خانه بررسی و مقایسه بهترین سینتی‌ سایزرها برای مبتدیان کدامند؟

بهترین سینتی‌ سایزرها برای مبتدیان کدامند؟

توسط داور ملودی
114 بازدید
بهترین سینتی‌ سایزرها برای مبتدیان کدامند؟

بهترین سینتی‌ سایزرها برای مبتدیان

بهترین نوازندگان کیبورد تاریخ، برای مثال Keith Emerson و Vangelis طوری رفتار کردند تا نوازندگی‌هایشان بسیار راحت به نظر بیاید و حتی، افسانه‌ای ترین نوازندگان را مجبور کردند تا مجددا از ابتدا شروع کنند، چرا که یاد گیری استفاده کامل از سینتی‌سایزر کار پیچیده‌ای است. به عنوان یک مبتدی، مواجه شدن با سینتی‌سایزر می‌تواند ترسناک باشد و با وجود مدل های زیاد، انتخاب سازی که سطح و مهارت شما را دربر گیرد می‌تواند چالش برانگیز باشد. برای جلوگیری از چنین مسئله‌ای، ما با در نظر گرفتن ظاهر، قابلیت‌های اجرا، تطبیق پذیری و انواع صدا؛ برای شما یک لیست مفصل از انواع سینت‌ها را آماده کرده‌ایم، و در این مسیر اِلمان‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم تا به شما بهترین آن‌ها را پیشنهاد دهیم. از صداهای آنالوگ ساده گرفته تا ماژول‌های پلی‌فونیک، همه و همه داخل این لیست قرار دارند، پس نگران دانستن انواع سینت‌ها در زمینه‌های متفاوت و امتحان آن‌ها نباشید. کی‌میدونه؟ ممکنه بعد از مدتی شما با خلاقیت‌هایتان خودتان را در بین بهترین‌ها بیابید.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

صدایی باور نکردنی با Arturia MiniFreak 37-key Hybrid Synthesizer

سه تا از دلایلی که Arturia MiniFreak را به یکی از سینتی‌سایزرهای بسیار خوب مبدل می‌کند: ظاهری مناسب، پرتابل بودن، قابلیت حمل آسان و صدای فوق‌العاده‌ی آن است. همچنین این سینت دارای ۳۷ عدد کلاویه و دو عدد موتور صدا، همراه با پلی‌فونی ۶ صدایی می‌باشد که صداهایی از انواع باس‌های حجیم تا پَدهای نازک را در بر می‌گیرد. هر صدا از طریق کنترل ناب‌ها قابل تغییر و شخصی‌سازی است، که به شما اجازه ترکیب کردن اُسیلتورها (Oscillators) قبل از رسیدن به تاثیرات اِفکت‌‌ها و فیلترها را می‌دهد. پرتابل و قابل حمل بودن MiniFreak، آن را به یک سینت سبک مبدل ساخته است که خیلی راحت در دست و یا داخل هر کیف و کوله‌پشتی برای حمل و نقل جای می‌گیرد.
هرچند اگر شما می‌خواهید از کامپیوتر و انواع نرم‌افزارهای آهنگسازی استفاده کنید، آرتوریا نسخه‌ای دیجیتالی از این سینت را با نام MiniFreak V در اختیار آهنگسازان قرار داده است که شما در هر نرم‌افزار میزبان (DAW) می‌توانید از آن استفاده کنید.

Behringer Pro-800 8-voice Polyphonic Analog Synthesizer نسخه ارتقاء یافته‌ی سینت کلاسیک دهه ۸۲ میلادی

صدای سینتی‌سایزرهای اوایل دهه ۸۰ میلادی محبوبیت بسیاری در بین موزیسین‌ها داشتند. برای مبتدیان Behringer Pro-800 یک روش عالی برای رسیدن به صداهای قدیمی (Vintage) در موسیقی‌هایتان است. از ویژگی های این سینت می‌توان به داشتن دو عدد VCO با پلی‌فونی ۸ صدایی، سه عدد سوئیچ و کلید تغییر شکل موج (Waveform)، کنترل PWM و گزینه‌هایی آسان برای تنظیم شکل و فرم صدا اشاره کرد. همچنین شامل سکوئنسر داخلی به میزان و تعداد 2-track (2-track Sequencer) را دارد که باعث ایجاد هیجان در ساخت صداها می‌شود، مخصوصا وقتی از طریق درگاه TS به همگام سازی و کنترل فیلتر CV از آن استفاده می کنید.در نهایت همانند نسخه اصلی و قدیمی این سینت، Pro-800 دارای انواع فیلترها، بخش آمپلی‌فایر ADSR و تولید نویزهای داخلی، که مخصوص مدل‌های ساخته شده ژاپنی در سال ۱۹۸۲ میلادی می‌باشد را ارائه می‌دهد. در نهایت دسترسی به ۴۰۰ عدد فضا برای نگهداری آسان‌تر صداها را در اختیار شما قرار خواهد داد..

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

Roland AIRA Compact S-1 Tweak Synth طراحی شده براساس ساز و کار موبایل

بر خلاف فرم کوچکش، سینت Roland AIRA Compact S-1 دارای ویژگی هایی همچون صدایی بسیار قدرتمند، چندین اُسیلتور (Oscillators) با پلی‌فونی ۴ صدایی، داشتن ابزاری مانند Overtone و ترکیب چندین هارمونی است. همچنین افکت‌های داخلی مانندReverb و Delay به شما انتخاب‌های فراوانی برای تجربه و آزمایش صداهای مختلف می‌دهد. گرچه قابلیت بسیار جذاب این سینت برای مبتدیان، کنترل ژیروسکوپی AIRA Compact S-1 است، که اجازه‌ی تغییر و ترکیب و یا ورود و خروج دو افکت متفاوت را تنها با چرخاندن سینت بر روی محور خود در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای اجرای زنده و یا اجراهای بداهه است.در نهایت قابلیت آرپژیاتور چند حالته (Multimode Arpeggiator) و سکوئنسر به میزان و تعداد 64-step (64-step Sequencer)، همه‌ی قابلیت‌های یک سینت عالی برای شروع، در یک ابعاد کوچک را فراهم می‌سازد.

Korg microKORG Synthesizer with Vocoder

microKORG نزدیک به دو دهه حریف همیشگی دیگر سینت‌ها است، پس دور از ذهن نیست که داخل لیست ما قرار گیرد. با داشتن دو عدد اُسیلتور (Oscillators) پرقدرت و بیش از۱۰۰ عدد صدای آماده، یک ابزار بسیار قدرتمند برای مبتدیان است. رابط کاربری آسان و ارائه پنج پارامتر کنترل برای هر صدا، به شما اجازه‌ی تجربه‌ کردن جدیدترین صداهای Korg را می‌دهد، تا شما صدایی با سلیقه‌ی منحصر به فرد خودتان را بیابید.همچنین با داشتن یک حالت 8-band Vocoder به همراه میکروفون، شما می‌توانید وکال‌هایتان را به صدای سینت مبدل سازید. در نهایت اگر به دنبال سینتی مناسب برای انواع سبک‌ها می‌باشید، microKORG برای شما ساخته شده است.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

با Novation MiniNova 37-key Synthesizer with Vocoder کهکشان‌های صدا را در چند ثانیه کاوش کنید

Novation MiniNova با بیش از ۲۵۰ عدد صدای آماده و قابل تغییر، می‌تواند دقیقا همان صدایی که شما در پی آن هستید را در اختیارتان قرار دهد. این سینت کوچک هماهنند سینت UltraNova دارای مقیاسی کامل از تمامی قابلیت‌های آن است. از جمله ۲۰ عدد اِسلات تنظیم ماتریکس (20-slot Modulation Matrix)، قابلیت آرپژیاتور (Arpeggiator) و بخش افکت‌ها، برای خلاقیت هرچه تمام‌تر در تولید صدا در اختیارتان قرار دارد. مانند سینت قبلی که در لیست ما قرار گرفته است، MiniNova نیز دارای یک Vocoder و میکروفون می‌باشد. همچنین ابعاد کوچک و رابط کاربری ساده‌ی آن، از ویژگی‌هایی است که این سینت را برای مبتدیان مناسب می‌سازد و به راحتی می‌توان از همه‌ی قابلیت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد نهایت بهره را ببرید؛ بدون آنکه ترسی از پیچیدگی و دشواری سینت‌های بزرگ داشته باشید.در نهایت اگر شما به دنبال یک سینت با صدایی حرفه ای برای یک مبتدی هستید، این ساز نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

Novation Bass Station II Analog

درحالیکه Novation Bass Station II به لیست ما مربوط نمی‌شود ولی شایسته اشاره هرچند کوچک به آن است. وقتی صحبت از خطوط باس می‌شود، این ساز ۲۵ کلاویه‌ای بدون شک بهترین گزینه برای مبتدیان است. ۲ عدد ٱسیلیتور اصلی (Oscillators) که اساس صدا و پایه‌های اصوات بم را ارائه می‌کنند، کاملا قابل تغییر هستند و توسط ناب‌ها و اِسلایدرها کنترل می‌شوند. از ویژگی های دیگر Bass Station II می‌توان به داشتن قابلیت آرپژیاتور (Arpeggiator) و سکوئنسر (Step Sequencer) اشاره کرد، که شما می‌توانید توسط آن‌ها خطوط باس و تغییرات صدا را در همان لحظه متوجه شوید.همچنین با داشتن ۳۲ عدد الگوی ریتم آماده، می‌توانید کارتان را حتی با ندانستن خطوط باس مدنظر خود آغاز کنید. در نهایت اگر علاقه خاصی به ساخت و ساز بیت‌های نرم (low-end Beats) دارید، پس Novation Bass Station II باید اولین انتخاب شما باشد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

Yamaha Reface CS Virtual Analog Synthesizer

موزیسین‌هایی که زیروبم سازهای کلاویه‌ای را می‌شناسند حتما از Yamaha CS-80 به قدر کافی شنیده‌اند. درحالی که این سینت در اصل برای نوازنده‌های با تجربه ساخته شده است، Yamaha Reface CS اجازه استفاده از صداهای پرقدرت و قابلیت‌های ساده CS-80 را به اکثر مبتدیان می‌دهد. این سینت همانند اجدادش مجموعه‌ای گسترده از بافت‌ها و اِسلایدرهای مدولاسیون (Texture & Modulation Sliders)، برای هر‌ ۵ عدد مدل‌ سینت خود می‌باشد. شما صداهای مختلفی را در گستره‌ها و تم‌های متفاوت از جمله صداهای محیطی (Ambient)، صداهای تاریک (Dark Soundscapes) تا اصواتی با فرکانس بالا و هرچه که میان آن‌ها قرار دارد را در اختیار دارید. همچنین Reface CS می‌تواند با ۶ عدد باتری قلمی کار ‌کند تا شما در هر مکانی که لازم بود از آن استفاده کنید.مهم‌تر از آن، یک درگاه USB برای اتصال به دستگاه و یا هاستی دیگر (Host)، امکان استفاده به عنوان میدی (MIDI) برای نرم‌افزار میزبان (DAW) را برای شما فراهم می‌کند. تا در نهایت از کلاویه های بسیار با کیفیت آن برای نوازندگی سازها و صداهای دیجیتالی استفاده کنید.

Cre8audio East Beast Semi-modular Analog Synthesizer

وقتی به نام این سینت نگاه می‌کنیم، Cre8audio East Beast به نظر پیچیده و عجیب می‌آید. با این حال کنترل کردن این سینت که ظاهری ساحل شرقی (East Coast) دارد، بسیار آسان است. East Beast از اُسیلتورهای Cre8audio بهره می‌برد، که به شما کنترل انواع موج های صدایی (Waveform) از جمله Sine، Triangle، Saw و Square را می‌دهد. همچنین دارای فیلترهایی اختصاصی با حالت های مختلف برای تغییر صدا است تا هیچ بخش مرده و بلااستفاده‌ای باقی نگذارد. تازه این پایان ماجرا نمی‌باشد، همراه با East Beast منبع تغذیه و یک مجموعه کامل از کابل‌های پَچ ‌(‌Patch) ارائه می‌شود، تا شما بتوانید در همان ابتدا کار خود را آغاز کنید. در نهایت این سینت را می‌توانید در کنار دیگر دستگاه‌های ماژول‌دار (Modular Setups) تنظیم و ترکیب کنید، تا در صورت نیاز به مجموعه‌ای بزرگ‌تر و ارتقاء یافته از دستگاه‌ها دست یابید.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند

با Korg miniloguebass 4-voice Polyphonic Analog Synthesizer نشان دهید تا چه حد می‌توانید صدا را بم کنید!

Korg miniloguebass یکی از موفق‌ترین سینتی‌سایزرهای کوچک، با پلی‌فونی ۴ صدایی این کمپانی می‌باشد. miniloguebass با بیش از ۱۰۰ عدد صدای آماده، قابلیت آرپژیاتور (Arpeggiator)، سکوئنسر با میزان و تعداد 16-step (16-step Sequencer) و مملو از صداهای Bludgeoning، خطوط باس شفاف تا ‌‌لیدهایی نرم (low-end Leads) و تقریبا هرچه در این میان است را به شما ارائه می‌دهد. قابلیت تنظیم مدولاسیون (Modulation) به شما اجازه ساخت صداهایتان، با هر شکل و شمایلی که دلخواهتان هست را خواهد داد، همچنین اگر این ویژگی‌ را با هشت حالت دیگر صدای سینت ترکیب کنید، به مجموعه‌ای گسترده از صداها دسترسی خواهید داشت. در نهایت همانند نسخه‌ استاندارد این سینت (minilogue) که پرتابل و قابل حمل، به علاوه رابط کاربری ساده و مناسبی برای مبتدیان داشت؛ miniloguebass نیز با کمی تغییرات ظاهری، مشابه نسخه استاندارد خود است.

ASM Hydrasynth Explorer Portable Polyphonic Wave Morphing Synthesizer

ASM Hydrasynth Explorer نسخه کوچک شده‌ی مدل ۴۹ کلاویه‌ای این کمپانی می‌باشد، که همان پلی‌فونی ۸ صدایی و ساز و کار WaveScan را برای ساختار صداها ارائه می‌دهد. بعد از انتخاب فرم و صدای مدنظر میان ۲۱۹ عدد Waveform مختلف، شما می‌توانید صدای خودتان را با فیلترها، قابلیت ADSR و… بسازید. با وجود تعداد ناب‌های کمتر نسبت به دیگر سینت‌ها، رابط کاربری بزرگ‌تر و مملو از دکمه‌ها، همچنین صفحه نمایش خوانای آن، Hydrasynth Explorer را مناسب برای مبتدیان می‌سازد، تا به راحتی به ساخت و طراحی صدا بپردازند. در نهایت دارای ۳۲ عدد اِسلات تنظیم ماتریکس (32-slot Mod Matrix) و ۸ عدد افکت متفاوت از جمله Chorus، Flanger، Rotary، Phaser، Lo-Fi و… می‌باشد، تا این سینت را مملو از عدم محدودیت‌های بی حد و حصر برای کاوش مبدل سازد.

 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
 بهترین آمپلی‌ فایرهای گیتار الکتریک ۲۰۲۳ کدامند
Moog Mavis Semi-modular Analog Synthesizer Kit and Eurorack Module

شما لازم نیست مدت زیادی با انواع سینتی‌سایزرها سر و کار داشته باشید تا متوجه شوید که چه میزان شرکت Moog در این صنعت اهمیت بسیار دارد. به لحاظ طراحی سازی مبتدی، این کمپانی با ساخت Moog Mavis به بالاترین جایگاه صعود کرده است. زیرا همه چیز با Moog VCO اختصاصی این سینت شروع می‌شود، تا به راحتی از طریق آن به تغییر Pitch، شکل ‌‌Waveform، پهنای Pulse و… بپردازید. بعد از اتمام تنظیمات خود، ابزارهای ساده‌ دیگری از جمله VCF، ADSR و کنترل های LFO به شما امکانات لازم برای تغییرات بیشتر بر روی صدایتان را ارائه می‌دهد. رابط کاربری و ظاهر Mavis آن را برای یک مبتدی بسیار مناسب می‌سازد و در نهایت این سینت دارای ۲۴ عدد درگاه پَچ (Patch) و ۱۳ عدد دکمه، که نمایانگر یک اکتاو کلاویه است، به شما اجازه تجربه‌ی موارد جدیدی را خواهد داد. اگر شما می‌خواهید کارتان را کاملا از صفر و از راه قابل اعتمادی آغاز کنید، Moog Mavis انتخاب درستی برای شما است.

جمع بندی

برای بهترین نتیجه، خودتان باید تجربه کنید!
یادگیری کامل سینتی‌سایزر زمان بر است، و هر ساز خوب اجرای متفاوتی دارد. به همین دلیل، تجربه و تحقیق درباره هر کدام، عمل درستی است که به دانش شما اضافه می‌کند. امیدواریم لیست ما به شما کمک شایانی در راستای خرید سینتی سایزر کرده باشد . اگر شما همچنان احتیاج به مشورت با کارشناسان بیشتری دارید، می‌توانید با مشاورین ما در داور ملودی در تماس باشید.
ما همیشه مفتخر هستیم که کمکتان کنیم!

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران