خانه بررسی و مقایسه ۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی

۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی

توسط داور ملودی
2633 بازدید
۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی

۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی

در استودیوی خانگی‌تان برای استفاده از میدی کنترلر‌های خود، نیازی به Synthesizerهای آنالوگ و یا کلکسیونی از سخت افزار‌های خارجی ندارید! همه‌ی میدی کنترلر‌های امروزی تقریباً از ویژگی میدی با اتصال USB برخوردار هستند و با همین قابلیت امکان استفاده از سازهای مجازی و تنظیم ریتم و Beat های مختلف را آسان می‌کنند.
مهم‌تر از این، نیازی نیست کیبوردیستی با استعداد باشید تا بتوانید از میدی کنترلر‌ها استفاده کنید. بسیاری از میدی کنترلر‌ها دارای پدهای قابل برنامه‌ریزی برای لوپ‌های Drums، استفاده از سمپل‌ها و سایر کاربردهای موسیقیایی هستند. در ادامه ی این مطلب می‌توانید بهترین میدی کنترلرهای مناسب استودیوهای خانگی را مشاهده کنید.

 ۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی

میدی کیبورد Akai Professional MPK Mini mkII

میدی کنترلر Professional MPK Mini mkII محصول شرکت Akai است که به دلایل خوبی یکی از محبوب‌ترین کیبورد کنترلرهای موجود در بازار شده است. این میدی کنترلر قدرتمند ویژگی‌های چشمگیری را در خود جای داده که باعث می‌شود برای برنامه نویسی ریتم، استفاده از سازهای مجازی و دیگر موارد بسیار ارزشمند باشد
MPK Mini mkII به جای چرخ‌های قدیمی پیچ (Pitch) و مدولاسیون، دارای کنترلر انگشتی کوچک 4 جهته است که هر دو وظیفه را انجام می‌دهد. از همه مهم تر، MPK Mini mkII به اندازه کافی کوچک است تا بتواند به راحتی در کوله پشتی شما جای گیرد. هر کجا که باشید، اگر Akai MPK Mini mkII و یک رایانه در کنار خود داشته باشید، آماده ی ساخت موسیقی خواهید بود.

کنترلر و سکوئنسر Arturia KeyStep Pro

اگر انواع مختلفی از کنترلر های خارجی (External) و تجهیزات متنوع از برندهای گوناگون در اطراف خود جمع کرده‌اید، قطعا در این لیست، Arturia KeyStep Pro را به عنوان یکی از بهترین میدی کنترلرها تشخیص خواهید داد. KeyStep Pro کنترلری با 37 کلید است که دارای چهار سکوئنسر پلی فونیک و آرپژیاتور می‌باشد.

این دستگاه با ورودی و خروجی 5 پینMIDI ، همگام سازی DIN و کیت کنترل ولتاژ امکان ارتباط با تجهیزات مدولار و آنالوگ شما را مهیا کرده است و از آنجا که این کنترلر دارای استپ سکوئنسر پلی فونیک درامز است، این امکان را فراهم می‌آورد تا درامز ماشین‌های مورد علاقه خود را بوسیله‌ی آن کنترل کنید. Keystep Pro با عملکرد صفحه کلید که منحصرا برای Arturia می‌باشد ساخته شده، که از آمیختن حس کلیدهایی با اندازه کامل و شکل کلیدهای کوچک طراحی شده است.

برای افزایش قابلیت بیشتر موسیقی در نوازندگی، نوارهای کنترلی خازنی لمسی (بدون اجزای مکانیکی) تعبیه شده است که امکان تنظیم کوک و مدولاسیون را برای شما فراهم می‌کنند و همچنین قابلیت After Touch (فشار به کلاویه بعد از فشردن و قبل از رها کردن آن) به ازای هر کانال میدی (اما نه برای هر نت مجزا) را دارا می باشد.

 ۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی
 ۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی؟

کیبورد کنترلر Novation Launchkey Mini mk2

Novation Launchkey Mini mk2 میدی کنترلری با 25 کلید، بسیار کوچک، جمع‌و‌جور و قابل حمل است. این میدی کنترلر برای استفاده با نسخه موجود در Ableton Live بهینه شده است، اما می‌توانید از آن تقریباً با هر DAW دیگری به خوبی استفاده کنید.

با استفاده از این کنترلر در حالت‌های Transport، Device و Mixer می‌توانید امکانات کنترلی گسترده ای بر روی DAW خود داشته باشید. همچنین دارای خروجی MIDI برای کنترل سایر سخت‌افزارها نیز می‌باشد. کنترل نرم افزار و دستگاه ها تنها کاری نیست که Novation Launchkey Mini mk2 می‌تواند انجام دهد.
این دستگاه دارای 25 کلید کوچک سینث اکشن (synth-action) برای نواختن سازهای مجازی (virtual instruments یا VI) است. در همین حال، 16 پد رنگی حساس به ضربه امکان نواختن سازهای کوبه ای را فراهم می کنند. برای کشف امکانات گسترده ی Novation Launchkey Mini mk2 کافیست آن را به رایانه ی خود متصل کرده و قابلیت های آن را بیازمایید.

کنترلر 16 پدی PreSonus ATOM

PreSonus ATOM همراهی عالی برای پادکست‌ها، لایو استریمرها و سایر تولیدکنندگان محتوا است. این دستگاه دارای 16 عدد پد است که می‌توانید از آن برای ایجاد افکت‌های صوتی، گرافیکی و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. از این گذشته، هشت بانک وجود دارد که 128 عمل قابل برنامه ریزی را در دسترس شما قرار می دهد.

پدهای رنگی حساس به فشار و ضربه امکان نواختن سازهای کوبه‌ای، لوپ‌های درامز و نواختن سازهای مجازی را فراهم می‌کنند. منحنی‌های سرعت قابل انتخاب و آستانه‌ی فشار قابل تنظیم اجازه می‌دهند تا پاسخ کنترلر را بتوان به دلخواه خود تنظیم کرد.

از این گذشته، این کنترلر سازگار با نرم‌افزارهای Studio One و Ableton Live طراحی شده، که این موضوع باعث تسهیل عمل نصب می شود. PreSonus ATOM یکی از بهترین میدی کنترلرها برای افرادی است که در رشته‌های تولید برنامه و محتوا فعالیت دارند.

 ۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی
 ۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی

کنترلر هوشمند Native Instruments Komplete Kontrol A25

با Komplete Kontrol A25 شرکت Native Instruments شهرت خود را به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان میدی کنترلر تأیید می‌کند. در این کنترلر 25 کلیدی پدهای حساس به لمس، کلیدهای نیمه سنگین و چرخ‌های پیچ و مدولاسیون با ارگونومی خاص طراحی شده است. Smart Play حتی می‌تواند بیش از 100 حالت را بر روی کلیدهای سفید برای نواختن آسان‌تر تنظیم کند.

علاقه مندان به سازهای مجازی، Komplete Kontrol A25 را دوست خواهند داشت. این میدی کنترلر با نرم‌افزارMaschine Essentials همراه است که شامل سازهای مجازی و 1.6 گیگابایت صداهای اضافی از قبیل کیت‌های درامز و سمپل‌های متنوع می‌باشد.

این نرم‌افزار با کنترل‌های از پیش تنظیم شده‌ی Komplete Kontrol، Komplete Instruments و Komplete Effects همراه است. همچنین با DAWهای شناخته شده‌ای مانند Logic Pro X، Ableton Live ، GarageBand، Cubase و Nuendo سازگار است. با Komplete Kontrol A25 ساخت موسیقی با هر سبکی آسان خواهد بود.

کنترلر M-Audio Keystation 49 MK3

شرکت M-Audio در ارایه راه حل های کاربردی در زمینه MIDI برای سه دهه پیشگام بوده است، بنابراین به جرات می‌توان گفت که آن‌ها درباره میدی کنترلرها چیزهای زیادی می‌دانند. M-Audio Keystation 49 MK3 به دلیل طراحی کم حجم و کاربری آسان در هنگام استفاده، نزد بسیاری از موسیقیدان‌هایی که در خانه فعالیت می کنند بسیار محبوب است.

این کیبورد با کلاویه 49 کلید بوسیله‌ی میدی با اتصال USB کار می‌کند که برای نواختن سازهای مجازی، استفاده از سمپل‌ها و کنترل DAWها بسیار عالی است. این کیبورد همچنین شامل بسته‌ای نرم‌افزاری متشکل از بانک لوپ‌ها و سازهای مجازی است. اگر استودیوی خانگی شما بر پایه iPad یا iPhone عمل می کند، در صورت استفاده از این میدی کیبورد بسیار خوش شانس خواهید بود.

M-Audio Keystation 49 MK3 با آداپتورLightning به USB Cameraمی‌تواند با برنامه‌های ساخت موسیقی مورد علاقه شما به خوبی هماهنگ شود. برای موسیقیدان‌هایی که مرتباً از iOS استفاده می کنند، M-Audio Keystation 49 MK3 یکی از بهترین میدی کنترلرهای موجود می‌باشد.

 ۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی
 ۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی

کیبورد کنترلر Nektar Impact LX25+

گزینه‌ی بعدی ما، در لیست بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی، Nektar Impact LX25+ می‌باشد. این میدی کنترلر جمع و جور تقریباً هر چیز را که یک میدی کنترلر بی‌نظیر به آن احتیاج دارد از قبیل پد، کلاویه، Nub و برنامه نویسی انعطاف پذیر در قلب خود جای داده است.

در واقع Impact LX25+ میدی کنترلری همه کاره است که تخیل شما حد و مرز توانایی‌های آن را تعیین می کند. همچنین می‌توانید از آن برای نواختن سازهای مجازی، میکس کردن در محیط DAW، کنترل پارامترهای پلاگین‌ها، ساخت و اعمال افکت‌ها استفاده کنید. اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود، Impact LX25+ دارای حافظه‌ی داخلی است که کاربر می‌تواند تنظیمات مورد نظر خود را بر آن‌ها ذخیره کند.

میدی کنترلر Impact LX25+ با نرم‌افزار Bitwig 8-track DAW و کنترل‌های از پیش تنظیم شده‌ی هماهنگ با نرم‌افزارهای DAW اصلی ارائه می‌شود. شکی نیست که راه اندازی این میدی کنترلر کوچک و هماهنگ کردن آن با سیستم بسیار ساده خواهد بود.

کیبورد کنترلر Alesis V25

Alesis V25 برنده ی ترکیب ماهرانه‌ی عملکرد و کاربری آسان در کنار برنامه نویسی انعطاف پذیر است. این دستگاه دارای کلاویه ی سینت اکشن با کلاویه‌ی 25 کلیدی تمام اندازه، پدهای قابل برنامه نویسی و Nubهای قابل تنظیم است که سطح توانایی نوازندگی شما را افزایش می‌دهد.

Alesis V25 از ویژگی میدی با اتصال USB برخوردار است بنابراین با اتصال مستقیم به DAW شما می‌تواند پلاگین‌ها را کنترل کند. هشت پد مجهز به back-lit رنگی و حساس به فشار و ضربه، می‌توانند برای پخش سمپل سازهای کوبه‌ای و ارسال دستورات به سینتی‌سایزرها استفاده شوند.

Alesis V25 شامل نرم‌افزار Ableton Live Lite و مجموعه‌ای از صداهای عالی است که به شما کمک می‌کند تا ضبط‌های بهتری نسبت به گذشته داشته باشید.

۸ تا از بهترین میدی کنترلر‌های مناسب برای استودیو‌های خانگی

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران