خانه بررسی و مقایسه نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

توسط داور ملودی
517 بازدید
نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

ورک استیشن کرگ Korg Nautilus 73

کمپانی Korg در ورک استیشن NAUTILUS ، 9 موتور صدا قدرتمند را به کار گرفته که هر یک برای وظیفه مشخصی بهینه شده اند. این برند با معرفی ورک استیشن کرگ مدل NAUTILUS استاندارد جدیدی را در دنیا سینت و ورک استیشن ها تعریف کرده است. NAUTILUS با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی Korg و ویژگی های پیشرفته ایی مانند تعداد زیادی صدا بسیار باکیفیت ، سمپلینگ و ضبط صدا با کیفیت HD، افکت هایی با کیفیت استودیویی و قدرت پردازشی خارق العاده ایی را برای شما به ارمغان آورده است. این ورک استیشن دارای بدنه زیبا و مقاومی می باشد که هم از قابلیت حمل و نقل بالایی برخوردار بوده و هم زیبایی فوق العاده ایی به استیج می بخشد. Korg با معرفی KRONOS استاندارد جدیدی برای ورک استیشن های مدرن و چند موتوره ، تعیین کرد و حالا با NAUTILUS قابلیت های صوتی KRONOS را با صداهای بیشتر در قالب یک سینت-ورک استیشن ساده ساخت ژاپن با قیمتی مقرون بصرفه ، در اختیار کیبوردیست ها قرار می دهد.

 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

با ورک استیشن NAUTILUS به اهداف خود برسید

NAUTILUS تعریف جدیدی از قابلیت ها و در حقیقت تمام ابعاد سینتی سایزرها و کیبورد-ورک استیشن های مناسب برای اجرا زنده ارائه می دهد. 9 موتور صدا NAUTILUS که هماهنگی کاملی با هم داشته ، ساختار چند موتوره Korg که اولین بار در KRONOS به کار گرفته شد را ارتقا داده اند. علاوه بر این ، تکنولوژی های Dynamic Polyphony Allocation و Smooth Sound Transition صدا بی نقصی را در تمام نُت ها ایجاد کرده و کمک می کند تا انتقال بین صداها را به آسانی و بدون دردسر انجام پذیرد. این ورک استیشن دارای یک نمایشگر TouchView و پنل کنترل ها با دکمه های قابل تنظیم است که کار با NAUTILUS را به آسانی آب خوردن می کند. به این ترتیب شما می توانید سریع تر از همیشه و در هر موقعیت و مکانی ، به اهداف موسیقایی تان برسید.

اینسترومنتی قدرتمند با 9 موتور سینت سایزر

NAUTILUS مجهز به 9 موتور مجزا صدا سینتی سایزر است که قدرت بسیار بالایی داشته و قابلیت های خلاقانه نامحدودی را به شما ارائه می دهند. در این ورک استیشن از تکنولوژی های پیشرفته ایی مانند dynamic voice allocation استفاده شده تا تمام موتورهای صدا عملکرد پایدار و بی نقصی داشته باشند. چه شما یک تهیه کننده باشید ، چه یک آهنگساز و یا کیبوردیستی که به اجرا زنده می پردازد ، NAUTILUS ایده های موزیکال شما را به واقعیت تبدیل کرده و به خلق بهترین قطعات موسیقی کمک می کند.

دارای مجموعه ایی بی نظیر از صداهای فوق العاده و FX با کیفیت استودیویی

در سال های اخیر DAW های آهنگسازی راهشان را به setup های کیبوردیست هایی که به اجرا زنده می پردازند باز کرده اند ، اما کیبوردیست های حرفه ای می دانند که در اجرا زنده ، setup نرم افزاری نمی تواند جایگزین سینت-ورک استیشن کاملی شود که با نرم افزارهای آهنگسازی هماهنگی کاملی دارد. NAUTILUS برای آهنگسازی و ضبط در استودیو نیز مناسب می باشد و صداهای فراوان ، ویژگی های قدرتمند و دکمه هایی برای کنترل کامل اجرا زنده را برای شما فراهم می کند. شما به 14 افکت و 32 اکولایزر دسترسی خواهید داشت که به صورت همزمان قابل استفاده هستند. NAUTILUS قدرتی که برای ساختن ترک های کامل با کیفیت حرفه ایی و استودیویی نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

کمپانی Korg در سال 1988 کیبورد ورک استیشن ها را اختراع کرد و از آن زمان تا به حال بهترین محصولات را طراحی و به بازار عرضه کرده است. در طول این مسیر، برند Korg به شکل مداومی تکنولوژی های سخت افزاری ، دیجیتال ، آنالوگ و پردازشی را بهبود بخشیده و موفق شده آن ها را در اینسترومنت هایی قرار دهد که به کاربران این امکان را می دهند تا به شکل باورنکردنی با ایده های موسیقایی شان ارتباط برقرار کرده و استعداد خود شکوفا کنند.

 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

Korg در ساخت NAUTILUS از تکنولوژی به کار رفته در محصول پرچم دارش یعنی KRONOS بهره برده (اینسترومنتی که بسیاری از کیبوردیست های مطرح مانند Herbie Hancock ، Jordan Rudess و Jon Batiste از آن استفاده می کنند) و با استفاده از آن یک سینت-ورک استیشن ساده را طراحی و تولید کرده که 2200 صدا خارق العاده را برای شما به ارمغان می آورد و امکان انتخاب ، تغییر و تنظیم صداها را نیز برای شما فراهم می کند. ورک استیشن NAUTILUS قدرت و انعطافی بیشتر نسبت به KRONOS دارد و از موتورهای صدا PCM و Piano برخوردار می باشد و به این ترتیب مجموعه صدا گسترده تری را در دسترس کاربر قرار می دهد. با خرید NAUTILUS می توتنید اطمینان حاصل کرده که هیچگاه با کمبود صداهای فوق العاده مواجه نخواهید شد.

 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

کیبوردی محشر و با کیفیت خارق العاده

این ورک استیشن در سه مدل مختلف به بازار عرضه شده که هر کدام کیبوردهای متفاوتی دارند تا هر کیبوردیستی با هر سلیقه ای بتواند از آن نهایت بهره را ببرد. مدل 88 کلاویه ای از اکشن پریمیوم و تحسین شده RH-3 یا همان Real Hammer برخوردار می باشد که در آن مانند یک گرند پیانو آکوستیک کلاویه های بیس ، سنگین تر و کلاویه های high ، سبک تر هستند . مدل های NAUTILUS 61 و مدل NAUTILUS 73 که دارای Light-Touch هستند که برای کیبوردیست هایی که به اکشن چکشی نیاز ندارند، بسیار مناسب می باشند زیرا که به نوازنده این امکان را می دهند تا سولوهای سینتی سایزری سریع و اجراهای glissando نرمی داشته باشند. کیبوردهای Light-Touch که تا 6 اکتاو در آن ها به کار رفته ، برای افرادی که از صداهای سینتی سایزری یا ارگ استفاده می کنند بسیار مناسب خواهد بود.

طراحی زیبا و با شکوه

در حالی که در مدل 88 کلاویه ایی از پنل های کناری چوبی استفاده شده ، برای مدل های 61 و 73 کلاویه ای بدنه جدید و زیبایی طراحی و تولید شده که دارای انحناهایی است که از پایین به کناره ها کشیده شده و طراحی موج داری را به NAUTILUS می بخشند. این طراحی بدنه علاوه بر جذابیت و زیبایی ، دارای دوام و مقاومت فوق العاده ایی هم می باشد که خیال شما را از بابت آسیب های احتمالی راحت کرده و همچنین باعث شده تا صدایی بی نظیر به گوش های شما برسد.

عرضه شده به همراه صدا پیانوهای بی نظیر

صداهای پیانو از پر استفاده ترین صداها توسط نوازندگان کیبورد هستند و ورک استیشن NAUTILUS تعداد فراوانی از صداهای پیشرفته پیانو را در دسترس شما قرار داده است. NAUTILUS نه تنها از تمام گرند پیانوها و آپرایت پیانوهای KRONOS و Grandstage برخوردار بوده ، بلکه ورژن به روز شده ایی از مولد صدا پیانو Korg SGX-2 نیز در این ورک استیشن وجود دارد که با فراهم کردن قابلیت تغییر 12 درجه ای velocity، شبیه سازی رزونانس سیم ها ، ambience قابل تغییر و بسیاری از المان های دیگر ، جزئیات و expression یک پیانو آکوستیک را به بهترین شکل ممکنه شبیه سازی می کند. از صدا دلنشین پیانوهای معروف آلمانی تا گرند پیانوهای جذاب ایتالیایی ، موتور پیانو Korg SGX-2 تمام جزئیات و پیچیدگی های این پیانوهای جذاب را شبیه سازی کرده و در دسترس شما قرار می دهد.

 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key
 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

دارای صداهای پیانو الکتریک ، tonewheel های کلاسیک ، سینتی سایزر

مولد صدا پیانو الکتریک معروف EP-1 به شکلی بسیار طبیعی هفت صدا پیانو الکتریک کلاسیک را شبیه سازی کرده ، در حالی که موتور CX-3 صدا منحصر به فرد ارگ های tonewheel کلاسیک و معروف را برای شما به ارمغان می آورد. علاوه بر این موارد ، سینتی سایز MOD-7 VPM/FM، PolysixEX ، MS-20EX و AL-1 برای مدلینگ آنالوگ و STR-1 برای مدلینگ فیزیکی در اختیار شما قرار گرفته اند و به این شکل برای هر نوع صدایی که نیاز دارید ، یک موتور صدای اختصاصی وجود دارد. شما می توانید این موتورهای صدا را در مُدهای Program یا Combination در کنار هم استفاده کرده تا طنین های کاملا جدیدی را خلق کنید.

موتور صدا HD-1 PCM به روز شده

HD-1 PCM قدرتمندترین موتور صدایی است که تا به امروز توسط کمپانی Korg ساخته شده که بر اساس مولد های صدا سمپل-پلی بک انحصاری Korg طراحی و تولید شده و دارای فیلترهای رزونانت فول باند چند حالته ، envelope های سریع و آرام و همچنین تعدادی LFO برای modulation کردن سیگنال می باشد. صداهای تحسین شده PCM به وسیله ی یک تیم متخصص ساخته شده اند. با پیشرفت تکنولوژی ، دیتا و اطلاعاتی که در گذشته به علت محدودیت های فنی حذف می شد حالا در NAUTILUS استفاده شده است. اگرچه حافظه مربوط به waveform ها شاید با یک موتور صدا بر پایه ی کامپیوتر برابر باشد ، اما تفاوت اصلی در کیفیت صدا بهتری است که با اجرای صداهای PCM روی NAUTILUS تجربه خواهید کرد. با این ورک استیشن ساخت موزیک به تجربه ایی فراموش نشدنی تبدیل می شود.

 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key
 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

سمپلینگ با قدرت بسیار بالا

ورک استیشن NAUTILUS سطح جدیدی از سمپلینگ را برای شما به ارمغان آورده است . به عنوان مثال صدا Nails Piano را در نظر بگیرید ؛ در Nails Piano ، صدا یک پیانو با سمپل های تیون شده میخ هایی که در حال ریختن روی زمین هستند ، ترکیب شده است. با وجود سیستم Korg Open Sampling شما می توانید خیلی سریع هر منبع صوتی اکسترنالی را در حالت های متفاوتی مانند Program، حالت Combination و هم در حالت Sequencer سمپل کنید. شما قادر هستید سمپل هایی که ساخته اید را با یک فلش یا هارد USB روی بانک user sample بارگذاری کرده و از حافظه 60 گیگابایتی SSD که در این ورک استیشن به کار رفته نهایت استفاده را کنید. NAUTILUS از سمپل هایی با فرمت های AIFF، WAV، SoundFont 2.0 و AKAI S1000/3000 پشتیبانی می کند. همچنین شما می توانید با استفاده از یک مبدل USB Ethernet با سرعت بالایی دیتا بزرگی از سمپل ها را با کامپیوترتان رد و بدل کنید. علاوه بر ویژگی های ذکر شده ، شما می توانید از اینسترومنت ها یا سمپل هایی که روی Mac یا PC ساخته اید برای شروع پروسه طراحی صدا با NAUTILUS استفاده کنید.

ضبط آنبورد 16 ترک MIDI و audio

NAUTILUS با ریکوردر سیکوئنسری که از 16 ترک MIDI و 16 ترک audio برخوردار می باشد ، برای هر نوع پروسه تولید موزیک آماده است . سیکوئنس MIDI برای ضبط سریع ایده ها و کنار هم قرار دادن پارت ها با استفاده از بخش های Drum Track یا RPPR(الگو اجرا/ضبط در زمان واقعی) مناسب است. ریکوردر صدا 16 ترکه به شما این امکان را می دهد تا چهار ترک صدا فشرده نشده با سمپل ریت 48kHz و بیت ریت 16bit یا 24bit را ضبط کنید. شما می توانید در کنار ترک های ضبط شده همنوازی کنید ، از افکت ها بهره برده و سپس پلی بک NAUTILUS را ری-سمپل(re-sample ) کرده و فایل های ری-سمپل شده WAV را مستقیما روی یک ترک قرار دهید. به لطف قابلیت automation میکسر و امکانات ادیت مانند copy ، paste و normalize به خوبی می توانید ترک هایتان را تغییر داده و میکسی فوق العاده بسازید.

 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key
 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

16 افکت آنبورد قدرتمند

ورک استیشن NAUTILUS با فراهم کردن 16 افکت آنبورد به شما این امکان را می دهد تا صداهایی که ساخته اید را جذاب تر و شنیدنی تر کنید. شما می توانید هر یک از 12 افکت Insert می توانید به صورت جداگانه و یا چندگانه ، روی یک یا چند ترک sequencer قرار دهید. همچنین می توانید روی Send 1 و Send 2 از دو افکت مستر بهره ببرید ؛ دو Total Effect هم در اختیار شما قرار گرفته که می توانید آن ها را به میکس نهایی خود اضافه کنید. علاوه بر این ، یک اکولایزر مجزا سه بانده برای هر طنین صدا ، تمام ترک های sequencer و برای تمام ترک های audio در نظر گرفته شده تا شما بتوانید تنالیته صداها را متعادل کرده و یا با استفاده از اکولایزر صدا خود را به شکل خلاقانه ایی گوش نواز تر کنید.

دکمه های دینامیک برای داشتن بیشترین expression

به لطف دکمه چرخشی دینامیک به کار رفته در این ورک استیشن می توانید تغییرات در ولوم و تُن را بر حسب فشاری و سرعتی که به کلاویه ها وارد می کنید تنظیم نمایید ؛ علاوه بر این ، شما حتی می توانید این دکمه چرخشی را در حین اجرا تغییر داده تا پاسخگویی کیبورد بر حسب حس اجرا شما در هر قطعه موسیقی تغییر پیدا کند. دکمه دینامیک بسیار حساس و قدرتمند می باشد ؛ با چرخاندن این دکمه به سمت چپ ، پاسخگویی کیبورد نرم تر می شود ؛ چنین حالتی برای expression ظریفی که در اجراهای سولو نیاز است و یا زمانی که در یک گروه کوچک یا فضا آرام به اجرا می پردازید ، ایده آل می باشد. با چرخاندن این دکمه چرخشی به سمت راست ، پاسخگویی داینامیک قوی تر و flat تری در اختیار شما قرار می گیرد که بیشتر برای موقعیت هایی مانند اجرا یک قطعه موسیقی شلوغ و یا نواختن در یک گروه بزرگ ، مناسب است. شش دکمه چرخشی کنترل مستقیم بر روی تغییر و تنظیم صداهای Prog و Combi را برای شما به ارمغان می آوردند. شما این امکان را دارید تا این دکمه های چرخشی را به وظایف مختلفی اختصاص دهید ؛ این دکمه ها برای کنترل کردن بخش های مختلفی مانند filter cutoff ، شدت افکت ها ، gate time ، تمپو و نوسان (swing ) آرپژیاتور یا ترک درام ، نوع snare و … عالی هستند.

 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key
 نقد و بررسی ورک استیشن کرگ مدل Nautilus 73 Key

صفحه نمایش TouchView با کاربری بسیار آسان

در مرکز NAUTILUS نمایشگر رنگی هشت اینچی TouchView از نوع WVGA قرار دارد که از رزولوشن 800 در 480 نیز برخوردار می باشد. شما با استفاده از این نمایشگر به راحتی می توانید صداها را انتخاب کنید و کنترل کاملی بر روی تمام پارامترها داشته باشید. قابلیت Touch-Drag در این نمایشگر به شما این امکان را می دهد تا ، برای مثال lid یک گرند پیانو را تنظیم کنید و یا با کشیدن انگشت هایتان روی نمایشگر، یک کابل patch را به یک مدل سینتی سایزر نیمه ماژولار متصل کنید. با استفاده از قابلیت جستجو می توانید به راحتی به دنبال انواع صدا بر اساس نامشان گشته و پیش نمایشی از آن ها را نیز بشنوید. با وجود این نمایشگر TouchView و دکمه های چرخشی ، نه تنها کار با این اینسترومنت پیچیده آسان می شود ، بلکه همیشه خلاقیت شما در اولویت قرار خواهد گرفت و به شما کمک می کند تا بهترین قطعات موسیقی را بسازید.

این ورک استیشن بی نظیر دارای مجموعه نرم افزاری فوق العاده ایی است که شامل موارد زیر می باشد:

  • KORG Collection M1 Le (synthesizer sound module)
  • UVI Digital Synsations (synthesizer sound module)
  • AAS Ultra Analog Session (synthesizer sound module)
  • AAS Strum Session (acoustic guitar sound module)
  • AAS Lounge Lizard Session (electric piano sound module)
  • Reason Studios Reason Lite (DAW music production software)
  • Skoove free 3-month trial of Skoove Premium (online piano lesson)
  • KORG Gadget 2 Le for Mac (DAW music production software)
  • iZotope Ozone Elements (audio mastering plug-in software)
  • KORG Gadget 2 Le (music production studio DAW app for iOS)
  • KORG Module (piano/keyboard sound module app for iOS)

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران