خانه بررسی و مقایسه معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای

معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای

توسط داور ملودی
540 بازدید
۹ گیتار جذاب و حرفه ای

۹ گیتار جذاب و حرفه‌ای

همه گیتاریست‌ها در سراسر دنیا عاشق تماشای عکس‌های گیتارهای جذاب و خیره کننده روی اینترنت هستند. حال فرقی نمی‌کند که صفحه یکی از کمپانی‌های سازنده را در اینستاگرام دنبال می‌کنند و یا مقاله‌هایی همچون از این قبیل را می‌خوانند. در هر حال آنها شیفته گیتارهای زیبا با ظاهری دلفریب هستند. این یک امری طبیعی است که ظاهر گیتار، یک المان اساسی در میزان فروش آن است. حال این ظاهر زیبا می‌تواند ازچوبی که در ساخت بدنه گیتار به کار برده شده حاصل شود و یا از رنگی که دارد. به هرحال المان زیبایی گاه می‌تواند چنان تاثیر گذار باشد که خود شما قید ویژگی‌های دیگر همچون سیم‌ها و غیره را بزنید و بدون وقفه گزینه خرید را روی سایت مربوطه انتخاب کنید.
همه ما روزانه شاهد عرضه تعداد زیادی گیتار بسیار جذاب به داخل بازار هستیم. همین موضوع ما را به فکر تهیه لیستی از جذاب ترین گیتارهای موجود در بازار انداخت. چه یک آماتور مبتدی هستید و چه یک گیتاریست حرفه‌ای، این گیتارها می‌توانند به راحتی شما را به سمت خود جذب کنند.

 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای

PRS Santana Retro 10-Top

جذابیت این گیتار الکتریک و زیبایی ظاهری آن هیچ نیازی به تعریف و تمجید ندارد و خود به قدر کافی می‌تواند دلربایی کند. رنگ آمیزی و طرح روی بدنه این گیتار که به زیبایی روی سطح چوبی آن را پوشانده، به طور کاملا هوشمندانه و البته ماهرانه‌ای صورت گرفته است. مدل تراش‌ کاری‌های داخلی بدنه، کف گیتار، شکل headstock و محل قرار گیری Nut در این ورژن نیز همچون گیتارهای کلاسیک سری Santana انتخاب و پیکر بندی شده است.

Fender ’65 Deluxe Reverb

Spector USA NS-5XL

بدنه این گیتار فوق العاده جذاب که از چوب افرا ساخته شده، با ترکیبی بسیار زیبا از رنگ‌های زنده و گیرا پوشانده شده است و چنان ظاهر فریبنده و جذابی پیدا کرده که زیر نور استیج چشم‌ها را به سمت خود خیره نگه می‌دارد. تقریبا می‌توان گفت هیچ اختلاف نظری بر روی بریج طلایی رنگی که روی بدنه گیتار تعبیه شده وجود ندارد. انتخاب این رنگ درخشان در میان رنگ آمیزی زیبای بدنه چنان ترکیب معرکه‌ای ایجاد کرده که هر سلیقه‌ای را محو خود می‌کند. البته که این گیتار خوش دست صدای بسیار فوق العاده‌ای هم دارد، اما مطمئن باشید از زمانی که ساز را در دست می‌گیرید بیشتر می‌خواهید از حجم زیبایی آن عکس بگیرید تا به کیفیت صدای آن دقت کنید.

 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای
 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای

Lakland USA 44-60

بر خلاف بعضی از گیتارهایی که در همین لیست آمده‌اند و دارای بدنه‌ای رنگارنگ می‌باشند، گیتار بیس Lakland USA 44-60 ظاهر کاملا ساده و در عین حال بسیار جذابی دارد. بدنه این گیتار از چوب درخت کوا (Koa) ساخته شده است. بریج بیضی شکل و ناب‌های J Bass-style تعبیه شده روی بدنه، از المان‌هایی هستند که ظرافت و مینیمال بودن طراحی گیتار را به نمایش می‌گذارند. اگر به جزئیات طراحی ظاهری این ساز دقت کنید، مطمئنا دات‌های چوبی تعبیه شده بر fretboard خوشرنگ، نگاه شما را به خود جذب می‌کند. در عین سادگی،‌ همین تفاوت جزئی میان رنگ rosewood روی fretboard و رنگ خالص و طبیعی چوب کوا، هارمونی دلنشینی ایجاد می‌کند که چشم برداشتن از روی گیتار را سخت‌ می‌کند.

Taylor Presentation Series PS14ce

کمپانی Taylor گیتار PS14ce را که خود جزئی از سری گیتارهای Presentation Series است طوری طراحی کرده تا بتواند به خوبی همه رقیبان خود را کنار بگذارد. پشت و کناره‌های بدنه این گیتار از جنس چوب درخت آبنوس می‌باشد که با روغن ماساکار جلا داده شده و براق است. رویه گیتار نیز از جنس چوب درخت صنوبر است که در نتیجه چنین ترکیبی، ظاهر ساز همانقدر فوق العاده شده که صدایش فوق العاده به گوش می‌رسد. مهمترین المان در ظاهر این ساز که به خوبی وجه تمایز PS14ce از دیگر سازهای مشابه به شمار می‌رود، طراحی و منبت کاری به سبک Nouveau است که روی fretboard، headstock و بریج خودنمایی می‌کند. ظرافت طراحی بدنه این گیتار به قدری بالاست که حتی آرم ست (armset) کناری ساز هم از جنس چوب درخت صنوبر می‌باشد. همه گیتارهای کمپانی Taylor از کیفیت صدای عالی و با کیفیتی برخوردار هستند، اما سری گیتارهای Presentation Series از همین کمپانی با ظاهر بسیار جذابی که دارند به مراتب قدرت جذب بیشتری پیدا کرده‌اند.

 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای
 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای

Ibanez J Custom RG8570Z

با وجود اینکه گیتار Ibanez RG در استایل گیتارهای نئونی دهه 80 طراحی شده است، همچنان هر سلیقه مدرنی را نیز شیفته خود می‌کند. ظاهری کلاسیک،‌ شیک و در عین حال کاملا دلربا از ویژگی بارز این ساز می‌باشد. مطمئنا شما نیز فقط با یک نگاه به Ibanez RG محو تماشای طرح‌های بسیار ظریف روی بدنه چوبی این گیتار که از جنس درخت آفرقایی ماهون است و کنده کاری فوق العاده زیبا fretboard براق می‌شوید.

ESP USA TE-II HT Quilted Maple

مسلما وصف زیبایی گیتار ESP USA TE-II HT در کلمات نمی‌گنجد. حتی عکس نیز قدرت انتقال این حجم از جذابیت را به چشمان بیننده ندارد. بدنه گیتار به طور کاملا دلربایی با رنگ سبز زمردی پوشیده شده و با طرح‌های ظریفی که در میان این رنگ‌ها آمده، گیتار زیر نور استیج کاملا سه بعدی و یونیک به نظر می‌آید. طرح‌هایی که روی بدنه موجود است شما را یاد امواج و یا هاله‌هایی درهم از دود میندازد و با نگاه کردن به آن قطعا گذر زمان را فراموش می‌کنید و محو زیبایی ترکیب رنگی بدنه می‌شوید. حتی با اینکه معمولا قطعه‌ای طلایی رنگ روی یک گیتار چندان قابل پسند نیست، اما هیچ رنگ دیگری جز طلایی که برای بریج در نظر گرفته شده برازنده این ساز نمی بود.

 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای
 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای

Relish Mary One

به طور کلی در تعریف و تمجید از گیتارهای کمپانیRelish صرف نظر از ویژگی‌های ظاهری آنها سخن زیاد است. اما اگر صرفا بخواهیم در مورد زیبایی‌های ظاهری این گیتارها نیز صحبت کنیم باز ممکن است در وصف آنها با محدودیت کلمه مواجه شویم. طراحان کمپانی Relish به جای اینکه در ساخت مدل Relish Mary One استایل بدنه را تغییر دهند، به طور هوشمندانه‌ای با استفاده از طرح‌های آلومینیومی، گیتارهای آفست دوران 60 میلادی را شبیه سازی کردند؛ اما با کاراکتری کاملا جدید و منحصر به فرد!

Gibson Custom 60th Anniversary 1960 Les Paul Standard V1 VOS

این گیتار ورژن آپدیت شده گیتارهای 1960 Les Paul می‌باشد که خود نسخه دوم از مدل 1959 Les Pauls بوده است. ظاهر کلاسیک و یونیک این گیتار باب میل هر سلیقه‌ای می‌باشد. ترکیب رنگی فوق العاده گیرا از دو رنگ زرد خورشیدی و سرخابی، جذابیت گیتار را چندین برابر کرده و یک تم وینتیج به ظاهر ساز بخشیده است. خلاصه مطلب آن که بدون نیاز به تعریف، گیتار Anniversary 1960 Les Paul Standard V1 VOS خود به تنهایی جاذب همه نگاه‌ها می‌باشد.

 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای
 معرفی ۹ گیتار جذاب و حرفه ای

EVH ’79 Bumblebee

از ناب کنترل ولوم صدا که روی بدنه این گیتار تعبیه شده گرفته تا نحوه ترکیب رنگ مشکی و زرد،‌ همگی باعث شده‌اند تا این ساز برای اجرا روی یک استیج راک اند رول بهترین گزینه باشد. نکته دیگری که به صورت اختصاصی ظاهر این گیتار یونیک را از سری‌های دیگر مجزا کرده، وجود تعدادی پیک است که در کنار هم و روی بدنه تعبیه شده‌اند. این گیتار بسیار زیبا به همراه کیس مخصوص ارائه می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت جذابیت ساز خود را همه جا با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران