خانه بررسی و مقایسه همه چیز درباره کمپانی Universal Audio

همه چیز درباره کمپانی Universal Audio

توسط داور ملودی
140 بازدید
همه چیز درباره کمپانی Universal Audio

تاریخچه کمپانی Universal Audio

یونیورسال آدیو بیش از 60 سال است که کنسول‌های حرفه‌ای ، پری آمپ‌های بی نظیر ، کمپرسورها و سایر تجهیزات استودیویی را طراحی و تولید می کند. فرقی نمی‌کند در مورد تجهیزات استودیویی قدیمی ، پلاگین‌های بی‌نظیر آنالوگ ، کارت صداهای پیشرفته ، افکت های گیتار و یا میکروفون‌ها صحبت کنید ، نام Universal Audio بی‌درنگ به میان می آید. در این مقاله، ما به تاریخچه این شرکت از آغاز آن در اواخر دهه 1950 تا تولد دوباره آن در اواخر دهه 1990 تا موقعیت امروزی آن به عنوان یک پیشرو در صنعت صدا می پردازیم.
 همه چیز درباره کمپانی Universal Audio

تاسیس کمپانی Universal Audio در سال 1958

اگرچه بنیانگذار کمپانی universal audio (بیل پاتنام پدر) از دهه 1940 در استودیوی ضبط خود در شیکاگو مشغول به کار بود ، اما او این شرکت را به طور رسمی در سال 1958 تاسیس کرد. هدف یونیورسال آدیو تولید پردازنده های سخت افزاری استودیویی مبتنی بر تیوب Putnam بود، به ویژه پری آمپلی فایر 610 ، کمپرسور 175B و کنسول های ضبط سفارشی.
بنیانگذار این برند بی نظیر همچنین یک استودیوی ضبط در لس آنجلس به نام United Recording Corporation را در این زمان تأسیس کرد که در سال 1961 به عنوان Studio Electronics تغییر نام داد . هدف اصلی این استودیو ، آزمایش سیستم‌های استودیی ساخته شده بر روی سخت‌افزار Universal Audio بود. کمپانی Universal Audio در سال 1965 به کمپانی استودیو الکترونیک فروخته شد. با این حال ، یونیت های سخت افزاری شرکت تا اواسط دهه 1970 همچنان دارای لوگو یونیورسال Audio بودند.

تولد United Recording Electronics Industries

کمپانی استودیو الکترونیک در سال 1967، شرکت Teletronix را خریداری کرد که به آنها حق ساخت آمپلی فایر LA-2A و نسخه های پیشین آن ، یعنی آمپلی فایرهای LA-1 و LA-2 را اعطا کرد. LA-2A که توسط جیمز اف لارنس جونیور در اوایل دهه 1960 اختراع شد ، یک آمپلی فایر افسانه ایی استودیویی حتی در اولین روزهای وجودش به شمار می آمد.
پس از خرید Teletronix، استودیو الکترونیک تبدیل به United Recording Electronics Industries (UREI) شد . در اواخر دهه 1960، UREI نشنال اینترتل و به همراه آن ، فناوری مربوط به لیمیتر پیک 1176 و همچنین پری آمپ 1108 FET را خریداری کرد. UREI تعدادی بی شماری از دستگاه بی نظیری را ، از جمله آمپلی فایر تراز الکترواپتیکال LA-3A، کمپرسو لیمیتر الکترواپتیکال LA-4 و اکولایزرهای گرافیکی سری 500 را تولید کرد. UREI در سال 1983 به هارمن فروخته شد و در آن زمان به یکی از زیرمجموعه های JBL Professional تبدیل شد تا اینکه به تدریج محبوبیت خود را از دست داد.
 همه چیز درباره کمپانی Universal Audio

بازگشت کمپانی Universal Audio

در سال 1999، پسران بیل پاتنم پدر، بیل پاتنم جونیور و جیمز پاتنام ، یونیورسال آدیو را دوباره خریداری کردند. در این حین ، این دو برادر همچنین تعدادی از زیر مجموعه های استودیو اکترونیک از جمله Teletronix و UREI را دوباره به دست آوردند ، که همین امر باعث شد تا آنها بتوانند تمام سخت افزارهای کلاسیک شرکت را مانند Universal Audio Teletronix LA 2A classic، آمپلی فایر لیمیتر کلاسیک Universal Audio 1176LN و پری امپ 610 را دوباره به بازار عرضه کنند.
خوشبختانه این نسخه‌های جدید به‌طور دقیق از یادداشت‌های به جا مانده از بیل پاتنم پدر بازسازی شدند که این یونیت های بروزرسانی شده را به معتبرترین یونیت های برگرفته شده از این واحدهای سخت‌افزاری کلاسیک ، تبدیل کردند.
 همه چیز درباره کمپانی Universal Audio
علاوه بر کپی دقیق مدار های جدید از نمونه کلاسیک خود ، این شرکت همچنین چنل استریپ ها جدید به سبک وینتج طراحی و تولید کرد که با استفاده از طرح‌های اصلی UA مانند چنل استریپ تیوب Universal Audio LA-610 Mk II و چنل استریپ تیوب Universal Audio 6176 این برند ، محصولات خفن و بی نظیری را نیز بر اساس مدل های پیشین خود مانند پری آمپ و کمپرسور میکروفون 4 کاناله Universal Audio 4-710d و پری آمپ میکروفون Twin-Finity مرحله دوگانه UA 710 تولید و به بازار عرضه کرد.

کمپانی یونیورسال آدیو ، پیشرو در صنعت دستگاه های دیجیتالی

هنگامی که بیل پاتنم جونیور و جیمز پاتنام ریاست کمپانی Universal Audio را دوباره به دست گرفتند ، فقط تجهیزات وینتج چند دهه قبل را دوباره منتشر نکردند ، بلکه طرح‌های آنالوگ مورد علاقه پدرشان را با پلتفرم پلاگین UAD Powered به همراه DSP پر سرعت ساخته شده توسط همین شرکت را با هم ادغام کرده و به بازار عرضه کردند.
به لطف شبیه‌ساز‌های نرم‌افزاری از تجهیزات افسانه‌ای مانند Fairchild، AKG ، Lexicon ، Neve ، Manley ، API،Studer و بسیاری دیگر، مجموعه پلاگین‌های UAD بسیار گسترده تر چیزی بود که کاربران تصور می کردند. به کمک دانش دقیق این شرکت در مورد طراحی مدارهای کلاسیک ، پلاگین‌های یونیورسال آدیو از کاملترین و دقیق ترین پلاگین‌هایی هستند که می توانید پیدا می‌کنید.
 همه چیز درباره کمپانی Universal Audio
 همه چیز درباره کمپانی Universal Audio

کارت صداهای محشر ، ایده آل برای حرفه ایی ها

در سال 2012 ، Universal Audio لاین کارت صداهای خود را طراحی و تولید کرد. این کارت صداهای universal Audio نه تنها پیشرو در میان همرده های خود به شمار می آمدند ، بلکه از DSP داخلی فوق العاده ایی نیز برخوردار بودند که به آن‌ها امکان می‌داد تا پلاگین‌های UAD Powered را اجرا کرده و از طریق این پلاگین‌های بی نظیر ، در زمان واقعی به مانیتورینگ و ضبط بپردازند.
مدل‌های بعدی Apollo ، شبیه‌سازی آنالوگ را با کمک پری آمپ های Unison UA ، به سطح کاملاً جدیدی رساندند. این پری آمپ ها به شما این امکان را می‌دهند تا مدل‌های دقیقی از پری‌امپ‌های سخت‌افزاری آزمایش‌شده با زمان را (که با تطبیق الکترونیکی امپدانس و ساختارهای gain واحدهای سخت‌افزاری اصلی ساخته شده‌اند) ، ردیابی کنید.
OX و پدال های گیتار محشر
در طی یک اعلامیه غافلگیرکننده در رویداد سالانه NAMM در تابستان 2017 ، برند یونیورسال آدیو تضعیف کننده آمپ (amp attenuator) Universal Audio OX reactive با مدلینگ اسپیکر رونمایی کرد. OX یکی از موثرترین راه ها برای بدست آوردن شبیه ساز cab می باشد.
OX reactive نه تنها load box ایی (وسیله ای است که به عنوان یک رابط عمل می کند که در آن انرژی تولید شده توسط یک تقویت کننده تیوب می تواند بدون استفاده از cab اسپیکر express شود ) برای آمپ های تیوب را برای گیتاریست‌ها فراهم می‌کند ، بلکه شامل مدلینگ اسپیکر داینامیک ، با دسترسی به ده‌ها مدل میکروفون و cab گیتار می‌شود. این مدل همچنین از تعداد زیادی افکت ، ambience محیط با قابلیت تنظیم ، کنترل نرم افزاری و خروجی های آنالوگ و دیجیتال برای ضبط برخوردار می باشد.
 همه چیز درباره کمپانی Universal Audio
 همه چیز درباره کمپانی Universal Audio
کارت صداهای Volt USB با کاربری آسان
در سال 2021 ، یونیورسال آدیو با کارت صداهای پر ارزش Volt ، پرچمدار بازار کارت صدا شد. این برند به جای ساختن کارت صداهایی مانند مدل های پیشین ساخته شده توسط این کمپانی ، سری Volt بر اساس مدارهای آنالوگ که دارای طراحی اولیه مانند پری امپ میکروفون الهام گرفته از 610 ، با برخی از مدل‌ها حتی از جمله FET داخلی به سبک سال 1976 ، طراحی و تولید کرد. محصولات سری Volt ثابت می‌کنند که قیمتی مقرون بصرفه به معنای کاهش کیفیت نمی باشد.
بازگشتی به ایده های اولیه
پلاگین های UAD Universal Audio در اصل برای اجرا بر روی پردازنده های DSP مبتنی بر SHARC این شرکت طراحی شده بودند. بنابراین ، برای استفاده از مدل‌سازی آنالوگ UAD، کاربران به یک کارت UAD-2 PCIe ، یک شتاب‌دهنده UAD-2 و یا یکی از کارت صداهای Apollo این شرکت نیاز داشتند. همه اینها در سال 2023 با رونمایی از فرمت اصلی UAD تغییر کرد. این فرمت که به کاربران اجازه می‌دهد تا پلاگین‌های انتخابی را در سیستم macOS یا ویندوز خود بدون هیچ سخت‌افزار UA اجرا کنند.
ورود به بازار میکروفون
یکی از تغییرات بزرگی که برای کمپانی یونیورسال آدیو در سال 2023 رخ داد این بود که این برند به طور رسمی دیوید باک و کریس تاونسند را استخدام کرد . دیوید باک یکی از طراحان میکروفون پیشرو در صنعت است و سه طرحی را که قبلا امتحان خود را پس داده اند ، با خود به این کمپانی آورد. تاون‌سند مغز متفکری است که در پشت جامع‌ترین فناوری مدل‌سازی میکروفون قرار دارد و پیشنهادات او مکمل کاملی برای شبیه‌سازی‌های بی‌نظیر پری آمپ میکروفون Unison UA است.
با بیش از 60 سال قدمت ، Universal Audio یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌ها در صنعت صدا است. نوآوری مستمر این برند جایگاه آن را به عنوان یکی از خلاق ترین تولیدکنندگان در صنعت صدا ، تثبیت کرده است .
 همه چیز درباره کمپانی Universal Audio
برای دریافت اطلاعات بیشتر ، با شماره 02162036 تماس گرفته تا کارشناسان ما ، شما را راهنمایی کنند.

مطالب مرتبط