را می‌دهد. همچنین شما اِفکت‌های لوپ بسیار شفاف، برای اِدغام آسان با دیگر دستگاه‌های گیتار را دریافت می‌کنید. در نهایت نوازندگانی که به دنبال صداها و تُن‌های کُشنده موسیقی راک، در یک دستگاه کوچک با توان خروجی (وات) کمتر هستند، باید به Friedman PT V2 متصل شوند.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

آمپلی فایر گیتار الکتریک Fender ’64 Custom Deluxe

آمپلی‌فایر Fender ’64 Custom Deluxe Reverb، از نوع تیوب کُمبو (Tube Combo) با توان خروجی ۲۰ وات و اِسپیکر ۱۲ اینچی، یک نسخه مُدرن و دست‌ساز از آمپلی‌فایر مخصوص پخش در کِلاب (Club) می‌باشد. اما اگر حرف ما را قبول ندارید؛ از هر نوازنده گیتار حرفه‌ای که در پنج دهه گذشته، از آمپلی‌فایرهای زیبای قدیمی و اصیل استفاده کرده است، سوال بپرسید.

به آمپلی‌فایر ’64 Custom Deluxe Reverb وصل شوید و به سرعت متوجه خواهید شد، که این همه هیاهو در مورد چیست. این آمپلی‌فایر به سادگی صداها و تُن‌های مختلف را در هم می‌کوبد. همچنین دارای چهار عدد پری‌آمپ تیوب 12AX7 و دو عدد 12AT7، دو عدد خروجی تیوب 6V6، مُبدل و اصلاح‌کننده تیوب 5AR4 و اِفکت ریورب و ترمولو مبتنی بر تیوب می‌باشد.

این آمپلی‌فایر کُمبو، شامل کانال‌های عادی (Normal) و واضح و روشن (Bright) است، و کنترل‌های شکل‌دِهی صداها و تُن‌هایی که، برای خلق آهنگ‌های راک، کانتری، بلوز، و یا تلفیقی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر هوس سیری ناپذیری برای صداها و تُن‌های خالص کمپانی Fender دارید، اما نیازی به توان خروجی (وات) زیادی ندارید، پس ’64 Custom Deluxe Reverb میل شما را برآورده می‌کند. در نهایت شاید این آخرین آمپلی‌فایری باشد که تهیه می‌کنید.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Mesa/Boogie Mark VII

رَندال اِسمیت (Randall Smith) بیان کرده است که آمپلی‌فایر Mesa/Boogie Mark VII، از نوع تیوب هِد (Tube Head) و با توان خروجی ۹۰، ۴۵ و ۲۵ وات؛ بزرگ‌ترین دستاورد حرفه‌ای او در پنج دهه گذشته‌ است؛ و پس اِتصال به آمپلی‌فایر، به سادگی دلیل آن را درک خواهید کرد. این آمپلی‌فایر صداها و تُن‌های فوق‌العاده اِنعطاف پذیری دارد، که تمام صداهای کلاسیک بوگی (Boogie) را ارائه می‌دهد.

به علاوه، دو عدد صدای جدید اضافه می‌کند که مخصوص Mark VII ساخته ‌شده است. همچنین شما سه کانال، با سه حالت قابل انتخاب در هر کانال، و یک مُکمل کامل از کنترل‌های مستقل شکل‌دِهی صدا، برای هر کانال دریافت می‌کنید. کاهش توان خروجی چند وات (Multi-Watt) و بخش Simul-Class Power؛ سه حالت و شخصیت مُجزا، در هر سه محدوده توان خروجی (۹۰، ۴۵ و ۲۵ وات) ارائه می‌کند.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

همچنین یک CabClone IR داخلی، یک سوئیچ Bias Select، افکت‌های لوپ بسیار، ریورب آنبُرد (Onboard)، قابلیت سوئیچ MIDI، و یک عدد فوت‌سوئیچ ۶ دُکمه (6-Button Footswitch) نیز فعال هستند. در نهایت، خِبره‌های Mesa/Boogie می‌توانند دیگر منتظر آمپلی‌فایر نهایی سِری مارک (Mark-Series) نباشند؛ زیرا Mesa/Boogie Mark VII بالاخره از راه رسیده است.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

آمپلی فایر گیتار الکتریک Revv Generator 120 MKII

آیا به دنبال یک آمپلی‌فایر هِد (Head) با وات بالا برای موسیقی مِتال می‌گردید؟ اگر چنین است، پس آمپلی‌فایر Revv Generator 120 MKII از نوع تیوب هِد (Tube Head) با توان خروجی ۱۲۰ وات، یکی از مجهزترین آمپلی‌فایرهای تیوب، با حجم صدای بالا (High-Gain) می‌باشد، که در هر کجا آن را پیدا خواهید کرد.

آمپلی‌فایر Generator 120 با حجم صدای بالا، علاوه بر یک علامت تجاری برای بازاریابی؛ صداها و تُن‌های راک کلاسیک را ارائه می‌دهد، و در واقع این آمپلی‌فایر یک مُولد صدا است! تعداد زیادی از کنترل‌های داخلی، برای سفارشی‌سازی صداها و تُن‌های شما وجود دارد؛ و می‌توانید مقیاس بندی قدرت، اِفکت‌های لوپ بسیار، ریورب با کیفیت اِستودیویی (Studio-Quality)، و نویز گِیت (Noise Gate) فوق‌العاده مفیدی را دریافت کنید.

همچنین شما قابلیت بلوتوث و کنترل MIDI را برای اِدغام و ترکیب آمپلی‌فایر، با تجهیزات حرف‌ای دیگر را در اختیار دارید. اما این همه ماجرا نیست. آمپلی‌فایر Generator 120 مجهز به خروجی اِستریو و شبیه‌ساز کابینت با فناوری Two Notes Torpedo است. در نهایت، نوازندگان جدی باید طولانی و سخت به دنبال آمپلی‌فایری قدرتمندتر از این دستگاه، با حجم صدای بالا باشند.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Soldano SLO-30

به لطف طراحی انقلابی افزایش حجم صدای مرحله به مرحله (Cascading-Gain)، آمپلی‌فایر Soldano SLO-100 Super Lead Overdrive توسط افراد بسیاری به عنوان بهترین آمپلی‌فایر گیتار، با حجم صدای بالا شناخته شده است. با این گفته، توان خروجی ۱۰۰ وات، قدرت بسیار زیادی برای این آمپلی‌فایر در اکثر موقعیت‌ها می‌باشد. از این رو، دلیل اصلی وجودیت آمپلی‌فایر Soldano SLO-30 چنین است.

آمپلی‌فایر Soldano SLO-30 Lead Overdrive از نوع تیوب هِد (Tube Head)، یک نسخه ۳۰ واتی از آمپلی‌فایر معروف Soldano می‌باشد، که همان صدای ضخیم و عالی برادر بزرگ‌تر خود را، اما با حجم صدای واقعی ارائه می‌دهد. این آمپلی‌فایر تیوب هِد (Tube Head) دارای دو کانال است، که یک کانال معمولی و عادی (Normal)، و صدایی واضح و شفاف دارد، که با سوئیچ‌های دو حالته تکمیل شده است؛ و همچنین یک کانال اوردرایو (Overdrive)، که دیستورشن مطلوب SLO را ارائه می‌دهد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

از سوی دیگر، فضای زیادی برای شکل‌دِهی صدای شما، با حجم پری‌آمپ مستقل، کنترل‌های اصلی صدا (Master Volume)، و کنترل‌ محدوده‌های باس (Bass)، میانی (Middle)، زیر (Treble)، و عمق صدا وجود دارد. همچنین اِفکت‌های لوپ تقویت شده توسط تیوب (Tube-Buffered)، یک خروجی بُرده متغیر، و یک اِنتخابگر اَمپدانس چرخشی، به شما اجازه استفاده از SLO-30 در هر سبک موسیقی را می‌دهد. راک، مِتال، بلوز معاصر و … ، آمپلی‌فایر Soldano SLO-30 Super Lead Overdrive در همه‌ی این سبک‌ها می‌درخشد. در نهایت به آن متصل شوید، و هرگز به عقب نگاه نخواهید کرد.

آمپلی فایر گیتار الکتریک Bogner Uberschall Mk2

با ۱۰۰ وات توان خروجی و حجم صدای هفت مرحله‌ای (Seven Cascading Gain)، آمپلی‌فایر Bogner Uberschall Mk2 از نوع تیوب هِد (Tube Head) با دو عدد کانال، آماده به آتش کشیدن می‌باشد. این نسخه از Uberschall Mk2، مُجهز به تیوب‌های EL34 است، که صدای بریتانیایی بهتری نسبت به تیوب‌های 6L6 ارائه می‌دهد.

هر کدام از دو کانال‌ این آمپلی‌فایر دارای سه حالت می‌باشند، که شما بتوانید صدا و تُن کاملی خلق کنید. و اگر شما به کنترل‌های بدون دخالت دست نیاز دارید، این آمپلی‌فایر دارای فوت‌سوئیچ ۴ دکمه‌ای (4-Button Footswitch)، برای تغییر کانال‌ها، تقویت صدا (Adding Boost)، و … می‌باشد. چه شما به دنبال صداهای نرم و آرام باشید، و چه صداهای خشن؛ Bogner Uberschall Mk2 همه‌ی این ویژگی‌ها، و فراتر از آن‌ها را ارائه می‌دهد.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران