خانه راهنمای خرید راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

توسط داور ملودی
388 بازدید
راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

چگونه یک رکوردر پرتابل دستی انتخاب کنیم؟

رکوردر دستی یکی از بهترین و جذاب ترین تجهیزات استودیویی در دنیای صوتی می باشند. شما می توانید آنها را به راحتی در هر جایی استفاده کنید و صدای دلخواهتان را ضبط کنید. امکانات فوق العاده بی نظیری چون دوام شارژ باتری برای ساعت ها ضبط و استفاده، کیفیت صدای بسیار مثال زدنی، طریقه استفاده آسان و همگی باعث شده تا رکوردرهای دستی وسیله مورد نیاز برای هر موزیسین و متخصص صدا به شمار آید.در این قسمت راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل را در اختیار شما قرار می دهیم و به شما کمک می کنیم تا ویژگی های مدل های متنوعی که از این رکوردرهای دستی در بازار موجود هستند را دسته بندی کنید.

چرا به یک رکوردر دستی پرتابل نیاز خواهید داشت؟

این روزها رکوردرهای دستی میان کاربران بسیار محبوب واقع شده اند، چرا که می توانید برای ضبط در هر شرایط و هر مکانی از آنها استفاده کنید. حال ضبط به هنگام تمرین یک گروه موسیقی باشد یا کنسرت، دموی آهنگ، یک کنفرانس یا قرار ملاقات و غیره. اولین خصوصیتی که در مرحله اول توجه کاربران را به خود جلب می کند، سایز کوچک این رکوردرها می باشد. شما می توانید به راحتی آنها را در کف دست خود نگه دارید! همچنین استفاده از این رکوردرهای دستی فوق العاده آسان است و نیازمند تنظیمات بسیار ساده ای برای راه اندازی می باشند. کافی است آنها را به سمت منبع صدایی که می خواهید ضبط بگیرید قرار داده و دکمه Record را فشار دهید. حتی برخی از مدل های این رکوردرهای پرتابل به تنظیمات آمپلی فایر و تعدادی افکت برای ضبط گیتار، بیس، کیبورد و غیره مجهز می باشند.

نکته ای که بسیاری از کاربران را متعجب کرده و توجه ها را به سمت خود کشانده است، کیفیت بی نظیر صدا در ضبط به وسیله این رکوردرها می باشد. صدای آنها به طور شگفت آوری عالی است! طوری که از تصورات شما به نسبت قیمت و اندازه ای که دارند، فراتر می رود. یکی از دلایلی که باعث افزایش کیفیت صدا می شود این است که رکوردرهای دستی هیچ قسمت متحرکی ندارند که باعث ایجاد نویز شود.

راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

تعداد قطعاتی که می توانید ضبط بگیرید، چقدر است؟

بیشتر رکوردرهای دستی می توانند تا 2 ترک استریویی را ذخیره کنند. برخی دیگر نیز قابلیت ضبط 6 ترک به طور همزمان را دارند که در مواقعی که شرایط پیچیده تر است و چند منبع صدا وجود دارد، به کار می روند. گروهی دیگر نیز هستند که حتی قادرند تعداد ترک های بیشتری ضبط کنند، به این معنا که می توانید ترک های مختلف را ضبط کنید و بعد تصمیم بگیرید که می خواهید کدامیک را نگه دارید.

راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

به هنگام ضبط

رکوردرهای دستی اطلاعات را روی کارت های حافظه CompactFlash، SD یا microSD ذخیره می کنند. این کارت های حافظه که از لحاظ هزینه ای مقرون به صرفه هستند و به وفور در بازار پیدا می شوند، می توانند ترک هایی با مدت زمان بسیار بالا را در خود ذخیره نگه دارند. مقدار زمانی که از هر ترک می توان با این رکوردها ضبط بگیرید به فرمتی که انتخاب می کنید بستگی دارد. برای ضبط uncompressed CD-quality recordings شما می توانید تا شش ساعت صدای استریویی را رو کارت حافظه 4 گیگی ذخیره نمایید. همچنین خیلی از این رکوردرها قابلیت ضبط با فرمت MP3 را دارند. در بیشترین حالت به صرفه بودن، یک کارت حافظه 4 گیگی به تنهایی می تواند تا 63 ساعت آدیو نگه دارد.

راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

تعویض و جایگذاری کارت حافظه روی این رکوردرها کاری آسان می باشد. به سادگی کارت را در محل قرار گیری میگذارید، و حالا آماده اید که ضبط را آغاز کنید.

راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

میکروفونِ رکوردرهای پرتابل

امروزه بیشتر رکوردرهای دستی موجود در بازار دارای میکروفون های استریویی تعبیه شده در بدنه می باشند. کارکرد آنها به طور بینظیری عالی است و مراحل ضبط را بسیار ساده می کنند. حتی می توانید به دلخواه خود از میکروفون های اکسترنال نیز استفاده کنید. مدل های متفاوت رکوردرها دارای ورودی های متفاوتی نیز هستند: XLR ، minijack و غیره. حتی بعضی از مدل ها برای میکروفون های کاندنسر دارای فانتوم پاور نیز هستند. همچنین می توانید لاین های گیتار، بیس، کیبورد و غیره را به ورودی های لاین روی این رکوردرها متصل کنید. رکوردرهای دستی، ضبط را به هنگام تمرین های گروهی، اجراها و یا یک آهنگ جدید بسیار آسان نموده است.

راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

عمر باتری

بهترین نکته مثبتی که این رکوردها دارند این است که می توانید به راحتی آنها را هرجا که می خواهید ببرید. چرا که همه آنها می توانند باتری را از سه ساعت تا 20 ساعت، بسته به مدلی که انتخاب می کنید، نگه دارند. اکثر این رکوردرها از باتری های AA alkaline استفاده می کنند و همچنین می توانند باتری های شارژی نیز داشته باشند.

راهنمای خرید رکوردر صدا پرتابل

انتقال فایل های صوتی به کامپیوتر

بعد از ضبط می توانید به سادگی فایل های صوتی را از رکوردر به کامپیوتر منتقل کنید تا هم فضا را حفظ کنید و هم روی ترک ها کار کنید. رکوردر را به پورت USB کامپیوتر وصل کنید، آنگاه فایل ها روی دسکتاپ نمایان می شوند.

ظرفیت حافظه

حتما مطمئن شوید که رکوردری که انتخاب می کنید دارای حافظه کافی برای پاسخگویی به پروژه های شما باشد. هر مدل، محدودیت و ماکسیمم مقادیر مخصوص به خود را دارد، از 1 گیگ گرفته تا 128 گیگ.

میکروفون های اینترنال و اکسترنال

به منظور حمل آسان و استفاده راحتتر بهتر است از رکوردری استفاده کنید که خود دارای میکروفون می باشد. اما اگر ترجیح می دهید از میکروفون های خودتان استفاده کنید، مطمئن شوید که رکوردری که تهیه می کنید دارای فانتوم پاور و درگاه های اتصال مورد نیاز باشد.

عمر و نوع باتری

طول عمر شارژ باتری در همه مدل های رکوردرهای دستی محدود است. لذا سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که باتریش به سادگی شارژ می شود یا تعویض می گردد.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران