خانه بررسی و مقایسه بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

توسط داور ملودی
534 بازدید
بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

معرفی هفت مورد از بهترین هدفون های پشت باز

در حالی که اکثر هدفون ها دارای ایزوله سازی و یا پاسخ بیس بی نظیری هستند ، هدفون های پشت باز برای ارائه تجربه شنوایی واضح ، منحصر به فرد می باشند . اگر خواهان دستیابی به صدایی فلت و یا طبیعی هستید ، هدفون های باز و نیمه باز انتخابی ایده آل خواهند بود. در این مقاله نگاهی می اندازیم به هفت مورد از بهترین هدفون های پشت باز موجود در بازار.

 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

تفاوت هدفون پشت بسته و هدفون پشت باز در چیست؟

درایورهای صوتی در هدفون های پشت بسته ، کاملا عایق شده‌اند . این طراحی دارای دو مزیت می باشد : افزایش پاسخ بیس و ایزوله سازی صدا. با استفاده از هدفون های پشت بسته ، صدای مرجع در فضای هدفون محفوظ بوده و سر و صدای محیط ، مانند نویز وسایل نقلیه و مکالمه افراد ، تحت هر شرایطی شنیده نخواهند شد. نقطه ضعف هدفون های پشت بسته این است که آنها می توانند صدایی با قدرت بسیار بالا تولید کنند که برای برخی غیرطبیعی به گوش می رسد; از طرف دیگر هدفون های پشت بسته به دلیل طراحی خاص خود ، احساس ناراحت کننده ایی را برای شنوده ایجاد می کنند که علت آن نیز عدم جریان هوا و حبس شدن هوا درون گوش ها می باشد .

گزینه جایگزین برای رفع مشکلات ذکر شده ، هدفون های پشت باز می باشند . هدفون های پشت باز صدایی واقعی و طبیعی را برای شما به ارمغان می آورند . بر خلاف انواع هدفون های پشت بسته ، درایور های هدفون های باز کاملا عایق بندی نشده اند . در نتیجه ، این ویژگی اغلب به صدایی با بیس طبیعی تر می انجامد و جزییات صدا را بهتر نشان می دهد . تنها مشکل هدفون های باز ایزوله سازی کمتر صدا است . در این نوع هدفون ها نه تنها نویز محیط شنیده می شود بلکه صدایی که درحال گوش دادن به آن هستید به محیط اطراف نشت می کند . مطمئن باشید با گوش دادن به موسیقی با هدفون های باز ، اطرافیانتان را دیوانه خواهید کرد .

تفاوت بین هدفون های پشت بسته و باز، مانند تفاوت بین بدنه ی گیتارهای بسته و باز است . به طور کلی بدنه های بسته باعث افزایش رزونانس های بیس و ایزولاسیون پشت بدنه می شوند ، در حالی که بدنه گیتارهای پشت باز تمایل به صدایی بازتر داشته و جزییات صدا را به خوبی به گوش شما می رسانند .
هدفون های نیمه باز از نظر تفاوت و شباهت بین هدفون های پشت بسته و باز قرار گرفته اند ، یعنی هم دارای ایزولاسیون بالایی مانند هدفون های پشت بسته هستند و هم از پاسخ طبیعی هدفون های پشت باز برخوردارند .

کاربرد هدفون های پشت باز

ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه تفاوت های بین هدفون های پشت بسته و باز شوید . مانند اکثر مسایل مربوط به صنعت صدا ، این ویژگی ها تنها از راه شنیدن قابل درک خواهند بود . در ادامه به چندین مورد اشاره کرده ایم که هدفون های باز و یا نیمه باز برای چه موقعیت هایی مناسب هستند .

مناسب برای استفاده خانگی

از راک گرفته تا کلاسیک ، چه اجرای استودیویی و چه اجرای زنده ، هدفون های پشت باز می توانند صدا را با همان کیفیت اصلی در اختیار شما قرار دهند . در بهترین میکس های استریو شنونده میتواند مکان صداها را ردیابی کند به گونه ای که انگار نوازنده در مقابل شما بر روی صحنه در حال نواختن است .

میکسینگ و مسترینگ استودیویی

اگر به دنبال فِلَت ترین پاسخ و بهترین صدا در سایر سیستم های صوتی هستید هدفون های پشت باز انتخاب ایده آل خواهند بود .

 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

مانیتورینگ صدا در گروه نوازی

هنگام نوازندگی به صورت گروهی به دلیل وجود نویز، سر و صدای محیط و صدای دیگر سازهای اطراف ، برای درست شنیدن صدای ساز خود مجبور به زیاد کردن ولوم صدا می شوید که سلامتی گوشتان را به خطر می اندازد . برای این منظور در این موارد بهتر است از هدفون های پشت بسته و یا هدفون های ایزوله استفاده کنید .

نامناسب برای ضبط صدا در استودیو

به دلیل باز بودن هدفون و نشتی صدای محیط و سازهای اطراف و تداخل آن با صدای درحال پخش و یا نشت صدای در حال پخش از هدفون و دریافت آن توسط میکروفون ، در tracking صدا با مشکل مواجه می شوید . در این شرایط ، انتخاب هدفون های پشت باز گزینه مطلوبی نخواهد بود .

 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

گوش دادن به موسیقی به صورت روزمره

اگر در حال پیاده روی هستید و یا در حال قدم زدن تا محل کار خود ، هدفون های پشت باز به دلیل نشت نویز محیطی به داخل هدفون باعث می شنود تا از محیط اطراف آگاه باشید و شما را متوجه خطرات احتمالی مانند بوق ماشین ها و یا نزدیک شدن به دوچرخه سواران می کنند . اما اگر در حال مسافرت با قطار باشید و به موسیقی گوش دهید ، همین ویژگی مفید می تواند در اینجا ناخوشاید باشد ، زیرا سر و صدای محیطی را با موسیقی در حال پخش ترکیب می شود و این اتفاق قطعا برای شنونده خوشایند نخواهد بود .
در ادامه 7 مورد از بهترین و پرفروش ترین هدفون های پشت باز معرفی شده اند .

هدفون نیمه باز AKG K240 Studio

کمپانی AKG یکی از پرچمداران دیرینه‌ در صنعت هدفون های نیمه باز بوده که اکنون K240 Studio را با نازلترین قیمت به بازار عرضه کرده است . اجازه ندهید که قیمت پایین این محصول شما را گمراه کند . این هدفون همیشه در لیست محصولات زیر 100 دلار قرار داشته اما کاربران زیادی به دلیل راحتی و صدای محشر ، به طور مداوم از این هدفون استقبال می کنند . با توجه به قیمت مقرون بصرفه و کیفیت بی نظیر ، این هدفون ها برای هدیه دادن نیز عالی هستند .

 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟
 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

هدفون نیمه باز Beyerdynamic DT 880 Pro

ویژگی هایی مانند گوشی های بزرگ با پوشش مخملی و همچنین پاسخ فرکانسی خفن ، باعث می شوند تا هدفون DT 880 Pro گوش دادن به موزیک را به تجربه ایی فراموش نشدنی برای شما تبدیل کند . این هدفون برای استفاده طولانی مدت در استودیو و یا برای لذت بردن از موسیقی و فیلم در خانه بسیار ایده آل می باشد . این هدفون با داشتن درایورهای 45 میلیمتری با محدوده فرکانسی 5Hz–35kHz ، به راحتی می تواند قوی ترین بیس ها و گوش نواز ترین صوت ها با فرکانس های بالا را به گوش شما برساند . کابل این هدفون مانند مدل DT 990 Pros قابل تعویض نیست که این ویژگی برای هدفون ها یک ضعف به حساب می آید اما این موضوع باعث نخواهد شد که از خرید این محصول منصرف شوید .

هدفون پشت باز Beyerdynamic DT 990 Pro

کسانی که به دنبال پاسخ فرکانسی هدفون های پشت باز هستند ، هدفون پشت باز DT 990 قطعا انتخابی چشمگیر می باشد. هدفون DT 990 برای سال ها یکی از بهترین و محبوب ترین هدفون های پشت باز موجود در بازار بوده است . آهنگسازان ، نوازندگان ، مهندسان موسیقی و حتی تازه کارها در صنعت موزیک در سراسر دنیا از کیفیت و عملکرد این هدفون نهایت رضایت را داشتند . با توجه به قیمت مناسب و موجود بودن قطعات یدکی این محصول ، لازم نیست خیلی نگران مراقبت زیاد از این هدفون در مکان ها و موقعیت های مختلف باشید .

 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟
 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

هدفون نیمه باز AKG K240 MKII

یکی از پرفروش ترین هدفون های برند AKG ، هدفون نیمه باز AKG K240 MKII می باشد . خبر خوب این است که AKG بر اساس بازخورد کاربران ، این مدل را به روزرسانی کرده و ویژگی هایی از قبیل گوشی های نرم ، مخملی و ضد عرق (گوشی های مدل قبلی از جنس چرم بوده است ) و یک کابل فنری جدا شونده (در کنار یک کابل صاف) به این هدفون اضافه کرده است . جدا از تغییرات ظاهری این هدفون مانند رنگ آبی در کنار رنگ مشکی که جلوه ایی زیبا و چشم نوازی را به این محصول بخشیده ، همان درایورها ، پاسخ فرکانسی ، هدبند قابل تنظیم و باقی مشخصات موجود در سری پیشین ، در اختیار شما قرار می گیرد .

هدفون پشت باز Neumann NDH 30

این هدفون ساخته شده تا به تهیه کنندگان موزیک و مهندسان موسیقی در شناسایی جزئیات میکس ها به خصوص در مراحل پایانی ساخت میکس کمک کند . هدفون‌های پشت باز NDH 30 اختصاصا برای میکس و مسترینگ طراحی و تولید شده اند . به لطف پد های نرم و لطیف به کار رفته در این هدفون ، استفاده طولانی مدت از این محصول گوش های شما آزار نخواهد داد. به علاوه ، هدفون NDH 30 دارای کابل جداشدنی با آداپتور 1/4 اینچی می باشد که برای حمل ونقل آسانتر ، جمع می شود . هدفون NDH 30 به علت طراحی پشت باز خود ، سطح قابل توجهی از دقت صوتی در اختیار شما قرار داده که این مدل را به انتخابی عالی برای تولیدکنندگان، متخصصان پخش و مهندسین میکس و مسترینگ تبدیل کرده است .

 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟
 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

هدفون پشت باز Shure SRH1840

این هدفون به طور رسمی توسط کمپانی Shure به عنوان هدفون مسترینگ به بازار عرضه شده ، مطمئنا SRH1840 دارای ویژگی های مهمی مانند ارائه صدایی دقیق و باز تولید فرکانس ها بوده که این مدل را برای رکورد ، میکس و مسترینگ بسیار ایده آل کرده است. اما آنچه مارکتینگ و تبلیغات به شما نمی گویند این موضوع است که گوش دادن به صدای این هدفون ، تجربه ایی فراموش نشدنی می باشد . earcup ها و هدبند به شکلی طراحی شده اند که حتی در استفاده های طولانی مدت هم راحتی و آسایشی بی نظیر را برای شما به ارمغان می آوردند . با وجود درایورهای 40 میلیمتری از جنس نئودیوم با وزنی سبک ، هدفون SRH1840 تبدیل به هدفونی پرفروش و محبوب در سراسر جهان شده است .

هدفون پشت باز Beyerdynamic DT 1990 Pro

گل سر سبد هدفون های پشت باز Beyerdynamic هدفون بیرداینامیک DT 1990 Pro می باشد . این هدفون دارای درایورهای نئودیوم 45 میلی متری ساخته شده توسط کمپانی Beyerdynamic می باشد ، که به راحتی قابلیت تولید فرکانس های ۵ هرتز به بالا را دارند . این ویژگی هدفون DT 1990 Pro را به گزینه ای مناسب برای کسانی تبدیل کرده که کار میکس ، آهنگسازی و حتی کارهای مسترینگ خود را دور از استودیو شخصی و بلندگوهای استودیویی انجام می دهند . درایورهای این هدفون حتی قبل از تست آزمایشی (burn-in period)، از صدایی با کیفیت و طبیعی برخوردار بودند . هدفون DT 1990 Pro با بسته بندی لوکس و در عین حال مقاوم به همراه 2 کابل محشر به بازار عرضه شده است .

 بهترین هدفون های پشت باز کدامند؟

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران