خانه راهنمای خرید راهنمای خرید اسپیکر مانیتورینگ

راهنمای خرید اسپیکر مانیتورینگ

توسط داور ملودی
1827 بازدید
راهنمای خرید اسپیکر مانیتورینگ

اسپیکر مانیتورینگ چیست؟

اسپیکر های مانیتورینگ به عنوان یکی از تجهیزات منحصربفرد استودیو های موسیقی و حتی سینمایی شناخته می شوند که تاثیر بسیار زیادی در صدا سازی و رفع نواقص صدا دارند. این محصولات که به صورت گسترده توسط متخصصین در صدا سازی به کار گرفته می شوند، به لطف قابلیت های متنوع با مدل های زیاد در بازار قابل مشاهده هستند. اسپیکر های مانیتورینگ متنوع خریدی ایده آل و کاربردی را کمی دشوار کرده اند. از طرفی وجود محصولاتی مختلف اجازه انتخابی مناسب تر را به خریداران می دهد. ما در این راهنمای خرید به تمام نکات ضروری پیرامون خرید اسپیکر مانیتورینگ اشاره می کنیم تا علاقمندان بدون کوچک ترین مشکل به خرید اسپیکر مانیتورینگ های مورد نظرشان بپردازند.
اسپیکر مانیتورینگ نوعی اسپیکر می باشد که وظیفه آن مانیتور کردن سیگنال های صوتی است. به عبارتی اسپیکر های مانیتورینگ طراحی و تولید شده اند تا به افراد در مدیریت کردن جزئی تر و بهتر صدا کمک نمایند. این تجهیزات به هیچ وجه صدا را زیباتر و گوشنوازتر پخش نمی کنند بلکه صدا را آنطور که واقعا هست، پخش می نمایند تا تکنسین ها با رو به رو شدن با صدای واقعی همراه با پیدا کردن نواقص و نقطه ضعف های صدا بتوانند آن ها را به کمک نرم افزار های کامپیوتری کم رنگ تر جلوه دهند تا در نهایت صدایی با کیفیت، قدرتمند و حرفه ای تولید شود. بیشترین کاربرد اسپیکر مانیتورینگ ها در استودیو های حرفه ای موسیقی می باشد، درست جایی که صدا حکمرانی می کند.

راهنمای خرید اسپیکر مانیتورینگ

انواع اسپیکر مانیتورینگ

اسپیکر های مانیتورینگ ذاتا ابزاری فوق العاده تخصصی هستند. این ابزار به هیچ وجه کارایی مطلوبی برای کاربران معمولی ندارند و صرفا برای استفاده های حرفه ای در استودیو ها مصرف می شوند. به همین دلیل ما در دسته بندی اسپیکر مانیتورینگ مفهوم طبقه بندی را نداریم بلکه ابزار هایی حرفه ای با قابلیت هایی متنوع را در سطح حرفه ای مشاهده می کنیم. هر محصول با داشتن قابلیت های ویژه اجازه عملکردی متفاوت را به کاربران می دهد! در نتیجه باید هر محصول می تواند نیاز های کاربرانی متفاوت را پشتیبانی کند.

تفاوت قابلیت ها در مدل های مختلف

بیشترین تفاوت در اسپیکر های مانیتورینگ به میزان ورودی و همینطور خروجی آن ها بر می گردد. افزوده بر این برند های تولید کننده مختلف هم تاثیر بسزایی در تنوع محصولات اسپیکر مانیتورینگ با قابلیت های مختلف دارد البته در این میان ساختار یک اسپیکر مانیتورینگ را نباید فراموش کنیم.
هر اسپیکر مانیتورینگی بسته به ساختار خودش و همینطور قابلیت های پردازشی که برای آن در نظر گرفته شده، خروجی متفاوتی را ارائه می کند. کیفیت، عملکرد و تداوم سه اصلی هستند که تفاوت های نام برده در آن ها تاثیرات جزئی و کلی زیادی می گذارند اما در نهایت همه اسپیکر های مانیتورینگ به ارائه شفاف صدا همراه با نواقص آن می پردازند که اصطلاحا به آن مانیتور کردن صدا می گویند.

خرید اسپیکر مانیتورینگ بر اساس نیاز

اسپیکر های مانیتورینگ از آن دسته تجهیزات استودیویی ضروری در استودیو های حرفه ای موسیقی می باشند. عدم وجود این دسته تجهیزات اجازه مدیریت دقیق صدا و ادیت مناسب آن با توجه به اشکالات و نواقص صدا را به کاربران نمی دهد. از طرفی خریداران می بایست به نوع عملکرد خودشان، سطح کاری و… در خرید یک اسپیکر مانیتورینگ توجه کنند. قطعا ساختار، میزان ورودی و خروجی، ابعاد، ووفر و… تاثیر بسیار زیادی در عملکرد اسپیکر های مانیتورینگ می گذارند پس توصیه می کنیم با توجه به نیازی که دارید، اقدام به خرید این تجهیزات بکنید تا در فرایند کاری خودتان به مشکل برنخورید.

راهنمای خرید اسپیکر مانیتورینگ

به چه قابلیت هایی توجه کنیم؟

در خرید اسپیکر مانیتورینگ می بایست سراغ گزینه هایی بروید که کمترین نقصی را در عملکردشان داشته باشند. ساختار یک اسپیکر مانیتورینگ تاثیر فوق العاده زیادی در عملکرد آن دارد، عموما اسپیکر مانیتورینگ های چوبی به علت اینکه به خودی خود جلوی نویزها و آلایندگی های جزئی مختلف را می گیرند، گزینه های ایده آل تری نسبت به سایر اسپیکر مانیتورینگ ها محسوب می شوند. از طرفی مقدار ورودی و خروجی یک اسپیکر مانیتورینگ را نباید نادیده بگیرید. توانایی این تجهیزات در پردازش و همینطور بررسی سیگنال های صوتی فوق با توجه به نیاز کاری شما فوق العاده حائز اهمیت می باشد.

راهنمای خرید اسپیکر مانیتورینگ

سخن پایانی

همانطور که گفتیم اسپیکر های مانیتورینگ جزء ابزار های حرفه ای محسوب می شوند که مخصوص استودیو می باشند. این ابزار ها به ارائه شفاف و بدون جلوه صدا می پردازند تا ادیتور ها به خوبی بتوانند نواقص صدا را پیدا کنند و آن ها را با استفاده از نرم افزار ها و تکنیک های مختلف پوشش بدهند.
نوع طراحی، ابعاد، مقدار ورودی و خروجی، نوع بدنه و… از جمله مواردی هستند که تاثیر مستقیمی بر عملکرد و خروجی با کیفیت تر اسپیکر های مانیتورینگ می گذارند. توصیه می کنیم در زمان خرید به موارد نام برده توجه زیادی بکنید.
در نهایت می بایست بدانید که علاوه بر اسپیکر مانیتورینگ، ابزارها و تجهیزات وابسته دیگر هم در عملکرد آن نقش مستقیم دارند. قطعا باید صدایی بی نقص و بدون نویز و یا هر گونه آلایندگی دیگر به اسپیکر مانیتورینگ برسد تا این ابزار با پردازش آن بتواند خروجی بدون مشکل ارائه نماید. پس علاوه خرید اسپیکر مانیتورنیگ با کیفیت می بایست به سایر تجهیزات استودیو خودتان هم توجه نمایید.

مطالب مرتبط

1 نظر

محسن 2019-09-26 - 17:58

با سلام ببخشید بنده اتاق متوسطی دارم برای تمرین موسیقی و سعی کردم که حالت استودیو داشته باش در حد نسبتا متوسط
میخواستم بدونم این نوع اسپیکرها مناسب تمرین نی نوازی هستند ممنون

جواب

سوالات و نظر کاربران