خانه بررسی و مقایسه کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4

کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4

توسط Davarmelody
703 بازدید
کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4

نگاهی به کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4

معمولا وقتی آهنگسازان و موزیسین‌ها تصمیم به خرید یک کارت صدا می‌گیرند، به دنبال دستگاهی فول آپشن و پر از تجهیزات نیستند. ملاک بیشتر آنها برای خرید، کارت صدایی با کیفیت است که صدای خوبی داشته و کار کردن با آن ساده باشد. این نکات دقیقا مواردی است که در ساخت سری کارت صداهای MOTU رعایت شده است. کارت صداهایی با طراحی بی‌نظیر و کیفیت صدایی عالی همراه با کارکردی آسان. کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4 حرفه‌ای ُ USB-C و هر کدام به ترتیب دارای 2 ورودی و 2 خروجی و 4 ورودی و 4 خروجی هستند و با قیمت مقرون به صرفه‌ای در بازار عرضه می‌گردند.

کیفیت صدای فوق العاده بی‌نظیر

وقتی ملاک کیفیت صدا باشد، کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4 حرف اول را می‌زنند. این دو دستگاه به فناوری ESS Sabre32 Ultra DAC مجهز شده‌اند (در واقع همان مبدل D/A که در کارت صدای مشهور و محبوب MOTU 1248 استفاده شده است) و می‌توانند به طور باورنکردنی صدایی با شفافیت بی‌نظیر با بازه داینامیکی 120 دسی بل ارائه دهند. هر دو این مدل‌ها دارای پری آمپ‌هایی حرفه‌ای برای میکروفون هستند که توسط کمپانی MOTU طراحی و ساخته شده‌اند.

کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4

این پری آمپ‌های پیشرفته صدایی زیبا و شنیدنی دارند و نویز بسیار کمی تولید می‌کنند. همچنین هر دو مدل به خروجی‌های آنالوگ DC-coupled که نویز بسیار کمی تولید می‌کنند و همچنین یک عدد خروجی ESS برای هدفون نیز مجهز شده‌اند. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید ضبط بگیرید، میکس کنید و یا تنها به موزیک‌های خود گوش دهید،‌در هر صورت صدایی فوق العاده با بالاترین کیفیت را از هر دو این کارت صداها دریافت خواهید کرد.

ساخت پادکست به ساده ترین روش ممکن

کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4

هر دو کارت صدا MOTU M2 و MOTU M4 دارای آپشن loopback هستند که به طور اختصاصی برای ساخت پادکست و ضبط در اجراهای زنده طراحی شده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید صدای دریافتی از میکروفون و یا دیگر سیگنال‌های ورودی را با خروجی کامپیوتر ترکیب کنید و در‌ آخر سیگنال‌های ترکیب شده را به کامپیوتر بازگردانید و آنها را رکورد کنید. در کارت صدای MOTU M4 آپشن دیگری که یک ناب Mix است اضافه شده تا امکاناتی که در دسترس دارید گسترش یابند و شما بتوانید سیگنال‌های ورودی را همزمان با شنیدن صدای playback کامپیوتر تنظیم نمایید.

قابلیت انجام مانیتورینگ بدون ذره‌ای تاخیر در انتقال سیگنال‌ها

مانیتورینگ از طریق کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4 بسیار ساده و لذت بخش است. با دکمه‌ مخصوصی که برای مانیتورینگ روی بدنه این دو دستگاه قرار گرفته، تنها با یک اشاره انگشتان شما، سیگنال‌ها از ورودی‌های آنالوگ به‌طور مستقیم به خروجی‌های آنالوگ فرستاده می‌شود و در این حین به شما تضمین داده می‌شود که این انتقال سیگنالی بی هیچ گونه تاخیری انجام می‌گیرد. نتیجه این اتفاق آن است که بین صدای سازی که نواخته می‌شود و یا صدای وکال و هر صدای دیگری که از آن ضبط گرفته می‌شود با صدایی که از طریق هدفون‌ها می‌شنوید، هیچ گونه توقفی حتی برای مدت چند ثانیه هم اتفاق نمی‌افتد. شما می‌توانید در همین حین، سیگنال‌های ورودی به کارت صدا را بدون ذره‌ای تاخیر ضبط نمایید.

کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4

نتیجه

کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4 به نسبت قیمت ارزانی که دارند، فوق العاده با کیفیت هستند و امکانات فراوانی برای ارائه دارند. استفاده از این دو دستگاه به دلیل کارکرد ساده‌ای که دارند بسیار آسان است و تمام آپشن‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می‌دهند و البته که هر دو دستگاه صدای فوق العاده زیبایی دارند. روی پنل جلویی هر دو دستگاه دکمه‌ای مخصوص به مانیتورینگ وجود دارد.

کارت صداهای MOTU M2 و MOTU M4

به علاوه هر دو آنها شامل 6 گیگا بایت لوپ‌های رایگان و صداهای سمپل شده هستند که بسیار پرکاربرد می‌باشند. همچنین برق مورد نیاز برای راه اندازی این دو دستگاه از طریق پورت USB-C تامین می‌گردد و به همین دلیل هر دو کارت صداهایی پرتابل هستند که برای جابه‌جایی همراه کاملا ایده‌آلی به شمار می‌آیند.

مطالب مرتبط

1 نظر

هادی 2020-05-19 - 12:15

چرا موجود نمیشه پس؟

جواب

سوالات و نظر کاربران