خانه بررسی و مقایسه معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

توسط داور ملودی
817 بازدید
معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

 معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

Breedlove Organic Signature Companion

در حالی که هر کدام از گیتارهای موجود در این لیست ویژگی های منحصر به فردی دارند، گیتار اکوستیک Breedlove Organic Signature Companion واقعاً متمایز است. این گیتار آکوستیک با قابلیت حمل بالا، از چوبهای تنومند جداگانه ای که هر کدام دارای گواهینامه FSC (شورای نظارت بر جنگل) هستند، ساخته شده است و هیچ برش واضحی در آن دیده نمی شود. صفحه های پشتی و کناری این گیتار از جنس چوب ماهون آفریقایی و صفحه بالایی آن از چوب صنوبر اروپایی ساخته شده که میدرنج و low end فوق العاده ای را به هر نت می دهد. شما فقط با صدای این گیتار آکوستیک غافلگیر نخواهید شد بلکه طرح چوب های به کار رفته در این گیتار نیز شما را مسحور خود می کند. در کل چوب ماهون آفریقایی یک الگوی قهوه ای تیره داشته و صنوبر اروپایی دارای رنگ زرد و کلاسیکی است که یادآور جنگل هایی می باشد که از آنجا نشأت می گیرد. وسایل الکترونیکی Breedlove Natural Sound و یک پیکاپ زیر saddle به شما این امکان را می دهند که فقط با وصل کردن این گیتار صدای زیبا و منحصر به فرد آن را به گوش مخاطبان خود برسانید.

Gretsch G9500 Jim Dandy Flat Top

گیتار آکوستیک Gretsch G9500 Jim Dandy Flat Top یک ساز با ابعادی بزرگ (مخصوص سالن های کنسرت) می باشد که باعث تعجب سایر افراد می شود. بسیاری از مردم با گیتار های آکوستیک parlor-size کوچک تر آشنایی ندارند. این گیتار با وجود 12 فرت، نسبت به اندازه خود از punch قدرتمندی برخودار است. گیتارJim Dandy  از چوب agathis ساخته شده و به همین دلیل صدای گرم و ملایمی دارد. این ساز به عنوان گیتار آکوستیکی عالی و مناسب برای ضبط شناخته شده و صدای یکپارچه و رسای آن به زیبایی از طریق میکروفون های ریبون و کاندنسر ضبط می شود. در نهایت چه با این ساز به دل جاده بزنید و چه به استودیو بروید، مطمئن باشید که سال ها از این گیتار محشر لذت خواهید برد.

 معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی
 معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

Ibanez Artwood AW54CE

گیتار Ibanez Artwood AW54CE یکی دیگر از گیتار های حیرت انگیز در لیست ما است که نوازندگان در تمام سطوح از آن لذت خواهند برد. در سری Artwood، آیبانز متریال ساخت را با دقت بالایی در همه ی نقاط این گیتار با هم ترکیب کرده است تا قابلیت نواختن با کیفیتی بی نظیر را که معمولاً در سازهایی با قیمت بسیار بالاتر یافت می شود، برای شما به ارمغان بیاورد. صفحات بالایی، پشتی و کناره های این گیتار از چوب  Okoume ساخته شده و نه تنها با صدای غنی، بلکه با نحوه ی اجرای خیره کننده خود شما را شگفت زده می کند. Okoume چوبی در آفریقای مرکزی است که به طور معمول رنگ قهوه ای روشن آن با افزایش سن تیره می شود. نقش بندی موجود در چوب Okoume از نقاط مستقیم به حالت موج دار و حتی بهم پیوسته در می آید که الگوی خیره کننده ای ایجاد می کند که هرگز قدیمی نخواهد شد. به لطف یک پیکاپ Fishman زیر saddle و یک پری آمپ Ibanez AEQ TP2، هر بار که ساز را به برق متصل می کنید، صدای فوق العاده و رسای این گیتار شما را میخکوب می کند.

Takamine GN93CE NEX Acoustic-Electric Guitar

طراحان کمپانی Takamine همیشه حرف اول را در بهبود بخشیدن به محصولات خود در بازار زده اند. گیتار الکتروآکوستیک GN93CE NEX نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گیتار آکوستیک با بدنه کوچک خود که به صورت contour برش خورده است از ظاهری فوق العاده برخوردار می باشد و به لطف بدنه ی کوچک و در عین حال قدرتمند، این ساز را برای نواختن در حالت ایستاده و نشسته بسیار راحت کرده است. همچنین مهار بند افسانه ای X Takamine با volume و projection باورنکردنی، این گیتار را برای اجرای در فضاهای آزاد و یا بسته ایده آل ساخته و یک cutaway عمیق به شما این امکان را می دهد تا برای رسیدن به مشکل ترین نت، با صفحه انگشت گذاری از جنس چوب rosewood، دسترسی آسانی داشته باشید. صفحه ی بالایی از جنس صنوبر و صفحه های پشتی و کناری با چوب گردوی سیاه ترکیب شده است تا low end محشری را برای شما به ارمغان آورد و هنگام اتصال به برق، یک پری آمپ داخلی TK 40D صدای صوتی فوق العاده ای را ارائه می دهد که در نهایت همراه با EQ 3-band داخلی ترکیب می شود.

 معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی
 معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

Taylor GS Mini-e Koa

هنگامی که به گیتار الکتروآکوستیک Taylor GS Mini-e Koa نگاه می کنید، ممکن است وسوسه شوید که آن را به عنوان یک اثر هنری روی دیوار خود آویزان کنید. اما اگر حتی یک آکورد را با این گیتار دلفریب بنوازید، دیگر آن را از خود جدا نخواهید کرد. این گیتار دارای یک صفحه ی بالایی از جنس چوب Koa بوده که شما را شگفت زده می کند. چوب کوآ منحصراً در جزایر هاوایی یافت شده و به دلیل رگه های چوبی راه راه، در رنگ های مختلف از قرمز تا قهوه ای و حتی تقریباً سفید، از ظاهری خیره کننده برخوردار می باشد. به عنوان یک چوب tonewood، این ساز صدای رسا و گرمی را تولید می کند و به عنوان یک نسخه کوچک تر از Grand Symphony، گیتار GS Mini برای حمل و نقل و سفر های طولانی بسیار ایده آل می باشد.

Guild D-240E

گیتار آکوستیک Guild D-240E از سری گیتارهایWesterly ، یک گیتار dreadnought و کلاسیک با پشتی قوس دار بوده که حتی با افزایش سن نیز بهتر می شود. صفحه بالایی این گیتار از جنس چوب صنوبر Sitka و صفحه های پشتی و کناری از چوب ماهون بوده که ترکیبی از  میدرنجی فوق العاده، punch قدرتمند و low-end محشری را برای شما به ارمغان می آورد. دسته ساز با نمایه نیمرخ C شکل و صفحه انگشت گذاری از جنس Indian rosewood قابلیت نوازندگی شما را به سطح جدیدی می رساند. کمپانی Guild برای افزایش طنین صدای گیتار، nut و saddle های این مدل را از جنس استخوان ساخته است. به لطف پشتی قوس دار این ساز، نوازندگی هم در حالت ایستاده و هم نشسته بسیار سبک و راحت می باشد. در نهایت با کمک سیستم پیکاپ هایAP-1، زمانی که این گیتار را به برق متصل کنید، صدایی رسا و گوش نوازی خواهید داشت.

 معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی
 معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

Luna Gypsy Mahogany 12-String

با خرید گیتار Luna Gypsy Mahogany سازی فوق العاده و مقرون به صرفه را بدست می آورید. این گیتار تماما از چوب ماهون ساخته شده است تا صدای فوق العاده ای را ارائه دهد. قسمت بالای چوب ماهون دارای یک سوراخ صوتی (soundhole) جذاب بوده و صفحه انگشت گذاری آن از جنس چوب گردوی سیاه همراه با منبت کاری مرواریدی می باشد که الهام بخش بسیاری از تولیدکنندگان این صنعت بوده است. طراحی 12 سیمی این گیتار به معنای صدای کوبنده و قدرتمند آن است که یادآور موسیقی محلی و کلاسیک دهه 60 می باشد.

Washburn Comfort G66SCE Spalt Maple

گیتار آکوستیک محشر دیگری است که با در نظر گرفتن حداکثر راحتی شما طراحی و ساخته شده است. این گیتار دارای یک بازو (elbow) ارگونومیک و از جنس چوب ماهون بوده که راحتی فوق العاده ای را به هنگام نواختن برای شما به ارمغان می آورد. این ساز منحصر به فرد و جمع و جور، صدایی با میدرنجی قوی را در اختیار شما قرار می دهد که تقریباً با هر گروه همنوازی (ensemble) میکس می شود. سیستم الکترونیکی Fishman Presys در این مدل، صداهای بی نظیر ساز شما را به گوش مخاطبانتان می رساند. برند Washburn از شروع کار خود در دهه 1880 در صنعت تولید گیتار فعالیت داشته و گیتار آکوستیک Comfort G66SCE Spalt Maple نیز نمونه دیگری از مهارت آن ها در ساخت گیتارهای آکوستیکی است که از نظر ظاهر و صدا در هر مکان و شرایطی می درخشند.

 معرفی ۸ گیتار آکوستیک عالی

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران