خانه بررسی و مقایسه چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

توسط داور ملودی
123 بازدید
چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

در ابتدا سوالی که باید از شما بپرسیم این است که آیا به نظر شما استفاده از کنسول میکسر در دنیای دیجیتالی کار درستی است؟ با توجه به اینکه کامپیوترها هر روز به طرز شگفت انگیزی قدرتمند و توانمندتر می شوند، آیا داشتن یک کنسول میکسر منطقی به نظر می رسد؟ به خصوص وقتی در نظر بگیریم که کیفیت صدای پلاگین ها به طرز شگفت انگیزی عالی بوده و مجموعه ویژگی های DAW به طور باورنکردنی کامل می باشند. کارت صداهایی که امروزه به بازار عرضه می شوند گزینه های ورودی و خروجی بیشتری را با هزینه کمتر ارائه می دهند.

امروزه مهندسان صدا تجهیزات آنالوگ خود را کنار گذاشته و رو به جایگزین های دیجیتال می آورند. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا دارای دستگاه‌های کوچک پرتابل هستند که به آن ها کمک می کند تا حتی از هتل به کار خود ادامه دهند. زمانی که به وضعیت صنعت امروز نگاه کنیم و طبیعی است که اعلام کنیم «عصر سخت ‌افزارها » به پایان رسیده و تنها چیزی که اکنون به آن نیاز دارید یک کامپیوتر مناسب، چند نمونه از نرم افزارهای آهنگسازی ، و یک کارت صدا می باشد. . در این مقاله ، دلایل و ایده هایی را برای شما ذکر کرده ایم که چرا هنوز در سال 2023 منطقی است که یک میکسر سخت‌ افزاری را در ستاپ خود بگنجانید ، حتی اگر ستاپ شما یک استودیوی خانگی ساده باشد.

 چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

میکسر، قلب استودیو خانگی شما

یک میکسر می تواند به عنوان یک کانون ایده آل در استودیوی شما کار کند. به ویژه، اگر از یک میکسر هیبریدی استفاده می کنید که دارای یک کارت صدای داخلی (مانند TASCAM Model 24) نیز می باشد، هدایت کردن همه چیز به اسپیکرها، هدفون ها یا DAW آسان تر می شود. در ادامه چندین مورد از روش هایی که یک میکسر می تواند پروسه تولید موزیک را آسان تر کرده و حتی سرعت فراوانی به آن ببخشد ، ذکر شده که عبارتند از:

  1. با کمک میکسر ها شما این امکان را دارید تا میکروفون های خود را روی درام ، گیتار و غیره تنظیم کرده و همیشه آماده ضبط کردن باشید. این قابلیت برای لحظاتی که الهام به شما دست می دهد ، عالی است.
  2. استفاده از یک میکسر (و یا استفاده از چندین میکسر) هنگام تمرین با سایر نوازندگان یک روش فوق العاده برای تمرین نوازندگی است. این کار باعث می شود که همه اعضای گروه با ولوم پایین تری به تمرین پرداخته و همچنین ایجاد مزاحمت برای دیگران نخواهد کرد. علاوه بر این ، محدودیت‌های اتاق مانند اندازه یا موقعیت نوازنده دیگر اهمییت نداشته و به نوازندگان اجازه می‌دهد تا دقیقاً آنچه را که می‌خواهند ، بشنوند (از جمله افکت‌هایی که به صورت جداگانه ارسال می‌شوند مانند Reverb و Delay).
  3. بهره گرفتن از یک میکسر برای تمرین به تنهایی نیز می تواند بهره وری شما را افزایش دهد. با اتصال یک موزیک پلیر (مانند یک گوشی هوشمند یا پخش کننده MP3) و اینسترومنت خود به میکسر، به تعادل ایده آل بین موزیک پلیر و اینسترومنت خود دست می یابید. بعلاوه، گوش دادن به قطعات ضبط شده در حال نوازندگی ، یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن قطعاتی است که نوازندگی شما نیاز به بهبود دارد.

موارد ذکر شده از اصلی ترین دلایل استفاده از میکسر در استودیو می باشند اما دلایل دیگری را مورد بررسی قرار داده ایم که به نظر بسیاری از حرفه ایی ها فمهم ترین عوامل استفاده از میکسر هستند.

ارتقا جریان کاری شما

از زمان عرضه نرم افزارهای دیجیتال تاکنون ، جدال میان طرفداران آنالوگ و دیجیتال همچنان ادامه دارد. اگرچه بسیاری از کاربران ادعا کردند که از نظر کیفیت صدا ، روش های آنالوگ و دیجیتال تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد اما در نظر داشته باشید که تعداد فراوانی از هنرمندان همچنان تمایل به گردش کار به سبک آنالوگ را دارند .

به گفته این دسته از افراد ، به جای کلیک کردن و کشیدن پارامترها روی یک رابط کاربری گرافیکی نرم افزار ، طرفداران سبک آنالوگ ترجیح می دهند که دکمه ها و فیدرهای واقعی را لمس کنند. طرفداران سبک آنالوگ یقینا از استفاده از میکسرها نهایت لذت را خواهند برد ، اما اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر مسیر سیگنال خود در هنگام ضبط دارید ، احتمالاً باید به منوهای DAW خود رجوع کرده و زمان طولانی را صرف تغییر مسیر سیگنال خود کنید.

 چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

اما اگر از یک میکسر سخت افزاری در استودیوی خود بهره ببرید ، ممکن است هیچ منوی برای تغییر مسیریابی سیگنال لازم نباشد. بسیاری از میکسرها bus ها ، ساب میکس ها ، کانال‌های auxiliary و موارد دیگر را ارائه می دهند که همگی می‌توانند فوراً از طریق دکمه‌های مناسب ، تنظیمات مسیریابی سریع را در دسترس کاربر قرار دهند. ویژگی ذکر شده می تواند در زمان شما صرفه جویی کرده و راه های خلاقانه ایی برای میکس و مسترینگ را برای شما به ارمغان می آورد.

 چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

چیزی فراتر از یک اینسترومنت معمولی

مهم ترین بخش پروسه تولید ، جمع بندی می باشد که می تواند به عنوان فرآیند ترکیب چند آهنگ در یک مکیس کامپوزیت (مانند آهنگ اصلی استریو) تعریف شود. چه این کار را به صورت دیجیتالی از طریق bus های DAW خود انجام دهید یا به صورت فیزیکی از طریق bus های میکسر سخت افزار، این فرآیند تا حد زیادی یکسان است. مانند هر پروسه دیگری ، طرفداران روش دیجیتال قسم می‌خورند این پروسه از طریق نرم افزارهای آهنگسازی بهتر بوده و بالعکس.

ما نمی گوییم که روش دیجیتال از آنالوگ کارآمدتر بوده ، اما می گویم که جمع بندی آنالوگ متفاوت تر از جمع بندی دیجیتال به نظر می رسد ، و این تفاوت می تواند برای پروژه های خاص ایده آل باشد. با این حال ، چیزی که قابل بحث نیست این است که با داشتن یک میکسر در استودیو خود ، هر دو گزینه (دیجیتال و آنالوگ ) در دسترس شما قرار دارد. هنگامی که با جمع‌بندی دیجیتالی DAW شروع به کار می کنید ، داشتن یک میکسر سخت‌افزار انعطاف‌پذیری بیشتری را در هنگام انجام آخرین ادیت ها و ویرایش ها بر روی میکس‌ ، به شما می‌دهد. به عنوان مثال کنسول Solid State Logic BiG SiX را در نظر بگیرید که یک میکسر محشر بوده که جمع بندی آنالوگ با کیفیتی بی نظیر را در اختیار شما قرار می دهد.

فرآیندی بدون تاخیر

به جرئت می توانیم بگوییم که هیچ هنرمند و مهندسی صدایی وجود ندارد که با تاخیر مشکلی نداشته باشد. انواع مختلفی از تأخیر وجود دارد که تفاوت های ظریفی با یک دیگر دارد ، اما هنگام ضبط ، تغییرات فنی که ما در درجه اول به آن توجه می کنیم چیزی است که تأخیر دوطرفه (round trip ) نامیده می شود. این نوع از تاخیر یکی از اساسی ترین مشکل ها برای بسیاری از نوازندگان و مهندسان صدا است.

 چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

خوشبختانه ، در حالی که چندین راه برای مقابله مؤثر با تأخیر وجود دارد، داشتن یک میکسر در استودیوی شما یکی از ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای از بین بردن تأخیر می باشد. اگر از میکسری استفاده می‌کنید که دارای افکت های داخلی با صدای عالی است ، می‌توانید افکت‌ها را مستقیماً از خود میکسر اعمال کنید و بدون استفاده از افزونه‌های افکت‌های زیاد در DAW، در قدرت پردازش کامیپوتر خود صرفه‌جویی کنید. این نوع از افزونه ها معمولا باعث آسیب رسیدن به CPU شما می شود.

 چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟
افزایش کیفیت صدا برای آپلود در پلتفرم های استریم

بسیاری از مردم از تماشای پخش زنده اجراها و تمرین های هنرمندان مورد علاقه خود در پلتفرم هایی مانند YouTube، Twitch و حتی پلتفرم های متاورس مانند Fortnite، Wave و Meta Quest لذت می برند. در حالی که راه‌حل‌های مبتنی بر نرم‌افزار مانند OBS وجود دارد که کیفیت موسیقی شما را افرایش می دهند، اما نمونه های سخت افزاری مانندمیکسرها که وظیفه اصلی شان حفظ کیفیت صدا می باشد ، بسیار قابل اعتمادتر هستند.

علاوه بر این ، در حالی که عملکرد و قابلیت کامیپوترهای امروزی با نمونه های پیشین متفاوت است ، میکروفون داخلی کامپیوتر شما هنوز بهترین کیفیت صدا ممکنه را ارائه نمی دهد. حقیقت دیگری که باید در نظر بگیرید این است که کامپیوتر شما (و اتصال اینترنت) اگر قرار است وظایف پخش زنده صوتی و تصویری را بدون مواجهه با تأخیر انجام دهد ، باید از قدرت بسیار بالایی برخوردار باشد. با این حال ، یک مزیت ناشناخته خرید یک میکسر این است که شما اساساً یک دستگاه پخش استریم معرکه را به استودیو خود می افزایید.

با اجرا همه چیز از طریق میکسر، فقط باید خروجی های استریو را از میکسر به فضای ابری(cloud) انتقال دهید. با انجام این کار نه تنها عملیات پردازش برای رایانه شما بسیار ساده تر می شود بلکه کیفیت صدای شما به مراتب ارتقا پیدا می کند. خوشبختانه هم اکنون محصولات عالی برای پادکسترها و گیمرها در دسترس است که به طور خاص برای آنها طراحی شده است( مانند RODE Rodecaster Pro II و میکسر استریم M-Game RGB Dual).

راه حلی ایده آل برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود

تمرکز ما در این مقاله بر روی استودیوهای خانگی بود، اما نکته ایی که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که داشتن یک میکسر، حس حرفه ‌ای بودن را به مشتریان و مخطبان شما القا می‌کند. این موضوع نه تنها برای مشتریان یا هم گروهان شما بلکه برای شما نیز مهم است. سندروم ایمپاستر و یا خودویرانگری در هر زمینه کاری و هنری یک مشکل شایع است و کار هر روز با یک میکسر واقعی از هر نوعی (بر خلاف کار با کامپیوتر و ماوس) اعتماد به نفس کاربران را به عنوان یک مهندس صدا و به عنوان یک موسیقیدان افزایش می دهد. به عنوان مثال میکسر 16 کاناله SSL Origin یک نمونه فوق العاده از یک کنسول ضبط است که ظاهری چشمگیر داشته ، از صدایی شگفت انگیز برخوردار بوده و قیمت بسیار مناسبی دارد.

 چرا به یک میکسر در استودیو خانگی خود نیاز دارید؟

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران