خانه راهنمای خرید راهنمای خرید کارت صدا

راهنمای خرید کارت صدا

توسط داور ملودی
1099 بازدید
راهنمای خرید کارت صدا

چگونه بهترین کارت صدا را انتخاب کنیم؟

کارت های صدا به عنوان یکی از پر مصرف ترین تجهیزات استودیویی شناخته می شوند. افزوده بر کاربرد گسترده ای که یک کارت صدا در فرایند تولید موسیقی استودیویی دارد، از تاثیر گذاری آن در مصارف شخصی و یا سطوح مختلف فعالیت های وابسته به صدا مانند فیلم سازی و… نمی توانیم بگذریم. قطعا یک کارت صدا مهم ترین عامل در تولید صدایی واضح، شفاف و با کیفیت می باشد تا در نهایت محصولی ایده آل ارائه شود که کاربران از شنیدن و تجربه کردن آن نهایت لذت را ببرند. در این راهنمای خرید قصد داریم به صورت مفصل در خصوص خرید کارت صدا و باید ها و نباید های پیرامون آن گپ بزنیم تا شما با مطالعه آن تصمیم گیری ایده آلی در خرید کارت صدا داشته باشید.

کارت صدا چیست؟

در یک تعریف فوق العاده مختصر کارت صدا را می توانیم رابطی بین دریافت کننده سیگنال های صوتی و منبع ذخیره سازی و یا پخش آن سیگنال ها معرفی کنیم که به بهبود وضعیت کلی این فرایند کمک می کند. افزوده بر این یک کارت صدا تاثیر بسیار زیادی در مدیریت صدا های تولید شده دارد. کارت های صدا با میزان کردن سیگنال ها و فرکانس های صوتی کیفیتی بهتر و ایده آل تر از صدا را ثبت می کنند و همینطور در ویرایش آن ها تاثیر مستقیم می گذارند.

به طور کلی پس از فیلتر های فیزیکی که برای حذف آلایندگی های صوتی مورد استفاده قرار می گیرند، کارت صدا یک فیلتر ایده آل برای افزایش کیفیت صدا و حذف عوامل آلاینده ماننده نویز ها می باشد. این تجهیزات جزء بدیهیات هر استودیو موسیقی، کامپیوتر های کاربران حرفه ای، صنایع وابسته به صدا و… می باشند.

راهنمای خرید کارت صدا

کارت صدا های شخصی با قواعد ساده

اگر بخواهیم به یکی از گسترده ترین متود های کارت صدا در بین کاربران اشاره کنیم، می بایست سراغ کارت های صدا شخصی برویم. این تجهیزات عموما در کامپیوتر های شخصی و معمولی یافت می شوند. فارغ از نیاز کاربران وجود کارت صدا برای تولید صدایی ایده آل و مناسب ضروری است اما قطعا کارت های صدایی که به صورت شخصی و توسط یک کاربر معمولی مورد استفاده قرار می گیرند برای کاربران حرفه ای مناسب نیستند. کارت های صدا شخصی صرفا جهت بهبود کیفیت صدا در فعالیت های روزمره با کامپیوترها و تجهیزات اینچنینی مناسب هستند.

راهنمای خرید کارت صدا

مدل های مختلف کارت صدا

در حال حاضر برند های مختلفی در صنعت تولید تجهیزات استودیویی و ادوات موسیقی فعالیت می کنند که هر کدام به نوعی در تولید کارت صدا نیز ورود پیدا کرده اند. هر برند با ایده آل های منحصربفرد خودش و همینطور با در نظر گرفتن مشتریان هدفش محصولاتی متفاوت با کاربردهایی مختلف را طراحی و عرضه کرده اند که با کمی جستجو در حین خرید می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید اما باید بدانید که کارت های صدا فارق از برند و سطح و… شان به طور کلی در دو دسته جای می گیرند.

کارت های صدا اکسترنال و کارت های صدا اینترنال دو دسته کلی کارت صدا می باشند. همانطور که گفتیم هر کارت صدایی فارغ از تولید کننده و قابلیت های خودش در یکی از این دو دسته جای دارد. مجموعه کارت های صدا اکسترنال محصولاتی هستند که به صورت جانبی و جداگانه به کامپیوترها و یا منابع مختلف متصل می شوند. از طرفی کارت های صدا اینترنال کارت های صدایی هستند که به صورت مستقیم در کامپیوترها به کار گرفته شده اند.

کدام کارت صدا بهتر است؟

هر کدام از کارت های صدا اکسترنال و اینترنال ویژگی های منحصربفرد خودشان را دارند و کاربران مجزایی سراغ استفاده از هر کدام از آن ها می روند. برای مثال بد نیست بدانید که کارت های صدا اینترنال ذاتا از کارت های صدا اکسترنال قدرتمندتر هستند اما از آنجایی که درون کامپیوتر کنار دیگر اجزای فلزی قرار می گیرند، گاهی خودشان عامل ایجاد نویز در صدا می شوند.

استفاده از کارت های صدا اکسترنال با استقبال خوبی مواجه شده چرا که این کارت های صدا با قیمت کمتر و کارایی ساده تر همیشه در دسترس می باشند و هر زمان اجازه استفاده از یک کارت صدا قدرتمندتر را به شما می دهند.

به هر حال اینکه کدام نوع کارت صدا ایده آل شما می باشد، کاملا به فضای کاری شما بستگی دارد و بین این دو مدل کارت صدا نمی توانیم یکی را به عنوان گزینه برتر و دیگری را به عنوان گزینه بدتر معرفی کنیم چرا که هر کدام برای محیط و شرایط خودشان مناسب هستند.

راهنمای خرید کارت صدا

کارت صدا حرفه ای، یک اصل مهم در استودیو

درسته؛ کارت های صدا حرفه ای را به هیچ وجه نمی توانید از یک استودیو موسیقی و یا سینمایی حذف کنید چرا که این تجهیزات عامل تولید صدایی واضح، باکیفیت و ایده آل می باشند که کار های شما را برای کاربران لذت بخش می کنند. یک کارت صدا حرفه ای با قابلیت های متنوع و همینطور ساختاری مناسب نه تنها به بهبود کیفیت سیگنال های صوتی کمک می کند بلکه در رفع هر گونه آلاینده صوتی نیز تاثیر دارد. بدون شک برای تولید صدایی شفاف به حضور مستمر کارت های صدا مناسب نیاز است.

کارت صدا مناسب را مطابق نیازتان انتخاب کنید

هر کارت صدایی نیاز های شما را رفع نمی کند! بد نیست بدانید که حتی در طبقه حرفه ای کارت صدا نیز محصولات موجود به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند، پس توجه به قابلیت ها و ویژگی های محصولات می بایست اولین کاری باشد که شما در حین انتخاب یک کارت صدا انجام می دهید. استفاده از کارت صداهایی ضعیف در حالی که کار های سنگین انجام می دهید بدون شک یک فاجعه حرفه ای در کارتان به بار خواهد آورد. تمام سعی تان را بکنید که محصولاتی هم سطح با عملکرد تان را انتخاب و خریداری کنید.

خرید اینترنتی کارت صدا و نکات ضروری آن

در خرید اینترنتی تجهیزات استودیو خودتان نهایت دقت را به خرج بدهید. پیدا کردن فروشندگان معتبر که محصولاتی استاندارد و مطابق اطلاعات موجود را ارائه کنند به ویژه در صنعت تخصصی مانند موسیقی از طریق اینترنت کمی سخت است اما قطعا امکان پذیر می باشد.

در حین خرید اینترنتی کارت صدا به خوبی اطلاعات مندرج شده برای محصول را مطالعه کنید و تا حد ممکن آن را با دیگر محصولات مشابه مقایسه نمایید تا در نهایت انتخابی مناسب و کاربردی برای خرید داشته باشید. از بررسی دقیق اعتبار فروشگاه و همینطور تضمین های ارائه شده توسط آن هم دست نکشید. ترجیحا مطمئن شوید که در صورت بروز هر گونه مشکل فروشنده کالای فروخته شده را پس می گیرد و یا حداقل محصولی بی نقص را به جای آن تحویل می دهد.

بدون شک خرید اینترنتی کارت صدا با توجه به قابلیت مقایسه محصولات و همینطور قیمت های شفاف فوق العاده مناسب است. پس با دقت بالا محصولی مناسب از این بستر ایده آل تهیه نمایید.

راهنمای خرید کارت صدا

مطالب مرتبط

سوالات و نظر کاربران