خانه بررسی و مقایسه بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟

بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟

توسط داور ملودی
111 بازدید
بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟

بهترین میکسرهای دیجیتال

با بسیاری از افکت ها ، EQ ها و پردازشگرهای قدرتمند (به غیر از مسیریابی و قابلیت‌های ضبط داخلی) جای تعجب نیست که کنسول‌های میکس دیجیتال صنعت صدا را در دست خود گرفته اند. چه به یک کنسول استریویی بزرگ و قدرتمند نیاز داشته باشید و چه به یک میکسر ساده با انعطاف پذیری و قابلیت نصب بالا ، کنسول‌های ذکر شده در این لیست از قابلیت ها و ویژگی های بی نظیری برخوردار بوده که هنگام خرید کنسول میکس‌های باید در نظر بگیرید.

توجه: ما در داورملودی به این امر آگاه هستیم که چیزی به نام “بهترین” در مورد تجهیزات موسیقی وجود ندارد. هر نوازنده و هنرمندی سلیقه های منحصر به فردی داشته و همین امر باعث شده که انتخاب تجهیزات استودیویی کمی دشوار شود.

موارد موجود در این لیست برخی از میکسر های دیجیتال را از تولید کنندگان برتر، نشان می دهد تا به شما کمک کند خرید خود را به طور آگاهانه و به راحتی هر چه تمام تر انجام دهید. پس از جستجو در این لیست حتما سری به فروشگاه های حضوری و آنلاین ما بزنید. برای دریافت توصیه های شخصی و مشاوره تخصصی ، با شماره 02162036 تماس حاصل کرده تا کارشناسان خبره ما شما را راهنمایی کنند.

 بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟

میکسر دیجیتال بهرینگر مدل X32

از زمان عرضه اولیه در سال 2012 ، میکسر دیجیتال 40 کاناله Behringer X32 انقلابی را در صنعت صدا به راه انداخت و جایگاه خود را به عنوان یک رقیب سرسخت در میان کنسول های میکس به دست آورد.

جای تعجب نیست که این میکسر دیجیتال بهرینگر همچنان یک انتخاب محبوب در میان مشتریان داورملودی است ، زیرا از ویژگی های جذابی مانند 40 کانال ، 32 ورودی میکروفون با پری آمپ های طراحی شده توسط Midas، 25 فیدر موتوری ، صفحه نمایش 7 اینچی ، 16 خروجی XLR اصلی ، دو جک هدفون ، اشتراک گذاری gain ، ویژگی های میکس خودکار میکروفون و … برخوردار می باشد.

قابلیت ضبط آنبورد را می توان با کارت expansion اختیاری X-LIVE X32 از Behringer به 32 کانال افزایش داد و امکان soundcheck مجازی ، بدون نیاز به کامپیوتر برای شما فراهم شده است.

در ادامه برخی از نمونه های میکسر دیجیتال بهرینگر مدل X32 آورده شده است: ورژن کوچکتر X32 دارای 40 کانال ، 32 ورودی میکروفون ، 8 خروجی XLR اصلی ، 17 فیدر موتوری و یک صفحه نمایش 5 اینچی ، با قابلیت نصب بالا در انواع موقعیت ها می باشد. X32 Compact یک میکسر به سبک کنسول است و ویژگی‌های به کار رفته در آن ترکیبی از میکسرهای X32 و Producer می باشد.

علاوه بر این ، این مدل دارای 40 کانال ، 16 ورودی میکروفون، هشت خروجی XLR اصلی ، 17 فیدر موتوری و صفحه نمایش 7 اینچی است. X32 قابل نصب در مکان های مختلف بوده ، و مهم تر از همه امکان کنترل از راه دور آن توسط iphone و ipad برای شما فراهم شده است.

میکسر دیجیتال Midas M32 LIVE

کمپانی Midas شهرت خود را توسط طراحی و تولید کنسول های بی نظیر با بدنه ایی نسبتا کوچک ، بدست آورده است. کمپانی Music Tribe مالک هر دو برند Midas و Behringer است. با این حال ، این شرکت ها ، میکسرهای مرتبط اما کاملاً متفاوتی را تولید می کنند.

کنسول‌های Midas دارای پری آمپلی فایرهای سری Midas PRO هستند که به دلیل برخورداری از صدایی گرم و دلنشین و نویز کم ، بسیار محبوب می باشند. از ویژگی های جذاب این سری می توان به 40 کانال ، 32 پری آمپ ، 25 فیدر موتوری محشر ، دو جک هدفون و صفحه نمایش 7 اینچی ، اشاره کرد .

راجش کوتی، طراح بنتلی موتورز، طراحی ارگونومیک ساده و در عین حال بصری را برای این سری از کنسول ها به کار گرفت که هم عملکردی فوق العاده و هم مقاومتی بسیار بالا را برای کاربران به ارمغان می آورد. به لطف 32 کانال ضبط آنبورد ، soundcheck های مجازی به آسانی هرچه تمام تر صورت می گیرند.

 بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟

Midas M32R LIVE میکسر دیجیتال 40 کاناله کوچکتر با قابلیت نصب در مکان های مختلف می باشد که بسیاری از ویژگی‌های کنسول های این سری را در بدنه ایی جمع و جور گنجانده است. از دیگر ویژگی های آن می توان به 16 پری آمپ ، هشت خروجی XLR ، دو خروجی هدفون ، 17 فیدر موتوری ، 16 پری آمپ و نمایشگر 5 اینچی اشاره کرد.

 بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟

میکسر دیجیتال بهرینگر مدل WING

میکسر دیجیتال 48 کاناله بهنرینگر مدل  WING از نظر ظاهر و عملکرد به قدری با میکسر X32 متفاوت بوده تا قسمتی از این لیست را به خود اختصاص دهد. هر یک از 48 کانال استریوی آن را می‌توان در حالت مونو ، استریو یا mid-side به کار گرفت ، بنابراین مهندسان خلاق این امکان را دارند تا تعداد کانال‌های مونو را برای مواردی که به کانال بیشتری نیاز است ، دو برابر کنند.

این استیج باکس خفن ، تا حداکثر 374 منبع صوتی را پذیرفته و در صورت از کار افتادن سیگنال منبع، redundancy (نسخه برداری از یک ویژگی به منظور جلوگیری از خرابی سیستم ) همزمان را برای سوئیچینگ خودکار تک کاناله امکان پذیر می کند. این مدل دارای صفحه نمایش لمسی بزرگ 10 اینچی است که بزرگترین صفحه نمایش در این لیست می باشد.

این مدل همچنین به ویژگی هایی مانند 24 فیدر موتوری ، 8 پری آمپ Midas PRO، 16 پردازنده افکت استریو ، میکس خودکار با دو group اشتراک گذاری gain و 64 کانال ضبط آنبورد برای soundcheck مجازی ، مجهز است. مهندسان و تولید کنندگان حرفه ایی پیشنهاد می کنند که ویژگی‌های WING را با کمک یک استیج باکس دیجیتال Behringer S32 با کنترل از راه دور(طراحی شده توسط Midas) به حداکثر برسانند.

میکسر دیجیتال PreSonus StudioLive (StudioLive Series III)

میکسر دیجیتال پرسینوس مدل StudioLive 64S دارای 64 کانال میکس بوده و در عین حال از قدرت بسیار بالایی برخوردار می باشد تا 526 افکت همزمان ، کمپرشن ، پردازنده EQ ، 43 باس میکس ، 76 کانال میکس و حداکثر 32 خروجی aux send را به راحتی کنترل کند.

 بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟

از ویژگی های دیگر این میکسر دیجیتال می توان به 32 ورودی با فیدرهای موتوری و پری امپ (قابل افزایش تا 64 پری امپ) ، هشت پردازنده افکت استریو با باس های جداگانه ، 34 کانال ضبط آنبورد برای soundcheck مجازی ، پروفایل های کاربر فردی و پردازشگر محشر و قدرتمند PreSonus اشاره کرد که جریان کاری منحصربفردی را برای شما به ارمغان می آورد.

 بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟
میکسر دیجیتال پرسینوس مدل  StudioLive 32S

این میکسر دیجیتال پرسینوس به 40 کانال میکس ، 33 فیدر موتوری حساس به لمس ، چهار باس افکت اختصاصی ، EQ و کمپرشن در هر کانال ، 32 کانال آنبورد و 64 ترک ضبط کامپیوتری برای soundcheckمجازی ، 286 پردازنده همزمان ، 26 باس میکس و حداکثر 16 خروجی aux send را برای IEM ها و یا میکس های ماتریسی ، مجهز شده است.
میکسر دیجیتال Allen & Heath SQ-5 (SQ Series)

میکسر دیجیتال Allen & Heath SQ 5 با 48 کانال ، کوچکترین میکسر سری SQ می باشد ; اما همچنان با وجود 48 کانال ، 17 فیدر موتوری ، شش fader layer ، 16 پری آمپ ، 36 باس/گروه میکس ، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی ، هشت موتور افکت ، عملکرد میکس خودکار میکروفون ، 32 کانال ضبط SD برای soundtrack مجازی ، دیلی کمتر از 0.7 میلی‌ثانیه و 12 submixe استریو که از طریق اپلیکیشن کنترل می شود ، میکسری منحصربفرد و رقیبی سرسخت به شمار می آید.

میکسر دیجیتال یاماها مدل TF

اگر به دنبال یک میکسر قدرتمند با پیکربندی و کاربری آسان هستید که نیاز به تغییرات زیادی نداشته باشد ، میکسر دیجیتال 48 کاناله Yamaha TF5، گزینه ایی ایده آل به حساب می آید. این میکسر 48 کاناله مجهز به 33 فیدر موتوری ، کمپرشن/EQ از طریق یک دکمه ، 32 پری امپ میکروفون و هشت پردازنده افکت ، می باشد.
این میکسر دیجیتال یاماها از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و مهندسان صدای تازه کار می توانند از جریان کاری بی نظیر این مدل برای خلق میکس‌های سریع با صدای عالی ، نهایت بهره را ببرند.

در ادامه چند نمونه از میکسرهای فوق العاده یاماها ذکر شده است:

میکسر TF3 با بدنه ایی جمع و جور بوده و به 24 ورودی ، 48 کانال ، 25 فیدر موتوری و 20 باس auxiliary، تجهیز شده است. میکسر TF1 از ویژگی هایی مانند 40 کانال با 16 ورودی ، 17 فیدر موتوری و قابلیت نصب بالا برخوردار است. و در نهایت ، میکسر TF-Rack دارای 40 کانال و 16 ورودی بوده و شما این امکان را دارید تا از راه دور و یا از طریق صفحه نمایش لمسی ، آن را کنترل کنید.

 بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟
کانال های مورد نیاز شما

در حالی که 32 کانال ورودی ممکن است زیاد به نظر برسد ، این ورودی ها با در نظر گرفتن کانال های مورد نیاز برای درام ، سازهای استریو، کانال های لوپ استریو، انواع میکروفون ، مانیتورینگ داخل گوش و چندین وکالیست ، حتی کم هم به نظر می رسند. به عنوان مثال ، نگاه کنید که فقط 28 کانال با چه سرعتی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند:

  • 7 کانال میکروفون برای درام (1 کانال میکروفون برای کیک درام ، 1 کانال میکروفون برای snare ، 2 کانال میکروفون برای tomهای استریو ، 1 کانال میکروفون برای hi-hat ، 2 کانال میکروفون برای سنج های استریو)
  • 2 کانال برای صفحه کلید استریو
  • 2 کانال برای یک گیتار الکتریک استریو
  • 2 کانال برای گیتار آکوستیک استریو
  • 1 کانال برای گیتار بیس
  • 1 کانال برای یک click
  • 2 کانال برای یک لوپ استریو
  • 2 کانال برای ویدیوهای استریو
  • 2 کانال برای صدای استریو aux
  • 1 کانال برای میکروفون صوتی AUX
  • 2 کانال برای میکروفون های اتاق
  • 1 کانال برای یک خواننده اصلی
  • 2 کانال برای خواننده های فرعی
  • 1 کانال برای هدست
 بهترین میکسرهای دیجیتال کدامند؟

در نظر داشته باشید که ممکن است به چند کانال میکروفون دیگر BGV( برای وکالیست های فرعی) ، یک کانال میکروفون band director برای نوازندگان ، یک کانال میکروفون پیانو استریو، یک کانال کیبورد دوم ، یک کانال گیتاریست دوم ، یک کانال کامپیوتر استریو aux، یک کانال میکروفون اضافی برای سخنران ، و دو یا چند کانال میکروفون برای یک گروه کر یا گروه های دیگر ، نیاز داشته باشید.ممکن است در وسط پروژه خود متوجه بشوید که به بیش از 42 کانال نیاز دارید. بازگشت به حالت مونو ورودی‌ها را ذخیره خواهد کرد اما همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم شما هنوز به 29 کانال دیگر نیاز دارید. علاوه بر این، اگر افکت‌ها را به این کانال‌ها بیافزاید، به تعداد زیادی باس ، گروه ها و DSP کافی برای پردازش همه چیز نیاز دارید.

زمانی که دسترسی به تعداد کانال بیشتر ندارید می توانید با چند حقه کوچک به کانال های مورد نیاز خود دست بیابید. کنسول‌های auxiliary اضافی ممکن است با هم یکی شده و مانع از جریان کار میکس بشوند و این فرصت را در اختیار شما قرار می دهند تا به شکل صحیح ، میکس های بی نظیری را ایجاد کنید.

اما باید در نظر داشته باشید که اینسترومنت ها را نمی توان در field استریو قرار داد. مشکلات مربوط به فیدبک و نویز افزایش می یابند. با توجه به این موارد ، کنسولی با تعداد کانال بالاتر ، انتخاب عاقلانه ایی به حساب می آید.

کنسول میکس دیجیتال مناسب شما

انتخاب بهترین کنسول دیجیتال که مناسب شما و نیازهای شما باشد می تواند تصمیم سختی باشد. برای دریافت مشاوره می توانید با شماره 02162036 تماس گرفته تا کارشناسان خبره ما ، شما را راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران