خانه راهنمای خرید بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟

بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟

توسط داور ملودی
833 بازدید
بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟

معرفی هشت مورد از بهترین گیتارهای مناسب برای سبک بلوز(Blues)

تقریباً با هر گیتاری می توان آهنگی در سبک بلوز نواخت ، اما کدام گیتار بهترین انتخاب خواهد بود؟ در طول دهه‌ها ، چندین سبک و مدل گیتار در ساختن به یاد ماندنی و آیکونیک ترین آهنگ های بلوز به کار رقته اند . در ادامه 8 گیتار ایده آل برای نواختن در سبک بلوز معرفی و بررسی شده اند .

 بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟

گیتار الکتریکی Epiphone Emily Wolfe Sheraton Stealth Semi-hollow Black Aged Gloss

گیتار Emily Wolfe Sheraton Stealth semi hollow نتیجه همکاری بین Emily Wolfe (نوازنده معروف بلوز) و کمپانی Epiphone می باشد . این هنرمند معاصر سال‌ها قبل از اینکه گیتاری به نام خودش بدست آورد ، یک گیتار Sheraton Stealth Semi-hollow می‌نواخت . Emily Wolfe درباره تجربه نواختن با این گیتار می‌گوید: «این گیتار مقرون بصرفه ترین و شبیه ترین مدل به گیتار B.B. King’s Lucille بود که توان خرید آن را در نوجوانی داشتم . Sheraton Stealth امضای او دارای یک شکل کلاسیک و نیمه توخالی بزرگ و دو پیکاپ humbucking است که بیس و ضرب های موجود در موزیک Emily را به زیبایی به گوش شنوده می رساند .

tweak ‌های سفارشی گیتار Stealth شامل یک پنل کنترل مینیمالیستی با دو دستگیره می باشد و حذف شدن pickguard کنترل بیشتری بر روی موقعیت pick فراهم کرده است . در کنار همه این ویژگی ها قطعات طلایی و روکش مشکی مات ، ظاهری زیبا و خیره کننده به این گیتار بخشیده است . این مدل با صدایی بی نظیر ، قابلیت اجرای استثنایی ، ویژگی‌های جسورانه و ظاهری دیوانه کننده ، با قیمتی عالی در دسترس شما قرار گرفته است .

گیتار Gretsch G9201 Honey Dipper Roundneck Metal Resonator

وقتی صحبت از بلوز آکوستیک به میان می‌آید ، Gretsch Honey Dipper یک راه عالی برای تجربه کردن این سبک از موسیقی می باشد ، به خصوص اگر قبلاً هرگز با گیتارهای رزوناتور آهنگی را ننواخته اید . رزوناتورها قدیمی تر از آمپلی فایر های الکتریکی هستند و دیافراگم رزوناتور گیتار Honey Dipper مانند یک آمپلی فایر آنالوگ ، بدون هیچ گونه برق یا کابل عمل می کند . به جای یک سوراخ صوتی معمولی ، دیافراگم های رزوناتور از جنس فلز می باشند و به گونه‌ای طراحی و ساخته شده اند که صدا را مانند سازهای برنجی و یا woodwind منعکس می کنند .

دیافراگم Honey Dipper به هدایت و تقویت صدا کمک می کند و همچنین به طور قابل توجهی بر صدای این گیتار تأثیر می گذارد. با وجود دیافراگم فلزی به همراه بدنه ایی از جنس برنجی ، گیتار Honey Dipper دارای صدایی دلنشین و گوش نواز با مقدار زیادی sustain ، twang و ریورب می باشد . برای راحتی و عملکرد بیشتر ، این گیتار از تیونرهای برند Grover ، صفحه انگشت گذاری (fingerboard) ساخته شده از چوب پاداوک و گردنی از جنس چوب ماهون است که برای بسیاری از نوازندگان گیتارهای آکوستیک شناخته شده می باشد . گیتارHoney Dipper یک انتخاب عالی برای سبک های موسیقی دلتا بلوز(Delta blues) ، بلوگراس(bluegrass) و کانتری بوده ، اما داشتن آن در اطراف خانه یا استودیو منظره ایی زیبا و نوستالژیک به محیط اطرافتان می افزاید .

 بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟
 بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟

گیتار Fender Vintera ’50s Stratocaster Modified

اریک کلاپتون، استیوی ری وان، جان مایر و جیمی هندریکس همگی چندین دهه از این گیتار پرچمدار Fender برای خلق آثاری زیبا در سبک بلوز برای نسل های خود استفاده کرده اند . اگر می‌خواهید ویژگی‌های قدیمی و تن Fender با چند بروزرسانی کوچک داشته باشید ، Fender Vintera 150s Stratocaster Modified قطعا ارزش خریدن را دارد . سری Vintera ادای احترام به گذشته است ، که در مورد این گیتار، به معنای مشخصات گیتار Strat دهه 50 ، گردنی فوق العاده ، tremolo همگام شده ، تیونرهای وینتیج ، ناب های کنترلی کلاسیک ، و رنگ sunburst مشهور با جلای بی نظیر کمپانی Fender می باشد . به لطف سه پیکاپ 56 طراحی شده توسط مهندسان ارشد فندر ، گیتار Vintera ’50s Stratocaster Modified به همان اندازه که کلاسیک به نظر میرسد از صدایی وینتیج نیز برخوردار می باشد .

اما چند ویژگی کلیدی و مدرن این مدل را بیش از یک بازآفرینی از گیتارهای دهه 50 کرده است . گردن ظریف C شکل باعث شده که نواختن lick ها (الگویی از نت ها ) در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد و این گیتار از قابلیت اجرای بالایی برخوردار باشد . با وجود switch mod داخلی S-1 ، پیکاپ های گیتار Vintera ’50s Stratocaster از تطبیق پذیری بالایی بهره برده اند . می‌توانید از هر سه پیکاپ به ‌طور همزمان استفاده کنید یا پیکاپ گردن را با bridge ترکیب کرده تا در مجموع هفت پیکاپ منحصربه‌فرد داشته باشید . وجود چنین ویژگی های محشری به این معنی است که با خریدن گیتار Fender Vintera 150s Stratocaster Modified می توانید از ساختن بهترین آهنگ ها در سبک بلوز اطمینان حاصل کنید .

گیتار الکتریکی Gibson Les Paul Classic

گیتار Gibson Les Paul نقش بزرگی در ساخت و تولید یه یادماندنی ترین ترک ها و موزیک های بهترین آرتیست های دهه 60 از جمله کارهای اریک کلاپتون ، جیمی پیج ، جف بک ، رولینگ استونز و … بازی کرده است . قبل از اینکه گیتار Les Paul به یکی از محبوب ترین سازهای راک اند رول تبدیل شود ، در اوایل دهه 60 با استقبال چندانی رو به رو نشد و کمپانی Gibson تولید Les Paul را به طور کامل در سال 1961 متوقف کرد . اما گیتار Les Paul به آرامی به سازی وینتیج تبدیل شد و توجه بسیاری از نوازنده های سبک راک‌ – بلوز که دیوانه پیکاپ‌های humbucking قدرتمند این مدل شدند را به خود جلب کرد . بدنه گیتار Les Paul از جنس ماهون و cap این گیتار از چوب افرا ساخته شده که از نظر ظاهر و طراحی بر خلاف اکثر گیتارهای الکتریکی دهه 50 و اوایل دهه 60 بود . تن (tone) این گیتار مانند ظاهرش کاملا با گیتارهای هم دوره خود متفاوت است ، صدای گیتار Les Paul خاص تر ، جذاب تر و اصطلاحا اسرارآمیزتر از گیتارهای متداول‌ دهه 60 بود که آن را برای هنرمندان جوانی که به دنبال بلندترین و قوی ترین صدا بودند ، ایده آل می‌کرد . بعد از موفقیت بسیاری از ترک ها و آهنگ های منتشر شده در دهه 60 که با کمک گیتار Les Paul ساخته شده بودند ، کمپانی Gibson خط تولید گیتار Les Paul را در سال 1968 دوباره به راه انداخت و از آن زمان تا الان تولید آن ادامه دارد .

اگر به دنبال افزایش قدرت تن های (tone) خود هستید و می خواهید sustain طولانی داشته باشید که برای تقویت کردن ریف های آکوردال و تکنیک picking مناسب باشد ، Les Paul بهترین گزینه برای شماست . البته باید به این نکته اشاره کرد که گیتار Les Pauls جزء گیتارهای سنگین وزن محسوب می شود و در نتیجه برای استفاده های طولانی مدت و مخصوصا برای روی استیج چندان مناسب نیست . اما، اگر وزن نسبتا بالای این گیتار شما را دو دل کرده است ، باید خاطر نشان کنیم که داشتن حداقل یک Les Paul برای هر استودیویی ضروری است . وقتی صدای این گیتار با گیتارهای دیگر ترکیب می‌شود ، صدای که به گوش می رسد شنونده را میخکوب می کند.

 بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟
 بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟

گیتار الکتریکی Reverend Greg Koch Signature Gristlemaster Solidbody 3-tone Burst

Greg Koch (گیتاریست معروف سبک راک -بلوز) با کمپانی های معروفی از جمله Martin ، Fishman Electronics و Reverend همکاری کرده است . برند Reverend Guitars شریک مناسبی برای Koch و سایر نوازندگان بلوز است . به گفته مدیر عامل این شرکت Ken Haas ، این برند نام خود را مستقیماً از اصطلاح عامیانه محلی برای نوازندگان گیتار قدیمی و باتجربه بلوز گرفته است . نوازندگان گیتاریست در سال‌های اولیه تأسیس شرکت به عنوان یک استارت‌آپ در گاراژ ، عادت کردند که برای تعمیر گیتار خود به Reverend مراجعه کنند .

نتیجه همکاری برند Reverend با Greg Koch واقعا بی نظیر می باشد . گیتار Gristlemaster به طرز استادانه ایی حس و صدای یک گیتار T-style را به تصویر می کشد اما در عین حال چند ویژگی این مدل بهبود یافته است . گیتار Gristlemaster دارای بدنه ایی که از چوب korina می باشد که ابعاد یک گیتار T-style با وزنی کمتر و صدایی بهتر را به نمایش می گذارد . و همچنین در داخل این گیتار دو پیکاپ single-coil اکتیو با طراحی Koch و ساخته شده توسط کمپانی Fishman Electronics وجود دارد . قطعات الکترونیکی اکتیو صدایی واضح و پرقدرت را به گوش شما می رسانند که به آسانی حتی در یک آمپ بدون تحریف ، بدون پدال یا gain ، breakup های بی نظیری را به ارمغان می آورد . این پیکاپ ها همچنین دارای دو صدا هستند که از طریق یک دکمه هوشمند قابل دسترسی می باشند .
در نهایت ، Greg Koch Gristlemaster دارای مجموعه‌ای از ویژگی های Reverend مانند گردنی از چوب افرا ، bridge Wilkinson فوق‌العاده پایدار و تیونرهای pin-lock می باشد .

گیتار الکتریکی Heritage Standard H-535

Heritage Standard H 535 یک گیتار semi-hollow فوق العاده است که رویای هر گیتاریست سنت گرایی می باشد . گیتار H-535 با استفاده از تکنیک‌های سنتی چوب‌کاری و صنایع دستی بی‌نظیر ساخته شده که به خوبی نشان داده که چرا نام این گیتار Heritage(میراث) شده است . H 535 گیتاری پردوام و مقاوم بوده که صدایی روح نواز را به گوش شنوده می رساند و در عین حال به نگهداری خاصی احتیاج ندارد . مانند گیتار Lucille (گیتار مورد علاقه خواننده مشهور (B. B. King، گیتارH 535 دارای بدنه ایی ساخته شده از چوب افرا ، گردنی از جنس ماهون و صفحه انگشت گذاری (fingerboard) از چوب rosewood می باشد .

دو هومباکر 59 مدل PAF قدرت و تونال زیادی را در اختیار شما قرار می دهند . این هامبوکرها بارها و بارها امتحان خود را پس داده ، به همین دلیل است که از آنها در چندین گیتار نامبرده در این لیست استفاده شده است . با استفاده از هامبوکر bridge این امکان را دارید که بهترین صدای ممکنه را خلق کنید . هریتیج H 535 تنها گیتاری است که بر اساس تجهیزات کارخانه ای ساخته شده که چندین دهه گیتارهای قابل تحسین تولید کرده است .

 بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟
 بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟

گیتار Guild Starfire IV (Emerald Green)

گیتارStarfire IV شباهت های بسیاری با گیتار H 535 دارد ، اما در عین حال با وجود قیمت متمایز و ویژگی های چشمگیر ، گیتاری کاملا متفاوت می باشد . گیتار Starfire IV از حس و ظاهری مشابه به گیتارهای تولید شده در دهه 60 میلادی برخوردارست . از نظر اندازه ، Starfire IV در بین بزرگترین گیتارهای این لیست قرار داشته ، اما فوق العاده سبک است ( وزن آن در حدود 3 کیلوگرم است). نواختن با این گیتار چه در حالت نشسته و چه ایستاده بسیار آسان می باشد .

شاید بتوان گفت که علت صدای منحصر به فرد گیتار Starfire ، وجود پیکاپ های Little Buckerبه کار رفته در این محصول می باشد . پیکاپ های little bucker که بارها و بارها امتحان خود را پس داده اند و متاسفانه هنوز هم دست کم گرفته می شوند به عنوان جایگزینی برای پیکاپ های single-coil اولین بار در سال 1962 معرفی شدند . پیکاپ های Little Bucker از پیکاپ های هامبوکر با سایز بزرگتر دارای صدای زیر(treble ) قوی تر و در مقایسه با پیکاپ های single-coil از صدای با کیفیت تری برخوردار می باشند . اگر با نواختن گیتارهای قدیمی کمی مشکل دارید، گیتار Starfire IV مطمئنا انتخاب فوق العاده ایی خواهد بود .

گیتارD’Angelico Excel Mini DC

تنها کافیست به صفحه اینستاگرام برند D’Angelico نگاهی انداخته تا ده‌ها نوازنده ی سبک بلو را ببینید که با این گیتار چه شاهکارهایی را می نوازند . گیتار Excel Mini DC با اینکه از بدنه ایی بسیار کوچکی برخوردار است ، اما از نظر عملکرد با رقبای خود تفاوتی ندارد . این گیتار برای نوازندگان کم سن و سال و کسانی که دستان نسبتا کوچکی دارند ، عالی می باشد . با اینکه بدنه نیمه تو خالی گیتار Excel DC (که از چوب افرا ساخته شده و هامبوکرهای Seymour Duncan ’59 PAF-style در آن به کار رفته ) از سایز جمع و جور تری بهره برده ، اما از نظر صدا و تن ، این گیتار از مدل های سایز بزرگتر چیزی کم نداشته و صدایی پرقدرت و دلنشین را به گوش شما می رساند .

عادت کردن به گیتار های نیمه تو خالی نیاز یه زمان دارد . اما پس از کمی تمرین کردن با این گیتار ، نواختن با Excel Mini DC تبدیل به تجربه ایی فراموش نشدنی می شود . هنگام نوازندگی ، این گیتار بیشتر شبیه عضوی از بدن شما می باشد تا باری به دور گردنتان . به طور خلاصه ، این گیتار نیمه توخالی متعلق به کمپانی D’Angelico از صدای باورنکردنی برخوردارست که در برخورد اول همه را شگفت زده می کند .

مطمئنا بهترین روش برای خرید آلات موسیقی و هر چیزی دیگری بررسی و مقایسه گزینه های مختلف می باشد . در سبک بلوز ، احساس و ریتم جزء اصول اساسی بوده و از اهمیت بالایی برخوردارند و داشتن یک گیتار عالی ، بهترین راه برای رسیدن به این ویژگی ها می باشد . در داورملودی ، اولویت اول ما ، کمک به شما برای یافتن ابزاری است که تمام نیازهای شما را برآورده کند و به شکوفایی استعدادهای شما نیز کمک کند . برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از کارشناسان فروش ما می توانید با شماره 02162036 تماس بگیرید .

 بهترین گیتارهای مناسب سبک بلوز(Blues) کدامند؟

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران