خانه بررسی و مقایسه چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟

چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟

توسط داور ملودی
402 بازدید
podcaster-price

چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟

چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند سوالی است که ممکن است برای همگان پیش بیاید. پادکستر‌ها ساعت‌های طولانی را برای تحقیق، نوشتن و تولید نمایش‌های خود وقت می‌گذارند. اما چه چیزی باعث ارزشمندی پادکستینگ برای لژیون پادکستر‌های می‌شود، غیر از عشق به محتوا؟

با داورملودی همراه باشید

ما سوال‌های بسیاری داریم! آیا میزبانی یک پادکست از نظر مالی منطقی است؟ پادکستر چقدر می‌تواند درآمد کسب کند؟ مهمتر از همه، ما می‌خواهیم پاسخ یک سوال واحد را دریافت کنیم. پادکست‌ها چگونه درآمد کسب می‌کنند؟ به ما بپیوندید تا پرده را کنار بزنیم و برخی از راه‌های درآمدزایی پادکست‌ها و اینکه چگونه برخی از پادکست‌ها نمایش‌های خود را به مشاغل تمام وقت تبدیل کرده‌اند به شما نشان می‌دهیم.

 چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟

Sponsorships

مانند بسیاری از انواع سرگرمی‌ها، پادکست‌ها نیز به طور کلی محتوای رایگان پشتیبانی شده توسط تبلیغات و اسپانسرها هستند. ممکن است از خود بپرسید: “اسپانسر پادکست چیست؟” مانند شرکت‌های طراحی شده روی لباس تیم‌های حرفه‌ای و یا روی بدنه اتومبیل‌های مسابقه‌ای، هر شرکتی می‌تواند پادکست را حمایت کند و بدیهی است که هرچه حامیان مالی بیشتری بتوانید جمع‌آوری کنید، درآمدزایی در پادکست آسان‌تر است.

در ازای حمایت اسپانسر، یک پادکستر به آنها یک اعلامیه عمومی از طریق موج‌ها در قالب تبلیغات می‌دهد. اگر قبلاً به پادکست گوش داده‌اید، احتمالاً شنیده‌اید که کسی یک تبلیغ اسپانسر شده را خوانده است.

بسته به خود پادکست، ممکن است در سه قسمت از قسمت ابتدا، وسط و انتها تبلیغات را بشنوید.اینکه اسپانسر پادکست برای ترتیب تبلیغات خود چه مبلغی را پرداخت می‌کند، با توجه به فاکتور‌هایی مانند ظاهر شدن تبلیغ در کدام قسمت از اپیزود ، مدت زمان تبلیغ و تعداد افرادی که آنرا می‌شنوند تعیین می شود.

پادکست‌ها از حمایت مالی چقدر سود می‌برند؟

پاسخ به این سوال کمی دشوار و پیچیده است. اسپانسرها با سپرده گذاری CPM (هزینه در هر میل) پرداخت می‌کنند که این هزینه برای هر هزار شنونده‌ای است که اپیزود را بارگیری می‌کنند. می‌توانید انتظار داشته باشید که یک اسپانسر برای هر آگهی حدود 20 دلار CPM بپردازد، در حالی که نمایش‌های موفق‌تر درآمد بیشتری دارند.

تبلیغات در اواسط یک قسمت با ارزش‌تر از تبلیغات در ابتدا و انتها است زیرا کاربران احتمالاً از این تبلیغات عبور می‌کنند. اگر یک پادکست در ابتدای نمایش برای هر قسمت یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای اجرا کند و 20 دلار CPM به شما پرداخت شود، می‌توانید درآمد آنها را در هر قسمت تخمین بزنید.

    • هر 1000 دانلود معادل است با 20$ برای هر قسمت
    • هر 5000 دانلود معادل است با 100$ برای هر قسمت
  • هر 10000 دانلود معادل است با 200$ برای هر قسمت

افزودن تبلیغات اضافی در قسمت‌های مختلف این قسمت می‌تواند به طور قابل توجهی پتانسیل درآمد یک پادکست را گسترش دهد.

 چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟
 چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟

بازاریابی وابسته

یکی دیگر از روش‌های محبوب کسب درآمد، بازاریابی وابسته است. طبق Oxford Languages، سازمانی که فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد و سایر برنامه‌های زبان را نظارت می‌کند، بازاریابی وابسته به عنوان یک تنظیم بازاریابی تعریف می‌شود که توسط آن یک خرده فروش آنلاین برای ترافیک یا فروش حاصل از مراجعه خود به یک وب سایت خارجی کمیسیون پرداخت می‌کند.

شرکت‌هایی که مشارکت بازاریابی وابسته را ارائه می‌دهند از تمام بخش‌های اقتصاد ما ناشی می‌شوند. از نوشیدنی‌های انرژی‌زا گرفته تا مکمل‌های ویتامین، دوره‌های آموزش الکترونیکی تا خدمات کیت وعده‌های غذایی، بستر گربه تا تجزیه و تحلیل DNA، بسیاری از شرکت‌ها برای بازگو کردن محصولات خود به بازاریابی وابسته اعتماد می‌کنند.

در اینجا نحوه کار بازاریابی وابسته آورده شده است. فرض کنید شما میزبان پادکست موسیقی محبوبی هستید. Sweetwater ارتباط برقرار می‌کند و به شما پیشنهاد می‌دهد تا در یک همکاری بازاریابی وابسته شرکت کنید.

Sweetwater یک کد تخفیف منحصر به فرد برای افزودن به نمایش شما در اختیار شما قرار می‌دهد. هنگامی که شنوندگان از کد تبلیغاتی در خرید خود استفاده می‌کنند، Sweetwater مبلغ مشخصی را به عنوان پورسانت به پادکست پرداخت می‌کند.

برآورد اینکه پادکست از طریق بازاریابی وابسته چه مقدار درآمد کسب می‌کند، بسته به نرخ بازاریاب و کل فروش‌های انجام شده متفاوت است. به طور کلی، هر ماه 2٪ از مشترکین پادکست از کد تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

هیچ قانون سفت و سختی در مورد کمیسیون‌های ساخته شده توسط پادکست وجود ندارد. اما، به خاطر این مقاله، بیاید فرض کنیم که هر کارمزد حدود 5٪ از فروش است. با فرض اینکه هر فروش حدود 35 دلار باشد (با یک فروش 1.75 دلار حق کمیسیون بدست می‌آید)، بر اساس کل شنوندگان هر ماه تخمین‌های زیر را دریافت می‌کنیم.

  • 1,000 monthly listeners ≈ 20 commissions/$35 each month
  • 5,000 monthly listeners ≈ 100 commissions/$175 each month
  • 10,000 monthly listeners ≈ 200 commissions/$350 each month

مبلغی که یک پادکستر می‌تواند از طریق بازاریابی شرکت‌های وابسته بدست آورد، مربوط به نرخ پورسانت آنها، تعداد افرادی که از کدشان استفاده می‌کنند و میزان هزینه آنها است. با افزایش تعداد مشارکت‌ها، یک پادکست می‌تواند هر ماه درآمد بیشتری کسب کند.

Direct Support

پادکستر‌ها، مانند سایر سازندگان محتوا، معمولاً پشتیبانی مستقیم مشترکان خود را می‌پذیرند. پشتیبانی مستقیم می‌تواند چندین شکل داشته باشد، بنابراین ما آن را به دسته‌هایی تقسیم کرده‌ایم.

کمک‌های مالی و سرمایه گذاری گسترده

برای کسب درآمد با پادکست، استفاده از کمک‌های مالی و سرمایه گذاری گسترده را در نظر بگیرید. شنوندگان می‌خواهند از افرادی که برنامه‌های مورد علاقه خود را ارائه می‌دهند حمایت کنند.

پلتفرم‌هایی مانند Patreon و GoFundMe روش‌های راحت و مطمئنی را برای مردم فراهم می‌کنند تا مستقیماً به سازندگان محتوا کمک کنند. غالباً پادکسترها در ازای حمایت مالی مشوق‌هایی مانند برگه‌های برگردان، جاکلیدی و پین ارائه می‌دهند.

محتوای اختصاصی

روش دیگری که پادکست‌ها می‌توانند درآمد ایجاد کنند استفاده از محتوای اختصاصی است. این شکل از پشتیبانی مستقیم، شنوندگان را تشویق می‌کند تا به پادکست کمک کنند تا سریع‌تر به محتوای جدید و اختصاصی دسترسی پیدا کنند. به طور کلی، این محتوا از طریق وب سایتی مانند Patreon میزبانی می‌شود که به طور خودکار قفل محتوای اختصاصی سایر پلتفرم‌های را باز می‌کند.

 چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟

اشتراک ماهیانه

بیشتر پادکست‌ها محتوای رایگان پشتیبانی شده توسط شنوندگان و تبلیغات هستند. با این حال، همه نمایش‌ها از این مدل پیروی نمی‌کنند. برخی از پادکست‌ها مانند The Trevor Noah Podcast، Spooked و The College Tapes فقط از طریق اشتراک ماهیانه در سایت‌هایی مانند Luminary و Stitcher Premium قابل دسترسی هستند.

در حالی که این نمایش‌ها تجربه‌ای بدون تبلیغات را ارائه می‌دهند، شنوندگان ممکن است مجبور به پرداخت هزینه ماهانه برای گوش دادن به برنامه‌های مورد علاقه خود شوند.

پرداخت پادکست چه تفاوتی با اهدای ماهانه به Patreon دارد؟

اگر هزینه اشتراک را پرداخت نکنید، پس به نمایش دسترسی ندارید. اما اگر شرکت در یک نمایش رایگان را فراموش کنید، می‌توانید همانطور که دوست دارید گوش دهید.

 چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟

داد و ستد

پادکست‌ها مانند گروه‌های مختلف در سراسر دنیا برای کمک به پرداخت صورتحساب خود کالا می‌فروشند. کالاهایی به طور معمول از طریق وب سایت پادکست فروخته می‌شوند، این فرصت را به شنوندگان می‌دهد که از یک نمایش حمایت مالی کنند و همزمان عشق خود را به نمایش بگذارند. تجارت پادکست تقریباً هر چیزی می‌تواند باشد، اما بیشتر پادکست‌ها برچسب، عکس برگردان، پوستر و لباس ارائه عرضه می‌کنند.

رویدادهای حضوری

قبل از سال 2020، پادکست‌ها معمولاً در رویدادهای حضوری برگزار می‌شدند. با انجام این کار، یک پادکستر می‌تواند به راحتی با طرفداران ارتباط برقرار کند، پول جمع کند و آگاهی برنامه‌های خود را با یک حرکت بالا ببرد. با گرفتن نمایش از حوزه دیجیتال و انتقال آن به دنیای فیزیکی، هر پادکستی می‌تواند کاملا سودمند باشد.

جشنواره‌ها و کنفرانس‌ها

کنفرانس‌هایی مانند NAMM در صنعت موسیقی، پادکست‌های جشنواره‌ای و کنفرانس‌هایی وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند. میزبان‌های پادکست غرفه و محل گفتگو با طرفداران و تحسین کنندگان ایجاد می‌کنند.

جشنواره‌های پادکست همچنین کارگاه‌های آموزشی ایجاد پادکست و سایر پانل‌ها را برای بحث در مورد جزئیات ژانر یا موضوع پادکست ارائه می‌دهند. البته، یک کنفرانس یا جشنواره پادکست یک فرصت عالی برای یک پادکستر برای فروش کالاها و افزایش آگاهی برای اسپانسرهایشان است.

 چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟
 چگونه از طریق پادکست‌ها درآمد ایجاد می‌کنند؟

Live Shows

برخی از موفق‌ترین پادکست‌ها راهی خلاقانه برای کسب درآمد از مخلوق خود پیدا کرده‌اند؛ ضبط نمایش به صورت زنده و حضوری. نمایش‌های برتر حتی تورهایی مانند یک گروه موسیقی برای هواداران را در سراسر کشور آغاز می‌کنند. وقتی قیمت بلیط، فروش کالا و هزینه‌های دیگر در نظر گرفته شود، نمایش زنده یکی از کارآمدترین و پردرآمدترین روش‌های درآمدزایی پادکست است.

پادکست‌ها واقعاً درآمد ایجاد می‌کنند

پادکسترها هنگام تحقیق درباره نحوه ایجاد کسب درآمد، راه‌های زیادی برای کشف دارند. هنگام کسب درآمد از پادکست، سازندگان به ندرت به یک روش واحد به عنوان منبع درآمد اعتماد می‌کنند. پادکست‌ها از طیف گسترده‌ای از منابع برای کسب درآمد استفاده می‌کنند و با کمی پیشرفت هوشمندانه و سماجت، آسمان محدوده درآمد خواهد بود.

 

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران